Inaktiverade bildskärmskortet i enhetshanteraren..skärmen svart

Permalänk
Medlem

Inaktiverade bildskärmskortet i enhetshanteraren..skärmen svart

Hjälp, jag råkade inaktivera bildskärmskorte i enhetshanteraren och nu är skärmen helt svart. Vad gör jag?

Det fans två namn under bildskärm och jag är lite orsäker på vilken det var som gav detta resultat. Skärmen är helt svart även från uppstart så jag ser inte ens att komma in i bios. Datorn låter normalt och skärmen säger no signal. Windows 8.

(Grafikkortet är ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCUII TOP och moderkortet
MSI H97 PC Mate)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anabel:

Hjälp, jag råkade inaktivera bildskärmskorte i enhetshanteraren och nu är skärmen helt svart. Vad gör jag?

Det fans två namn under bildskärm och jag är lite orsäker på vilken det var som gav detta resultat. Skärmen är helt svart även från uppstart så jag ser inte ens att komma in i bios. Datorn låter normalt och skärmen säger no signal. Windows 8.

(Grafikkortet är ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCUII TOP och moderkortet
MSI H97 PC Mate)

BIOS har inget med enhetshanteraren att göra.

Om det är svart redan INNAN windows börjar ladda så har du andra problem

Permalänk
Medlem

OK, vad ska jag testa med då? Det var när jag inaktiverade bildskärmskortet som det blev problem.

Permalänk
Medlem

Inaktiverade bildskärmskortet i enhetshanteraren..skärmen svart

Hjälp, jag råkade inaktivera bildskärmskortet i enhetshanteraren och nu är skärmen helt svart. Vad gör jag?

Det fans två namn under bildskärm och jag är lite orsäker på vilken det var som gav detta resultat. Skärmen är helt svart även från uppstart. Datorn låter normalt och skärmen säger no signal. Windows 8 kör jag.

(Grafikkortet är ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCUII TOP och moderkortet
MSI H97 PC Mate)

Permalänk
Medlem

Hur har du kopplat in skärmen? Direkt i moderkortet eller i grafikkortet?

Testa att byta från det ena till det andra och se om du får någon signal.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Puh, det var lösningen! Tack!

Permalänk
Medlem

Jag kopplade skärmen till moderkortet istället så kom bilden tillbaka. Sen kan jag lägga till grafikkortet igen. Problem solved! Tack för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne), se §3.3:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...