Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Sony Vaio VPCF24L1E fel

Hejsan har en VPCF24L1E som grafikdrivrutinerna hänger sig vid varje uppstart och drivrutinerna startas om eller så blir det en omstart av datorn. sen på vissa spel är den allmänt seg och hackar/laggar ibland fast den ska klara av dem spelen utan problem.

Datorn köptes på mediamarkt 2012-06-15 ioch har funderingar om jag ska lämna in den på garantin om det skulle funka för den har vart såhär nästan hela tiden sen jag köpte den, eller vad ska jag göra annars? har ingen windows 7 skiva så kan inte installera om den heller, samt så finns det ingen gammal återställningspunkt kvar.

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Taranox:

Hejsan har en VPCF24L1E som grafikdrivrutinerna hänger sig vid varje uppstart och drivrutinerna startas om eller så blir det en omstart av datorn. sen på vissa spel är den allmänt seg och hackar/laggar ibland fast den ska klara av dem spelen utan problem.

Datorn köptes på mediamarkt 2012-06-15 ioch har funderingar om jag ska lämna in den på garantin om det skulle funka för den har vart såhär nästan hela tiden sen jag köpte den, eller vad ska jag göra annars? har ingen windows 7 skiva så kan inte installera om den heller, samt så finns det ingen gammal återställningspunkt kvar.

Finns det ingen recovery partition på disken?

Permalänk
Medlem

inte vad jag såg sist jag kollade, utan var tvungen att stoppa i dvd skiva med den partionen. går den o få tag på nånstans ?

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem

^up

ingen som har nåt att komma med ?

Visa signatur

[Dator]
Fractal Design R5 , Intel core i7 6700k, 16Gb DDR4, 500Gb Samsung SSD, GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taranox:

har ingen windows 7 skiva så kan inte installera om den heller, samt så finns det ingen gammal återställningspunkt kvar.

Installera om hela Windows menar du? Det går med ett USB-minne. SweClockers har en egen guide, har själv följt den en gång o det funkade utan problem, det är inte svårt heller.
Installera Windows 7 och 8 från ett USB-minne

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)