Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dell Vostro 3700 kraschar

Hej,

Har som ni säkert ser i beskrivningen en Dell Vostro 3700, i5 processor, 4gb ram, 1gb grafikkort.

Spelar en del Heroes of Newerth och lite andra spel på datorn, men efter ca 25-60 minuter blir datorn helt sjukt varm och bara stängs av.
Har en kylplatta som är ganska hög med 3 fläktar under, men det hjälper inte alls, det fördröjer avstängningen av datorn lite bara.

Är det någon som vet hur man kan lösa detta? Är det någon form av säkerhetsåtgärd datorn har inbyggd som gör att den stängs av när den når en
viss temperatur?

Tack på förhand,
Markus

Permalänk
Skrivet av mackz0r:

Hej,

Har som ni säkert ser i beskrivningen en Dell Vostro 3700, i5 processor, 4gb ram, 1gb grafikkort.

Spelar en del Heroes of Newerth och lite andra spel på datorn, men efter ca 25-60 minuter blir datorn helt sjukt varm och bara stängs av.
Har en kylplatta som är ganska hög med 3 fläktar under, men det hjälper inte alls, det fördröjer avstängningen av datorn lite bara.

Är det någon som vet hur man kan lösa detta? Är det någon form av säkerhetsåtgärd datorn har inbyggd som gör att den stängs av när den når en
viss temperatur?

Tack på förhand,
Markus

Har du kollat så inte kylningen är igensatt av damm?

Permalänk

Hej

Først og fremmest vil jeg råde dig til at prøve at rense maskinen for støv, og efterfølgende opdatere BIOS & Chipset driver, da dette mange gange kan hjælpe rigtig meget på maskinens performance.

Hjælper dette ikke, vil jeg råde dig til at prøve at køre en PSA, for at teste for eventuelle hardwarefejl. Dette gøres ved at trykke F12 ved opstart (Dell Logo), og vælge "Diagnostics".

Send mig evt. fejlkode og servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne nærmere på sagen.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.