Verktyg Visningsval
2013-08-10, 00:48   #1

Powaz

Medlem

Powazs avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: jan 2013

Hur "Konfigurerar" Jag En Spel-Server Laptop?

Hej!

Jag undrar hur man får sin laptop att lägga 100% på en spel server. Låt mig föklara lite kort.

Jag har precis byggt ihop min nya stationära dator och jag tänkte att hosta lite olika typer av spel servar på min gammla dator. Jag hade tänkt att hosta servar till spel som Minecraft, Counter-strike osv. Jag hade inte tänkt att ha almäna servar, bara privata med mina kompisar. Och då är frågan hur jag får laptopen att lägga all energi på just serven/Servana.

Lite spec:s på laptopen.
Windows 7 64 bit, 2.10 ghz dual core Athlon, 3 gb RAM, Radeon HD 5470, 250 gb HDD.

Är tacksam för hjälp!
Powaz är inte uppkopplad
2013-08-10, 01:11   #2

Dr_Spackel

Medlem

Dr_Spackels avatar

Plats: Varberg

Registrerad: nov 2002

Vill du ha så mycket prestanda kvar som möjligt till spelen, så kör en nerskalad linux dist som server. De flesta spelen har linux servers man kan köra.
2013-08-10, 12:23   #3

Powaz

Medlem

Powazs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel Visa inlägg
Vill du ha så mycket prestanda kvar som möjligt till spelen, så kör en nerskalad linux dist som server. De flesta spelen har linux servers man kan köra.
Okej, var får jag tag på det? Och hur använder jag det? Har aldrig kört Linux i hela mitt liv.
Powaz är inte uppkopplad
2013-08-10, 12:29   #4

Palme_570

Medlem

Plats: vimmerby

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Powaz Visa inlägg
Okej, var får jag tag på det? Och hur använder jag det? Har aldrig kört Linux i hela mitt liv.
Vet du inte det och inte kan ta reda på det själv så skippa linux...
Det du kan göra är att höja prioriteten för programen i aktivitets hanteraren och sänka för annat. Inte för du behöver de och det kommer troligtvis inte göra någon skillnad men men. Du kan ju även skala ner windows lite men jag det skulle inte göra någon skillnad i ditt fall.

Server programvaran får den uppmärksamhet det finns tillgängligt / Behöver / Kan utnyttja precis som all annan mjukvara. Inget du behöver göra mer än att dra igång.

Brutallus
Palme_570 är inte uppkopplad
2013-08-10, 21:18   #5

Powaz

Medlem

Powazs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Palme_570 Visa inlägg
Vet du inte det och inte kan ta reda på det själv så skippa linux...
Det du kan göra är att höja prioriteten för programen i aktivitets hanteraren och sänka för annat. Inte för du behöver de och det kommer troligtvis inte göra någon skillnad men men. Du kan ju även skala ner windows lite men jag det skulle inte göra någon skillnad i ditt fall.

Server programvaran får den uppmärksamhet det finns tillgängligt / Behöver / Kan utnyttja precis som all annan mjukvara. Inget du behöver göra mer än att dra igång.
Okej, tack!
Powaz är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb