Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Laptop med trasig skärm får bara vga ut när win7inloggningen kommer kan inte lösenordet!

Permalänk

Laptop med trasig skärm får bara vga ut när win7inloggningen kommer kan inte lösenordet!

Hej!

Jag har ett problem som jag undrar om nån kan hjälpa mig med?

Hur ska jag kunna boota via dvd/usb? Så jag kan göra en nyinstallation av win7 på en Compaq Pressario CQ57 med trasig skärm.

Jag får endast bild via vga utgången när windows 7 inloggningen kommer fram.

Problemet är att jag inte kan lösenordet! Alltså jag måste installera om Windows.

Jag har ingen bild så jag kan komma in i biosen så jag kan välja boot ordning.

Om jag stoppar in en Windows 7 skiva, kommer vga porten skicka signal till skärmen när installationen kickar igång?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

MvH
Christofer

Permalänk
Medlem

Har du inte en FN tangent och val att välja intern eller extern skärm på ngn av F tangenterna? F4 på min gamla nc8430 tex borde gå prova lite

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Lego Master
Skrivet av luckychris888:

Om jag stoppar in en Windows 7 skiva, kommer vga porten skicka signal till skärmen när installationen kickar igång?

Det är väl bara att prova? I värsta fall ser du ingenting och då är det bara att stänga av datorn. Inget görs med datorn innan du har kommit en bra bit in i installationen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Du kan borta eller byta lösenord
Ladda ner och bränn iso.
http://www.hirensbootcd.org/download/
därefter boota dvd och
http://www.youtube.com/watch?v=T170suqO7yw#t=106
Kontrollera på vilken partition du har system.Filmen visar c men ibland kan vara d (då behöver du byta bara en bokstav)

Angående Vga-ska fungera