Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Toshiba Satellite L850 med Windows 7 hårddisk funkar inte med Toshiba Satellite L850 med windows 8.1 hårddisk och omvänt

Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite L850 med Windows 7 hårddisk funkar inte med Toshiba Satellite L850 med windows 8.1 hårddisk och omvänt

Hejsan! Som titeln beskriver så har jag två stycken Toshiba Satellite L850 och den enda skillnaden som är, är att den ena kör Windows 7 och den andra kör Windows 8.1. Problemet dyker upp när man byter hårddiskarna för då säger båda datorerna ifrån att det inte finns något att boota ifrån, som att hårddiskarna och datorerna är låsta till sina respektive medparter. T.ex. den laptopen med Windows 7 hårddisken är låst till den hårddisken och hårddisken i sig är låst till datorn.

Jag har snokat runt lite i BIOS och försökt hitta i någon inställnings meny men inte hittat något och när jag har sökt runt så står det bara om en låst hårddisk som datorn haft förut som har blivit låst men inget om ett sådant här fall. Vore jätte tacksam om någon vet om det går att lösa och i sådana fall hur?

Tack på för hand!