Permalänk
Medlem

Fps sjunker med extern skärm

Hej!

Jag har nyligen skaffat mig en Acer Aspire Nitro VN7-791(Länk nedan) samt att jag har en full-hd LG extern skärm.
När jag har den externa skärmen i kopplad och har en Viaplay stream på den, samtidigt som jag spelar Wow på laptopens skärm, sjunker FPS från att ligga på stabila 60fps (utan extern skärm) till ca 8-10 fps i Wow. Då har jag även ändrat i nvidia controller att Wow enbart skall köras med Gtx 860m och Firefox(viaplay) ska köras med Intel HD.
Vad kan jag göra för att fortfarande kunna köra wow med bra fps samtidigt som jag kan kolla på streams osv vid sidan om på en extern skärm?

Mvh John

www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/204910-acer_aspire_nitro_vn7-791g_156_fhd-i7-4710hq-8gb-1tb__128gb_ssd-gtx860_2gb-win_8

Permalänk
Avstängd

Jag personligen har stängt av Intel HD graphics. Kör wow och via play och diverse annat från mitt GTX 670.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnled:

Hej!

Jag har nyligen skaffat mig en Acer Aspire Nitro VN7-791(Länk nedan) samt att jag har en full-hd LG extern skärm.
När jag har den externa skärmen i kopplad och har en Viaplay stream på den, samtidigt som jag spelar Wow på laptopens skärm, sjunker FPS från att ligga på stabila 60fps (utan extern skärm) till ca 8-10 fps i Wow. Då har jag även ändrat i nvidia controller att Wow enbart skall köras med Gtx 860m och Firefox(viaplay) ska köras med Intel HD.
Vad kan jag göra för att fortfarande kunna köra wow med bra fps samtidigt som jag kan kolla på streams osv vid sidan om på en extern skärm?

Mvh John

www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/204910-acer_aspire_nitro_vn7-791g_156_fhd-i7-4710hq-8gb-1tb__128gb_ssd-gtx860_2gb-win_8

Skulle gissa på att det är din processor som inte pallar med...

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Hjälpsam

Är datorn verkligen kapabel att köra de olika grafikkorten simultant på olika skärmar? Är det inte så att antingen används ena kortet eller så används det andra?

Skulle snarare konfigga det om möjligt till att alltid används GeForce kortet när strömmen är inkopplad och det integrerade om du kör batteri.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI