Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Macbook Pro Mid 2014 Överhettas och program tar länge att starta

Permalänk
Medlem

Macbook Pro Mid 2014 Överhettas och program tar länge att starta

Hej!

Jag skaffade en Mid 2014 Macbook Pro "Low tier" för ca 2 månader sedan. Jag märkte ganska snart att den blir het väldigt lätt. Efter bara 30 minuters youtube är den nästan så het att den knappt går att ha på benen. Pogram tar också väldigt länge att starta. Hearthstone tar ca 1 minut att starta varje gång, jag laddade precis ner LoL och det tog ca 7 minuter att öppna det. (Kanske beror på att det var första gången)

Jag har jämfört med flera vänner som också har macbooks, deras datorer är mycket bekvämare när det kommer till värmen. Alla mina vänner har i för sig Late 2013, men det känns ju inte inte som att det skulle vara en sån stor skillnad, eller hur?

Många säger att det kan bero på damm, men eftersom att den har varit så från början känns det ju inte som det är problemet...

Skulle verkligen uppskatta ifall någon kunde hjälpa mig!

/John

Permalänk
Medlem

Kan vara ett måndagsexemplar också.. Själv har jag en late 2013 och den blev varmare efter en uppdatering, men kom tills sans efter ytterligare en uppdatering.

Vart köpte du den? Har du AppleCare?
Prata med dem där du köpte den och har du AppleCare har du fri support från Apple.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hur kollar du på YouTube? Använder du exempelvis Chrome så kommer datorn bli varmare jämfört med om du använder Safari och HTML5-läget på YouTube.

Dock borde inte program ta så lång tid att starta, så någonting kan ju vara fel.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Kan vara ett måndagsexemplar också.. Själv har jag en late 2013 och den blev varmare efter en uppdatering, men kom tills sans efter ytterligare en uppdatering.

Vart köpte du den? Har du AppleCare?
Prata med dem där du köpte den och har du AppleCare har du fri support från Apple.

Vad är ett måndagsexemplar? ^^ Köpte den i applebutiken i Stockholm, snubben sa att jag hade en garanti på den i alla fall, men jag köpte ingenting extra för att få en försäkring.

Tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Hur kollar du på YouTube? Använder du exempelvis Chrome så kommer datorn bli varmare jämfört med om du använder Safari och HTML5-läget på YouTube.

Dock borde inte program ta så lång tid att starta, så någonting kan ju vara fel.

Jo, jag använder chrome, ska testa safari. Tack för att du svarade!