Dator tror att en extern enhet ansluts

Permalänk
Medlem

Dator tror att en extern enhet ansluts

Har en äldre bärbar HP 6910p som ger ett upprepande ljud som att en usb enhet ansluts och tas ur. Vet inte exakt hur jag ska förklara men föreställ er att man stoppar in ett USB minne och tar bort det 2 sek senare. Windowsljudet som spelas upp vid anslutning och borttag återupprepas hela tiden så länge datorn är igång. Självklart är det inget som jag monterar fram och tillbaka.

Tittar man i enhetshanteraren så uppdateras listan när ljudet spelas upp vid anslutning och borttag. Så det verkar som om Windows tror att något har anslutits, men jag inte kan inte se vad det ens skulle kunna vara. Jag pillade på datorn för ett tag sedan och bytte processor, vettefan om jag kom emot något eller inte tryckte in någon kabel ordentligt.

Någon som vet vad det kan bero på ?

Datorn är helt nyinstallerad.

Permalänk

Jag fick samma fenomen med en installerad programvara i samband med att jag startade spel.
Var processorbytet en uppgradering och i så fall installerade du om drivrutiner för moderkortet ?
Prova att minimera antalet program i uppstarten. Kör MSCONFIG - Allmänt - Diagnostikstart / Selektiv start.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Datorn lider fortfarande av detta problem. Dessutom är datorn i load hela tiden och arbetsminnet går upp konstant när datorn är igång.

Skrivet av Waxinator:

Jag fick samma fenomen med en installerad programvara i samband med att jag startade spel.
Var processorbytet en uppgradering och i så fall installerade du om drivrutiner för moderkortet ?
Prova att minimera antalet program i uppstarten. Kör MSCONFIG - Allmänt - Diagnostikstart / Selektiv start.

Processorn vad en uppgradering. Datorn är i princip formaterad med drivare och antivirus samt windows updates. Ser endast att nödvändiga program startas i MSconfig och inget annat onödigt.

Vad kan man mer göra för att få bort detta?