Jakt på ett agg där fläkten inte snurrar i idle

Permalänk
Medlem

Jakt på ett agg där fläkten inte snurrar i idle

Håller på att sälja mitt Corsair HX 850w för att hitta ett tystare men vet inte vad jag ska välja.

650W är mer än tillräckligt men är ute efter något modulärt och vars fläkt är tyst och helst passiv upp till en vis load. Har kollat på Corsair RM, men de verkar ha fått väldigt blandade betyg och omdömen. Någon som har några rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Corsair AX760 om du verkligen behöver passivt.
CM V700 har en bättre fläkt, men inget passivt läge. Det är dock inte en chans att du kan höra fläkten då den snurrar på typ 800rpm som max.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Corsair AX760 om du verkligen behöver passivt.
CM V700 har en bättre fläkt, men inget passivt läge. Det är dock inte en chans att du kan höra fläkten då den snurrar på typ 800rpm som max.

Fast ax serien är så svinigt dyr. Hmm okej, mitt hx snurrar i runt 900rpm och låter 20decibel enligt corsair själva. :s

Permalänk
Medlem

Har AX860 och kör på normalt istället för semipassivt eftersom den ändå inte låter något...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Har AX860 och kör på normalt istället för semipassivt eftersom den ändå inte låter något...

Okej...men blir inget ax då det är för dyrt.

Byggde nyligen en hemdator till en kompis (inget monster direkt men men) använde ett bequiet agg där, väldigt tyst men är det något för gaming riggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Okej...men blir inget ax då det är för dyrt.

Byggde nyligen en hemdator till en kompis (inget monster direkt men men) använde ett bequiet agg där, väldigt tyst men är det något för gaming riggar?

Det finns inget som är speciellt lämpat för gamingriggar, det enda som spelar roll är effekt, effektivitet, stabilitet och vilka anslutningar som finns.
BQ!s KRAFT-serie har jag hört skit om, de lite dyrare serierna (pure, straight power) är helt okej, vad jag vet. Jag använder själv ett Straight Power 580W och det är extremt tyst och har fått bra kritik.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

EVGA Supernova G2! Välj själv om du vill köra semipassivt eller inte..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Det finns inget som är speciellt lämpat för gamingriggar, det enda som spelar roll är effekt, effektivitet, stabilitet och vilka anslutningar som finns.
BQ!s KRAFT-serie har jag hört skit om, de lite dyrare serierna (pure, straight power) är helt okej, vad jag vet. Jag använder själv ett Straight Power 580W och det är extremt tyst och har fått bra kritik.

Grejen med be quiet är att det är väldigt överprisat. Ska man köra billiga agg är det i princip bara xfx som gäller

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Det finns inget som är speciellt lämpat för gamingriggar, det enda som spelar roll är effekt, effektivitet, stabilitet och vilka anslutningar som finns.
BQ!s KRAFT-serie har jag hört skit om, de lite dyrare serierna (pure, straight power) är helt okej, vad jag vet. Jag använder själv ett Straight Power 580W och det är extremt tyst och har fått bra kritik.

Nä det vet jag, men ett som är stabilt och välbyggt helt enkelt så inte nätagget sabbar några andra komponenter helt enkelt

Tror det var pure jag köpte då, verkar funka bra men den datorn jag byggde i drar som mest 150w.

Kan tänka mig att lägga runt 900 spänn på nytt agg.

Tittar en del på denna: http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Nä det vet jag, men ett som är stabilt och välbyggt helt enkelt så inte nätagget sabbar några andra komponenter helt enkelt

Tror det var pure jag köpte då, verkar funka bra men den datorn jag byggde i drar som mest 150w.

Kan tänka mig att lägga runt 900 spänn på nytt agg.

Tittar en del på denna: http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...

http://www.sweclockers.com/recension/15115-be-quiet-straight-...

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Nä det vet jag, men ett som är stabilt och välbyggt helt enkelt så inte nätagget sabbar några andra komponenter helt enkelt

Tror det var pure jag köpte då, verkar funka bra men den datorn jag byggde i drar som mest 150w.

Kan tänka mig att lägga runt 900 spänn på nytt agg.

Tittar en del på denna: http://www.inet.se/produkt/6909713/be-quiet-straight-power-e9...

Skit i Be-Quiet, de säljer överprisade grejer som är sämre än konkurrenterna.

Fractal Design Newton R3 600W kan passa. Det är passivt i idle. Finns säkert fler alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du vågar inte öppna ditt nuvarande Nätag. och sätta i en ny tystare fläkt?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D