Hjälp mig identifiera småpryttel från källaren

Permalänk

Hjälp mig identifiera småpryttel från källaren

Jag gick igenom en påse med diverse halvsorterade grejer från tidigare datorbyggen och hittade två saker jag inte alls kan komma på vad de skulle vara. Vet ni? Jag har säkert ingen nytta av någondera, men jag är nyfiken.

Till vänster är två små metallskenor som låg i samma påse.

Till höger är fyra identiska små orange ploppar, ser nästan ut som tangenter? Men jag kan inte minnas att jag haft något tangentbord som sett ut så. Och den svarta grejen som låg i samma påse känner jag inte heller igen alls.

Tack för hjälpen.

(Ursäkta om jag lagt det här fel. Det låg bland mina chassisaker så jag gissar att åtminstone det ena hör till chassin.)

Permalänk
Medlem

De orangea "plopparna" är tangenter, och "den svarta grejen" är en tangentborttagare (som typiskt brukar följa med mekaniska tangentbord).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Då var de det ändå, och jag som sorterat dåligt. Tack för hjälpen, bara skenorna kvar då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devalanteriel:

Då var de det ändå, och jag som sorterat dåligt. Tack för hjälpen, bara skenorna kvar då.

Kan metallbitarna vara till för att hålla radiatorer i chassit kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Kan metallbitarna vara till för att hålla radiatorer i chassit kanske?

Reservoarer kanske?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Reservoarer kanske?

Tja, det kan väl hända det också. Tyckte bara att det liknade ett par metallbitar jag fick med mitt NZXT Phantom som hade just den funktionen att hålla en radiator på rätt plats på under takfläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devalanteriel:

Jag gick igenom en påse med diverse halvsorterade grejer från tidigare datorbyggen och hittade två saker jag inte alls kan komma på vad de skulle vara. Vet ni? Jag har säkert ingen nytta av någondera, men jag är nyfiken.

http://i.imgur.com/lGMDiAAl.jpg

Till vänster är två små metallskenor som låg i samma påse.

Till höger är fyra identiska små orange ploppar, ser nästan ut som tangenter? Men jag kan inte minnas att jag haft något tangentbord som sett ut så. Och den svarta grejen som låg i samma påse känner jag inte heller igen alls.

Tack för hjälpen.

(Ursäkta om jag lagt det här fel. Det låg bland mina chassisaker så jag gissar att åtminstone det ena hör till chassin.)

de andra hade nog mera rätt om detta (såg inte att det var en laptop ovanför utan en bänk först lol)

wasd och piltangenterna som är orange skulle jag tro på det tangentbordet om du nu minns någon som hade ett.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Tack allihopa!

Då tror jag vi fått svaret - jag har nämligen en NZXT Phantom, rosa givetvis, så radiator låter rätt troligt om Racka fått likadana till samma chassi. Och jag håller med om tangentbordsbitarna, särskilt nu när jag ser den bilden. Det är säkert till något gammalt mekaniskt.