Permalänk
Medlem

nätaggregatet small

hej
i dag när frugan lagade mat , o mycke va på i köket så gick en av dom 3 huvudsäkringarna i huset.
när ja skruvade i en ny säkring så small de till i tvrummet,de va nätaggregatet till min stationära gamla kära dator som gått sönder.
kan det va agregatet som gjorde att säkringen gick.
eller varför gick aggregatet när ja satte i en ny säkring.
datorn e 6 år gammal och står på dygnet runt.
såg ett aggregat på itsajten för halva priset,299kr.
kan de va nått o ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

hej
i dag när frugan lagade mat , o mycke va på i köket så gick en av dom 3 huvudsäkringarna i huset.
när ja skruvade i en ny säkring så small de till i tvrummet,de va nätaggregatet till min stationära gamla kära dator som gått sönder.
kan det va agregatet som gjorde att säkringen gick.
eller varför gick aggregatet när ja satte i en ny säkring.
datorn e 6 år gammal och står på dygnet runt.
såg ett aggregat på itsajten för halva priset,299kr.
kan de va nått o ha

Så här direkt tror jag att du bör låta en elektriker kontrollera elen. Om nätaggregatet i en dator går sönder ska inte en huvudsäkring gå. Endast den säkring som hör till den delen av el-installationen ska gå/lösa ut. Däremot tror jag inte att nätaggregatet gick när du skruvade i en ny säkring. Men efter din beskrivning att döma kan du ha problem med elinstallationen i huset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubertus:

Så här direkt tror jag att du bör låta en elektriker kontrollera elen. Om nätaggregatet i en dator går sönder ska inte en huvudsäkring gå. Endast den säkring som hör till den delen av el-installationen ska gå/lösa ut. Däremot tror jag inte att nätaggregatet gick när du skruvade i en ny säkring. Men efter din beskrivning att döma kan du ha problem med elinstallationen i huset.

Frugan lagade mat = huvudsäkringen var redan tungt belastad, aggregatet gav upp och överbelastade uttaget, dock hann huvudsäkringen gå innan gruppsäkringen (eftersom den redan var belastad). Ny säkring skruvades i - aggregatet fick en sista dödskyss...

En teori, från någon som vet lite om el.

Aggregatet är nog lämpligt att kasta, förhoppningsvis har datorn klarat sig.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Nätagg är inget man "fyndar" med. Köp inget billigt skit. Satsa på det dyraste du kan hitta i den effektklass du behöver (runt 400 watt duger i de allra flesta fall så vida det inte handlar om en riktigt extrem speldator med flera grafikkort, etc).

Permalänk
Medlem

jag själv tror att säkringen gick för att det blev överbelastat på den fasen i o me att så mycke i köket var på.
och allt gick på 2 faser o lampor mm blinkade eller lös svagt.
när ja då satte i den nya säkringen o strömmen på alla faser kom tillbaka så small agregatet,
hade datorn vatt avstängd så tror jag att aggregatet hade smällt nästa gång jag stängt på datorn,precis som en glödlampa.
du tänder den o släcker den o rätt va de e när du ska tända den en dag så säger det poff i lampan o den är sönder.

Permalänk

Lampor drar mer ström när de är kalla, eftersom glödtråden då har lägre resistans. Därför smäller de bara när de tänds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

jag själv tror att säkringen gick för att det blev överbelastat på den fasen i o me att så mycke i köket var på.
och allt gick på 2 faser o lampor mm blinkade eller lös svagt.
när ja då satte i den nya säkringen o strömmen på alla faser kom tillbaka så small agregatet,
hade datorn vatt avstängd så tror jag att aggregatet hade smällt nästa gång jag stängt på datorn,precis som en glödlampa.
du tänder den o släcker den o rätt va de e när du ska tända den en dag så säger det poff i lampan o den är sönder.

Kan ju vara så att agget inte gillade att bakmatas på konstig spänning också om det var lite dåligt innan..
(när säkringen till en fas går så kan belastningar kopplade mellan faserna (3fas belastningar t ex , panna, bastuagg, spis etc) skicka ström in på fasen från en annan fas och då blir det tokigt)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

''såg ett aggregat på itsajten för halva priset,299kr.'' NEJ!

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

hej
i dag när frugan lagade mat , o mycke va på i köket så gick en av dom 3 huvudsäkringarna i huset.
när ja skruvade i en ny säkring så small de till i tvrummet,de va nätaggregatet till min stationära gamla kära dator som gått sönder.
kan det va agregatet som gjorde att säkringen gick.
eller varför gick aggregatet när ja satte i en ny säkring.
datorn e 6 år gammal och står på dygnet runt.
såg ett aggregat på itsajten för halva priset,299kr.
kan de va nått o ha

Nätagget kan ha tagit med din dator i graven.

Jag budget nätagg kan mycket väll ställa till huvudvärk

https://www.komplett.se/xfx-proseries-core-edition-550w-psu/6...

http://www.inet.se/produkt/6900491/xfx-core-edition-550w-80-b...

Det är ett kanon nätagg för pengarna köp och hoppas du klarade resten av datorn annars har du ett nätagg till nästa burk

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

Det märker du kanske efter ett tag, kanske inte.. kanske smäller det och tar datorn med sig i graven, kanske inte..

Billig skit = billig skit. Det finns oftast en relation mellan vad man betalar och vad man får.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

de jag haft i som pajat ,har jag hafft i 6 år o aldrig stäng av det.
ett xeon 600watt. xon-600f14t-201a är detta ett lågbudget eller nått dyrt,elle dyrt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

de jag haft i som pajat ,har jag hafft i 6 år o aldrig stäng av det.
ett xeon 600watt. xon-600f14t-201a är detta ett lågbudget eller nått dyrt,elle dyrt då

det är ett skit nätagg som inte håller vad det lovar samma sak med codegen har öppnat ett codegen och kondningar var det värsta jag sett alla läckte som bara den.

Nätagg snålar man inte på!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Köp ett 80+ bronze agg, annars lär det smälla igen.

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

24 ampere på 12 volt linan som behövs idag haha vilket skämt.

I praktiken i en någorlunda mordern dator ger den där 288w och inga 600w

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Mitt gamla nätagg tog med sig en propp varje gång jag satte i en ny. Bytte nätagg och datorn funkar. Du kanske har någon kompis som har ett Nätagg som du kan testa datorn med?

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Permalänk

En skiftnyckel är inte lika avancerad som ett nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Du har nog haft tur finns många nätagg tex cx serien av corsair som håller vad dem lovar men byggt med budget kondensatorer sök här så ser du många har inte en klarat 1 år .

Mitt seasonic nätagg har rullat i princip 24/7 sen 2008 och kondningar är perfekta det hade dem knappast var med ett budget agg.

Många budget nätagg som saknar skydd så när det dör så tar det med halva datorn.

Men vill du fortsätta köra budget agg så köp codegen agget

Edit Och när kondningar är dåliga ripplar vilket innebär att att saker dör i förtid finns flera exempel här där dem frågat varför deras hårddiskar dör hela tiden så har dem suttit med hyper / ace nätagget bland det värsta aggen som gjorts

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Ett dåligt nätagg kan förstöra hela din dator. Är det värt att få köpa ny dator för att spara 100kr på nätagget? Vi kan dessutom inte svara på om det passar utan att veta vad du har i datorn i övrigt, men vi alla rekommenderar dig att undvika det. Här är ett mycket bättre och endast marginellt dyrare nätagg: https://www.inet.se/produkt/5316014/be-quiet-kraft-400w

OT: Och köp för guds skull inte bromsklossar på biltema, de har halva livslängden mot Mekonomens + smetar ner bromsskivorna vilket leder till vibrationer och slitage på bilen. Däremot är skivorna OK och deras verktyg med långa garantin (10 år) brukar hålla även för tung användning. Inta lika bra som tex Kamasa, men de är bra som hobbyverktyg.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Eftersom ALLA råder dig att köpa ett kvalitets nätagg så kanske det ligger nåt i deras tips
Men du verkar ju tydligen INTE bryr dig om vad andra tycker så varför frågar du vilket nätagg du ska köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Ett dåligt nätagg kan förstöra hela din dator. Är det värt att få köpa ny dator för att spara 100kr på nätagget? Vi kan dessutom inte svara på om det passar utan att veta vad du har i datorn i övrigt, men vi alla rekommenderar dig att undvika det. Här är ett mycket bättre och endast marginellt dyrare nätagg: https://www.inet.se/produkt/5316014/be-quiet-kraft-400w

OT: Och köp för guds skull inte bromsklossar på biltema, de har halva livslängden mot Mekonomens + smetar ner bromsskivorna vilket leder till vibrationer och slitage på bilen. Däremot är skivorna OK och deras verktyg med långa garantin (10 år) brukar hålla även för tung användning. Inta lika bra som tex Kamasa, men de är bra som hobbyverktyg.

Ja det är bättre men en hundring till så har du ett mycket bättre agg med 105 japanska samt seasonic oem istället för capxon för mig är valet enkelt:/

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Köp inte Codegen det är skit. Har själv haft ett Codegen nätagg i en dator som höll i 2 år innan det blev dags att byta ut nätagget.

Om det är budget som gäller så köp hellre FSP som t.ex detta http://www.itsajten.se/produkt/FSP-natdel-350W-ATX12V-ver-22-... som jag själv har i en budgetdator som drar max 100W vid drift.

Men vad har du för dator? Vad är det för grejer i den nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olirc:

Köp inte Codegen det är skit. Har själv haft ett Codegen nätagg i en dator som höll i 2 år innan det blev dags att byta ut nätagget.

Om det är budget som gäller så köp hellre FSP som t.ex detta http://www.itsajten.se/produkt/FSP-natdel-350W-ATX12V-ver-22-... som jag själv har i en budgetdator som drar max 100W vid drift.

Men vad har du för dator? Vad är det för grejer i den nu?

Det där är ett budget nätagg men ett okey nätagg som man får vad man betalar för och håller vad det lovar.

Det där agget skullet ts kunna stoppa i om han inte vill lägga 150kr till för ett betydligt bättre

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av ottoj:

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Verktyg är inte lika avancerade, dock kan billiga verktyg gå sönder om dom inte härdar verktygen eller härdar för hårt (ska vara seghärdat). Så även där är det lite vetenskap bakom, dock håller biltemas verktyg ok klass, men inte deras elgrejer. Hade en värmepistol som gjorde att belysningen flimra.

Nätagg, innehåller både kretskort,kondensatorer och DC/DC omvandlare (eller liknande). Den ska ju göra om strömmen från 230 volt till 12/5 och 3,3 volt, dessutom ger moderna agg störningar (rippel), som måste filtreras bort. annars bränner du upp först och främst HDD och sen moderkort/grafikkort och cpu i värsta fall. Vist ett dålig agg som CX som fungerar ett tag, men när det är mellan 1 månad till ett år du börjar få problem. Men belastar du agget lite så slits agget mindre, märks mer på budgetagg när du belastar det över 50% så börjar dom redan gå sönder.

Köp vettigt agg om du ska ha datorn på 24/7. Detta agg http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1377903 eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398457 är bättre än att vara dumsnål och behöva köpa nya datordelar plus nytt agg efter något år.

Skrivet av GreveFrog:

Ett dåligt nätagg kan förstöra hela din dator. Är det värt att få köpa ny dator för att spara 100kr på nätagget? Vi kan dessutom inte svara på om det passar utan att veta vad du har i datorn i övrigt, men vi alla rekommenderar dig att undvika det. Här är ett mycket bättre och endast marginellt dyrare nätagg: https://www.inet.se/produkt/5316014/be-quiet-kraft-400w

OT: Och köp för guds skull inte bromsklossar på biltema, de har halva livslängden mot Mekonomens + smetar ner bromsskivorna vilket leder till vibrationer och slitage på bilen. Däremot är skivorna OK och deras verktyg med långa garantin (10 år) brukar hålla även för tung användning. Inta lika bra som tex Kamasa, men de är bra som hobbyverktyg.

Är ett otestat agg och enligt pompa_kumla är det capxon eller som många döpt det till crapxon. BQ är rent ut sagt pinsam agg tillverkare, sa att dom skulle dominera marknaden i Sverige. Jag var skeptisk och deras kvalitetstänk ihop med priset är bara en skam.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Verktyg är inte lika avancerade, dock kan billiga verktyg gå sönder om dom inte härdar verktygen eller härdar för hårt (ska vara seghärdat). Så även där är det lite vetenskap bakom, dock håller biltemas verktyg ok klass, men inte deras elgrejer. Hade en värmepistol som gjorde att belysningen flimra.

Nätagg, innehåller både kretskort,kondensatorer och DC/DC omvandlare (eller liknande). Den ska ju göra om strömmen från 230 volt till 12/5 och 3,3 volt, dessutom ger moderna agg störningar (rippel), som måste filtreras bort. annars bränner du upp först och främst HDD och sen moderkort/grafikkort och cpu i värsta fall. Vist ett dålig agg som CX som fungerar ett tag, men när det är mellan 1 månad till ett år du börjar få problem. Men belastar du agget lite så slits agget mindre, märks mer på budgetagg när du belastar det över 50% så börjar dom redan gå sönder.

Köp vettigt agg om du ska ha datorn på 24/7. Detta agg http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1377903 eller http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398457 är bättre än att vara dumsnål och behöva köpa nya datordelar plus nytt agg efter något år.

Är ett helt ok agg, dock otestat.

Sitter capxon så hade rekommenderat xfx istället.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Vill man tvunget ha ett budget agg så finns detta!
http://www.inet.se/produkt/6909507/fsp-400-60apn-bulk-400w-80...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Sitter capxon så hade rekommenderat xfx istället.

så visste inte erhållet:) nu känns mitt inlägg värre än innan :/ jaja fixar

Så, jo jag skrev att det var ok, men lite fel uttryck kanske Skrev i alla fall att det var ett Otestat agg i alla fall:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscisw888:

Köp ett 80+ bronze agg, annars lär det smälla igen.

80+ märkningen är inte en kvalitetsmärkning, och har normalt ingen, eller som bäst väldigt liten relevans för kvaliten på agget.

Jag håller med Skruvis, FSP är alltid ett alternativ, ska man ha ett budget agg är det han länkar till ett bra alternativ.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoj:

tycker inte ett agregat som ståt på dygnet runt i 6 år är skit.
ett bra agg ,hur länge håller det ? 20 år kanske.
ne samma skitsnack som me bt.
köper skivor klossar olja o verktyg mm där.
o vist köper ja en skiftnyckel där för 20 kr förväntar ja mej inte så mycke, men om ja köper en för 150 kr så håller den garanterat lika bra som en ja köper för 400 kr.
ofta folk säger, det här e bra grejer.
men så fort nån köpt samma sak fast på rea o kanske betalat mindre än hallva priset,då e de helt plötsligt skit.
ja köper inte de att om de e 3 ggr dyrare så är de 3ggr bättre
de e min åsikt,o jag tackar för era åsikter.
men om ja nu skulle köpa detta,passar det till min dator om man utgår från det gamla ja hade.
har för mej de finns 2 olika sorter, eller kanske fler. har ingen aning

Du tycker alltså att det är ok att nätagget pajar efter sex år ?

Har många burkar som gått mer än så utan problem, har nästan aldrig haft trasiga nätdelar faktiskt.

Sen slutade jag köpa bromsklossar på biltema efter att jag tappade slitytan när jag körde, slutade köpa slangklämmor som inte gick dra åt, slangar som fick torrsprickor efter två veckor, tändkablar som brinner etc...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.