Permalänk
Medlem

NZXT S 340 - Fläkt Problem

Tjena, jag har köpt en liten datorn till min tjej och har då Chassit NZXT S 340. Jag har kopplat in fläktarna till moderkortet och jag kan se dom i bioset och dom snurrar på 1000 varv och jag förstår inte varför? Jag har satt det på Silent inne i bioset men endå så snurrar dom som fan. Vad fan kan jag göra?

Permalänk
Skrivet av Siickest:

Tjena, jag har köpt en liten datorn till min tjej och har då Chassit NZXT S 340. Jag har kopplat in fläktarna till moderkortet och jag kan se dom i bioset och dom snurrar på 1000 varv och jag förstår inte varför? Jag har satt det på Silent inne i bioset men endå så snurrar dom som fan. Vad fan kan jag göra?

Hej,

Normalt tror jag de snurrar på i 1200 RPM.

Enligt SweC recension så drog dom ned dem tilll runt 1000 RPM och fick en behaglig ljud "nivå".
Verkar som du fått ner dem en del iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pcb-Bassen:

Hej,

Normalt tror jag de snurrar på i 1200 RPM.

Enligt SweC recension så drog dom ned dem tilll runt 1000 RPM och fick en behaglig ljud "nivå".
Verkar som du fått ner dem en del iaf.

Okej, så jag måste byta ut dom för att slippa det ljudet?

Permalänk
Skrivet av Siickest:

Okej, så jag måste byta ut dom för att slippa det ljudet?

Alternativt är att du köper ett motstånd till varje fläkt.
Kanske blir samma pengar i för sig, men lite smidigare.

t.ex. Noctua NA-SRC10 för 3 pins eller Noctua NA-SRC7 för 4 pins

Ska försöka dra upp ett chassi här och kolla över ljudnivån.

Permalänk
Avstängd

Har också ett nzxt s340 och ett asus moderkort, problemet är inte fläktarna utan att du inte tycks ha fått fläktstyrningen att fungera. Mina fläktar är väldigt tysta. Fungerar det inte att ställa in i bios, installera AI suite 3 där du har något som kallas för "fan expert 3" Där kan du ställa in fläktarna och spara olika profiler precis som du vill ha det.