Antonysdata.se är en bluffbutik

Permalänk
Medlem

Antonysdata.se är en bluffbutik

http://www.antonysdata.se/nokia-c7-00-frosty-metal/26-0

Hade ni vågat köpa av denna butiken?
priserna är konstigt låga

Permalänk
Medlem

Låter det för bra för att vara sant, är det troligen för bra för att vara sant.

Permalänk

Låter lite skumt att de matchar priserna mot andra nätbutiker. Samtidigt så ska man ju inte måla fan på väggen direkt men känns som att det är säkrast att kolla upp ordentligt innan köp. Sen ska de ju ha fysiksk butik med så frågan är ju om någon har möjlighet att kolla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Inget PF som alternativ heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nandai:

Ser ut som en klassisk enkel hemsida av scam-art typ.:/:P JAG hade *inte* handlat där och hade inte rekommenderat dig eller någon annan att handla där heller!:)^^

Take Care man!:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

är sugen på att beställa MEN vill veta om det är 100% seriöst

1600kr för Nokia C7 alla andra tar ca 2500kr

Permalänk
Medlem

Är det för bra så är det det i 95% av fallen.
Jag skulle inte beställt därifrån och inte heller från sidor jag inte känner till.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Adressen går hit:
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6575700&gvY=16...

Nej, "butiken" är inget förstahandsval.

Permalänk
Avstängd

Köp inte därifrån, är det för bra för att vara sant är det oftast det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Företaget finns inte med på www.allabolag.se så är butiken för osäkert. De är kanske nystartade, men jag skulle inte handla från dem.

Permalänk

Hmmmm............

Citat:

Öppettider:
Webbutiken är öppen dygnet runt.
Vår butik i Hägersten har öppet:
Vardagar 10:00 - 19:00
Helger Stängt

Övrigt:
Tyvärr håller vi på med renoveringen av vår fysiska butik och kan inte tillhandahålla telefonsupport!
Det effektivaste är att mejla oss och vi ringer upp er alt. mejlar tillbaka. Svar inom 24H

Företagsnamn:
Antonys Data

Adress:
Doktor Widerströmsgatan 4
12954 Hägersten, Sverige

Så var det med den fysiska butiken ja... Nä, troligtvis scam så det stinker.

*EDIT* Nevermind, måste blivit något fel på förra sökningen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Eller så är det bara vi som dömmer ut honom för tidigt:p
Adressen finns ju och sowhat om det är ens lägenhet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Eller så är det bara vi som dömmer ut honom för tidigt:p
Adressen finns ju och sowhat om det är ens lägenhet?

Alla vet vi väl hur det gick med B-ray.se + den där hyfsat irriterande killen som sålde konsoler och X-box:ar av olika slag och som lovade support till 22:00 (mer eller mindre om jag minns rätt:P) och - enligt initierade kollegor här på forumet - i princip "bodde" här på forumet istället för att hjälpa kunder med support etc..:P Nu menade han förvisso att en del i hans affärsidé var att vara online här och ge *saftig* support, men många forumkollegor var skeptiska mot upplägget Bägge dessa firmor hade "support hemifrån" så jag håller inte riiiktigt med om att företag som har support hemifrån är "so what".:)

Just my humble EnKrona!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Det går ju att beställa via faktura så testa

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Man kan hämta i butik men då tar de 199:- för det. Jag vet inte om det är bluff eller ej men priserna verkar för bra.
Sen 100:- för faktura lite väl dyrt. De vill få folk att förbetala helt enkelt. För är man snål sparar man gärna 100 eller 199:- när de har fri frakt också. Nej det är för bra för att vara sant.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk

Jag har handlat därifrån

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men
enligt deras hemsida ska det dyka upp!

mvh Gustav

Permalänk
Medlem

skulle dock inte skaffa en c7 då min polare har den och han skulle seriöst inte ens sälja den för 2000kr trots begagnad för så fort han får pengar ska han betala klart den då han har abonnemang enbart för att han ska kunna ta en yxa och hugga sönder mobilen.

Bra kvalitet men symbian suger sten hårt.
Efter uppdateringar slutar saker fungera.
Har han alarm på så kan man inte snooza eller stänga av om man inte tar ur batteriet exempelvis

Permalänk
Skrivet av gustavbred:

i Torsdags förra veckan, då fanns de inte på prisjakt eller pricerunner. Jag kollade upp noga, med f-skatt, moms och gjorde fan en kreditkontroll, allt verkar stämma!

Så jag testade handla på kortet en samsung gio, fick hem den idag faktiskt och är jävligt nöjd! Döm inte butiken i förväg. Jag har även talat med han som har butiken pga att jag ville ha besked för leverans och det gick som smör, redan på fredagen fick jag kollinr,

Tyckte också i början det såg skumt ut men vafan man måste testa, och jag är nöjd! Dåligt att de inte har telefonsupport, men

mvh Gustav

Inte för att vara negativ, men frågan är varför denna Gustav vart reggad nu och bara skrivit i denna tråd?
Hmm, känns som en enkel googling och en snabbpost för att få in lite mer cash...

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

mvh Gustav

Dina referenser är lika bra som mina när jag sökte till NASAs rymdprogram!
Sen att du är nyregistrerad ger en enorm trygghet.

Ska man testa så är det faktura eller postförskott som gäller!! Det är klart att man ska få en chans men din kommentar gör det bara värre tyvärr.

Permalänk

Hej jo jag googlade butiken idag och såg de och jag ville lämna en kommentar eftersom jag har ju handlat ifrån dem o jag var nöjd. Men om ni handlar eller ej är det upp till er. Men jag kände att dela med det, är de inte denna tråd är till för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

Hej jo jag googlade butiken idag och såg de och jag ville lämna en kommentar eftersom jag har ju handlat ifrån dem o jag var nöjd. Men om ni handlar eller ej är det upp till er. Men jag kände att dela med det, är de inte denna tråd är till för?

Det är ju tyvärr inte första gången en nyreggad helt "plötsligt" skriver i en tråd som handlar om detta. Nejtack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustavbred:

mvh Gustav

Jag skulle inte lita på sidan, absolut inte nu när denne person skriver på flashback att han beställt en Arc som han fått och tagit på faktura istället. Även nyreggad där också. https://www.flashback.org/p33237081

Visa signatur

Game PC: Define R5 | Asus Z370-F | i7 8700K | 16GB DDR4 | RX 5700 XT | Seasonic Focus+ 550W
Old Game PC: Antec P180 | Gigabyte MA790X-UD4 | Phenom II X4 960T @ X4 3,6 GHz | 8GB DDR2 | HD7950 | Corsair HX520
Laptop: Asus N56VZ | i7 3610QM | 8GB DDR3 | GeForce GT 650M 2GB

Permalänk
Medlem

Bra där Gustav.bred... haha busted!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, nyreggad person från Sthlm-området som ger misstänksam god kritik är inte att lita på. Stödjer bara att butiken är bluff. När det gäller dessa situationer bör butiken ses som bluff tills motsatsen är bevisad och inte tvärtom.

Permalänk
Medlem

haha går folk fortfarande på dessa?

sen att det kommer klassiska nyreggad person och bara svarar i just denna tråd och är nöjd.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swordfish90:

Inte för att vara negativ, men frågan är varför denna Gustav vart reggad nu och bara skrivit i denna tråd?
Hmm, känns som en enkel googling och en snabbpost för att få in lite mer cash...

Skrivet av Dim:

Dina referenser är lika bra som mina när jag sökte till NASAs rymdprogram!
Sen att du är nyregistrerad ger en enorm trygghet.

Ska man testa så är det faktura eller postförskott som gäller!! Det är klart att man ska få en chans men din kommentar gör det bara värre tyvärr.

Skrivet av Dassh:

Det är ju tyvärr inte första gången en nyreggad helt "plötsligt" skriver i en tråd som handlar om detta. Nejtack!

Det kollegan Dassh skriver (vilket jag håller med om och inte motsäger:)) gör att jag också får lite dåliga vibbar av det hela. Dels att det är en nyregistrerad person, dels TS meddelande i loggen. Känns lite sådär.:P Känns ungefär lika pålitligt med en nyregistrerad person som ger ett positivt omdöme som när nyregistrerade "medlemmar" gör reklam för bröst och sexartiklar här på forumet.:P

Och som Toivo83 sa: "haha går folk fortfarande på dessa?". Nej mitt råd är att ge några kronor mer för X vara/mobil man vill köpa för att slippa eventuella framtida problem.:)^^ Det vore dessutom första gången som någon lyckas med konststycket att sälja varor under grossistpris.xD;)

My humble EnKrona!:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

sen skapades sidan den 14 sep.
om man lyckas skapa sig bra krets och få ner priserna under dom större kedjorna på ca 2 & ½v, så är man inte så himla dålig

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon160366:

kan inte nån i Stockholms trakterna göra ett besök i fysiska butiken och rapportera? då har man saken klar för sig

Fram med adressen så ska det kunna ordnas under dagen eller morgondagen!:):D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Butiksbesök redan gjort. Det är nog en scam...

https://www.flashback.org/t1674984

Tyvärr är väl det någon snåljåp som kommer ge bort sina pengar iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snörök:

Butiksbesök redan gjort. Det är nog en scam...

https://www.flashback.org/t1674984

Tyvärr är väl det någon snåljåp som kommer ge bort sina pengar iaf.

Okej, tack för informationen.:) Då slapp man åka ut i onödan.:)^^

Möblerna får Kronofogden
Inte ens ett testamente finns i hans bankfack.

Kunderna får en hjärtattack
Konkursjuristerna samlas rådvilla kring hans post It lapp!

Visa signatur

iFamily Sweden!