Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

byta upp sig från SII till SIII

Permalänk
Medlem

byta upp sig från SII till SIII

hejsan svejsan!

Jag satt o kollade på nya samsung SIII och eftersom jag haft och var väldigt nöjd med SII så funderar jag att lägga beställning på SIII men nu är det så att jag har ett abonnemang på Halebop för denna SII och den gick sönder i vintras när jag råka tappa den i golvet här hemma och har inte lagat den ännu men iallafall, Kan man med abonnemang byta upp sig från SII till SIII? eller är det helt omöjligt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är lätt. Du köper en olåst telefon, och flyttar bara över SIM-kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Det är lätt. Du köper en olåst telefon, och flyttar bara över SIM-kortet.

men det fattar jag också men känner inte för att betala 6000 och en månads avgift på runt 349 n-r jag köpte den så kan jag förlänga och fortsätta betala men samtidigt byta upp mig.. jag kanske var otydlig i första posten

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sposckis:

men det fattar jag också men känner inte för att betala 6000 och en månads avgift på runt 349 n-r jag köpte den så kan jag förlänga och fortsätta betala men samtidigt byta upp mig.. jag kanske var otydlig i första posten

Det beror på hur lång bindningstid du har kvar?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Sposckis:

men det fattar jag också men känner inte för att betala 6000 och en månads avgift på runt 349 n-r jag köpte den så kan jag förlänga och fortsätta betala men samtidigt byta upp mig.. jag kanske var otydlig i första posten

Som ovanstående nämnde beror det på hur lång bindningstid du har kvar och operatör. Med Telenor började de ringa och vill att man skulle förlänga abonnemanget när jag hade (gissar lite här) runt 9? månader kvar på bindningstiden. Lättaste är helt enkelt att ringa och fråga

Permalänk
Medlem

Sägs om att kontakta Halebop och se vad dom säger själva? Vi agerar inte direkt kundtjänst åt vissa företag, dock brukar en del företag (däribland Telenor) ha som regel att man kan få en ny telefon gratis vid förlängning av sitt nuvarande abbonemang, förutsatt att det är 6 månader eller mindre kvar av ordinarie bindningstiden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nyfiken: varför känner du att du behöver byta upp dig från S2? Vad är det du saknar?
Den enda markanta skillnaden är väl egentligen att S3an har större skärm och större batteri(vilket kanske negleras av den kraftigare processorn&skärmen) sedan har ju S3an bättre processor..men helt ärligt? Behövs det?

Jag äger också en S2a och är sugen på en S3a.. men jag kan verkligen inte motivera ett köp, speciellt inte att punga ut 6k för skillnaderna...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anden12:

Nyfiken: varför känner du att du behöver byta upp dig från S2? Vad är det du saknar?

Kanske en fungerande telefon Läs TS:s inlägg igen..

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Sägs om att kontakta Halebop och se vad dom säger själva? Vi agerar inte direkt kundtjänst åt vissa företag, dock brukar en del företag (däribland Telenor) ha som regel att man kan få en ny telefon gratis vid förlängning av sitt nuvarande abbonemang, förutsatt att det är 6 månader eller mindre kvar av ordinarie bindningstiden.

jo hade tänkt det själv men tror inte någon svarar vid elva på en lördag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kanske en fungerande telefon Läs TS:s inlägg igen..

hm.. fan. Måste ha missat den raden.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Som ovanstående nämnde beror det på hur lång bindningstid du har kvar och operatör. Med Telenor började de ringa och vill att man skulle förlänga abonnemanget när jag hade (gissar lite här) runt 9? månader kvar på bindningstiden. Lättaste är helt enkelt att ringa och fråga

hade tydligen lite mer än ett år kvar på abonnemanget :S Sen kunde jag tydligen inte byta upp mig hos halebop och jag vet inte om det är värt att lägga ut 1,7k för att laga min Samsung då jag har väldigt ont om pengar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

hade tydligen lite mer än ett år kvar på abonnemanget :S Sen kunde jag tydligen inte byta upp mig hos halebop och jag vet inte om det är värt att lägga ut 1,7k för att laga min Samsung då jag har väldigt ont om pengar.

Laga den och sälj sedan man får la mer än 1700 för en SGS II ? Lägg pengarna på en hög ämnad för en SGS II eller behåll den och vänta på nästa generation telefoner:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

http://www.envirofone.se/trade/?make=Samsung&search=I9100%20G...
De ska betala för trasiga också verkar det som om du kollar högersidan i den här länken:
http://www.envirofone.se/about/
tvivlar dock men du kan maila och fråga dem