Något som vet något om GPU:n Mali-400 MP ??

Permalänk

Något som vet något om GPU:n Mali-400 MP ??

Hejsan!
Tänkte höra lite om vad ni vet om grafikprocessorn Mali-400 MP för smartphones. Ska själv köpa Samsung Galaxy Ace II med en sådan inbakad!
Någon som vet hur den presterar mot tex Adreno 200 och Adreno 205?
Tack på förhand!
Btw, jag har kollat på en HTC Incredible S också Den har en 1Ghz Scorpion processor (single-core). Hur presterar den mot Samsung Galaxy Ace II:s 800Mhz Dual core processor?

EDIT: Stavining.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Mali-400 sitter även i S2 och S3 iirc.

Det är inte som vanliga grafikkort, du får kika på reviews för att se prestanda. Samma chip i två olika telefoner kan vara annorlunda klockad och ge rätt annorlunda resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Mali-400 sitter även i S2 och S3 iirc.

Det är inte som vanliga grafikkort, du får kika på reviews för att se prestanda. Samma chip i två olika telefoner kan vara annorlunda klockad och ge rätt annorlunda resultat.

Troligtvis inte MP4-varianten (som sitter i SGS2 & SGS3) som sitter i Ace, utan troligare MP1 eller MP2-varianten. Siffran står för antalet pixel-beräkningsdelar så skillnaden är mkt stor. Men en snabb googling räckte inte för att hitta svaret tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRYSIS FOREVER98:

Hejsan!
Tänkte höra lite om vad ni vet om grafikprocessorn Mali-400 MP för smartphones. Ska själv köpa Samsung Galaxy Ace II med en sådan inbakad!
Någon som vet hur den presterar mot tex Adreno 200 och Adreno 205?
Tack på förhand!
Btw, jag har kollat på en HTC Incredible S också Den har en 1Ghz Scorpion processor (single-core). Hur presterar den mot Samsung Galaxy Ace II:s 800Mhz Dual core processor?

EDIT: Stavining.

Den är likvärdig med adreno 220 som jag förstår det, STE U8500 har likadan GPU och det är dessa benchmarks jag har utgått från

Permalänk
Medlem

En enskild grafikkrets heter inte bara Mali400 MP, utan har en siffra efter MP. Siffran står för hur många grafikprocessorkärnor som GPUn består av. Galaxy S2 och S3 har jag för mig har en MP4, vilket ger väldigt bra prestanda. Speciellt för S3 så har man höjt klockfrekvensen från 267 till 400 MHz, vilket ger den kraftfullaste grafiklösningen i nuläget (tom bättre än iPhone 4S, t.ex.) Din mobil har troligen MP1, vilket är OK men inte superbra. Alla Mali GPUs stödjer OpenGL ES 2.0 och DirectX, så de klarar av de mest avancerade grafikstandarderna.

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

En enskild grafikkrets heter inte bara Mali400 MP, utan har en siffra efter MP. Siffran står för hur många grafikprocessorkärnor som GPUn består av. Galaxy S2 och S3 har jag för mig har en MP4, vilket ger väldigt bra prestanda. Speciellt för S3 så har man höjt klockfrekvensen från 267 till 400 MHz, vilket ger den kraftfullaste grafiklösningen i nuläget (tom bättre än iPhone 4S, t.ex.) Din mobil har troligen MP1, vilket är OK men inte superbra. Alla Mali GPUs stödjer OpenGL ES 2.0 och DirectX, så de klarar av de mest avancerade grafikstandarderna.

Har inte köpt den än, men okej

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Inaktiv

Välj Ace II framför Incredible S. Den bästa ser ut att vara Samsung Galaxy S Advance

Skickades från m.sweclockers.com