Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Boka iPhone 6 via apple store nu!

Permalänk
Medlem

Boka iPhone 6 via apple store nu!

Tänkte bara tipsa alla om att det går att boka Iphone 6 och 6+ via apples hemsida nu för alla som inte orkar tälta! Man får välja upphämtningstid också, kanon enligt mig!

http://www.apple.com/se/retail/iphone/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Tänkte bara tipsa alla om att det går att boka Iphone 6 och 6+ via apples hemsida nu för alla som inte orkar tälta! Man får välja upphämtningstid också, kanon enligt mig!

http://www.apple.com/se/retail/iphone/

Tack för tipset, jag var för långsam dock. Inga rymdgrå 64GB 6;or tillgängliga...vägrar ta en guld
Hoppas de fortsätter ha den där sidan uppe så man kan fortsätta försöka boka en där.

Permalänk

Varför har de fått in så otroligt få iPhone 6+ med 64 och 128GB, finns ju inga tillgängliga i någon av butikerna?! Kan det verkligen varit så många som är vakna vid den här tiden så att dem tagit slut?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk

vad är det för skillnad på de andra iphonerna? bara för att den har "samma specs, fast bättre" kamera? av den nya som jag har förstått, kanske man skall uppgradera?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MajorOfSweden:

Varför har de fått in så otroligt få iPhone 6+ med 64 och 128GB, finns ju inga tillgängliga i någon av butikerna?! Kan det verkligen varit så många som är vakna vid den här tiden så att dem tagit slut?

Få skulle jag nog inte påstå. Däremot slog dom försäljningsrekord i år igen . 4 miljoner telefoner på 24 timmar och 10 miljoner första helgen. Deras fabriker tillverkar 540000 telefoner om dagen .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tack för tipset, jag var för långsam dock. Inga rymdgrå 64GB 6;or tillgängliga...vägrar ta en guld
Hoppas de fortsätter ha den där sidan uppe så man kan fortsätta försöka boka en där.

Det fanns inga svarta heller när jag bokade men det står att lagerstatus kan komma att ändras, så jag hade hållt utkik med jämna mellanrum

*glad gubbe såklart

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni läst detta: http://www.geek.com/apple/iphone-6s-are-being-bent-in-peoples... men jag hade nog väntat lite med att beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Vet inte om ni läst detta: http://www.geek.com/apple/iphone-6s-are-being-bent-in-peoples... men jag hade nog väntat lite med att beställa.

Var samma tjafs med iPhone 5 och 5s. Det säger ju sig självt att metall är benäget till att böjas om det utsätts för tryck.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Var samma tjafs med iPhone 5 och 5s. Det säger ju sig självt att metall är benäget till att böjas om det utsätts för tryck.

http://time.com/3422661/iphone-6-plus-bend/

Verkar främst beröra 6+. Nån som fått sin iPhone böjd bara efter något dygn i fickan. Så ska det ju inte vara. Men det blir väl naturligt så när man gör mobilen längre och smalare utan att addera extra stadga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Vet inte om ni läst detta: http://www.geek.com/apple/iphone-6s-are-being-bent-in-peoples... men jag hade nog väntat lite med att beställa.

Med iphone 6+ tunna utförande och väldigt tighta byxor förvånar inte detta mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Var samma tjafs med iPhone 5 och 5s. Det säger ju sig självt att metall är benäget till att böjas om det utsätts för tryck.

Dessa personer har dock haft telefonen i framfickorna. Problemen med iPhone 5 och 5S uppstod ju när folk hade dem i bakfickorna och satt på telefonerna.

Permalänk
Medlem

6+ är ju dessutom på tok för stor för att smidigt stoppas ner i de flestas fickor. Jag anser ändå att det är handhavande fel. Känner man att det är för tajt och stramar när man sätter sig kanske så bör man tänka om. Just av den faktorn dissade jag 6+ fastän jag gärna hade haft den bättre skärmupplösningen samt optisk zoom.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Dessa personer har dock haft telefonen i framfickorna. Problemen med iPhone 5 och 5S uppstod ju när folk hade dem i bakfickorna och satt på telefonerna.

Jo men då 6+ telefonen säkert var på tok för stor för deras fickor så är det ju onekligen rätt så självförvållat. Jag försöker inte pressa in en iPad mini i mina fickor även om det får plats. Lika lite som jag använder flingpaket som sitt underlägg bara för att det går.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jo men då 6+ telefonen säkert var på tok för stor för deras fickor så är det ju onekligen rätt så självförvållat. Jag försöker inte pressa in en iPad mini i mina fickor även om det får plats. Lika lite som jag använder flingpaket som sitt underlägg bara för att det går.

Håller med. Precis därför blev det inte en 6+ för mig. Det går inte att få ner den i en vanlig byxficka utan att det blir problem när man sitter ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Vet inte om ni läst detta: http://www.geek.com/apple/iphone-6s-are-being-bent-in-peoples... men jag hade nog väntat lite med att beställa.

Vad skulle det göra för skillnad med att vänta? De gör inte om materialet i telefonerna bara för några stycken inte klarar av att använda dem ordentligt.

Permalänk
Medlem

Kolla in denna video så "lätt" iphone 6+ böjs!

http://youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aarox:

Kolla in denna video så "lätt" iphone 6+ böjs!

http://youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Haha! Detta är ju riktigt illa. Varför sätter du fnuttar runt lätt?

Jag vet inte om det är bättre att skärmen spricker eller att ha en banantelefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jo men då 6+ telefonen säkert var på tok för stor för deras fickor så är det ju onekligen rätt så självförvållat. Jag försöker inte pressa in en iPad mini i mina fickor även om det får plats. Lika lite som jag använder flingpaket som sitt underlägg bara för att det går.

Oavsett hur man förvarar telefonen, så bör den klara lite mer stress än så. Speciellt efter bara en vecka.
Bara ta koll på Galaxy Noten som är minst lika stor och klarar enormt mycket mer tryck.

När man betalar så pass mycket för en telefon, så förväntar man sig lite mer hållbarhet i skiten.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Jo men då 6+ telefonen säkert var på tok för stor för deras fickor så är det ju onekligen rätt så självförvållat. Jag försöker inte pressa in en iPad mini i mina fickor även om det får plats. Lika lite som jag använder flingpaket som sitt underlägg bara för att det går.

Det var kanske detta Apple tänkte på när de gjorde den så tunn och ömtålig, då alla andra stora telefoner klarar detta galant... men känner man Apple rätt så är det en "feature" så snart ser vi väl speciella väskor med iphone 6+ fack samt byxor som är licensierade av Apple för att klara av att hålla en iPhone 6+ ! Så klart för några hundringar extra då det står licensierat av Apple på det. *Sarkasm*

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Kolla in denna video så "lätt" iphone 6+ böjs!

http://youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Galaxy Note 3 Bend Test (iPhone 6 Plus Follow-up): http://youtu.be/FwM4ypi3at0

Iphone gets rekt.

Notera att han använder bra mycket mera kraft i sitt försök att böja note:en än iPhonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Det var kanske detta Apple tänkte på när de gjorde den så tunn och ömtålig, då alla andra stora telefoner klarar detta galant... men känner man Apple rätt så är det en "feature" så snart ser vi väl speciella väskor med iphone 6+ fack samt byxor som är licensierade av Apple för att klara av att hålla en iPhone 6+ ! DåDå så klart för några hundringar extra då det står licensierat av Apple på det. *Sarkasm*

Hehe, Jo det är definitivt en feature. Apple ville nog hoppa på trenden med alla böjda skärmar som dyker upp nu

"It shapes itself to your pocket!"

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är mer nöjd över mitt val att bara köra på 4,7" när detta uppmärksammats ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Oavsett hur man förvarar telefonen, så bör den klara lite mer stress än så. Speciellt efter bara en vecka.
Bara ta koll på Galaxy Noten som är minst lika stor och klarar enormt mycket mer tryck.
https://www.youtube.com/watch?v=FwM4ypi3at0

När man betalar så pass mycket för en telefon, så förväntar man sig lite mer hållbarhet i skiten.

Du har både rätt och fel i det anser jag. Betalar man 6000+ för en sak så är man rädd om den. Man behandlar den inte som en sketen budget lur som är 3ggr så tjock och i ett annat material. Nu menar jag inte att Note 3 just skulle vara en budget lur. Men jag anser ändå att köper man något för mycket pengar så är man varsam med det. Konstruktions miss eller ej men rundande hörn i kombination med aluminum och förmodligen minimal förstärkning i "chassit" innanför gör ju att det inte finns mycket som tar emot. Men ändå kvartstår faktum att är något för stort för att få plats på en viss plats så är det helt enkelt inte en bra idé att forcera ner det där.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Håller med. Precis därför blev det inte en 6+ för mig. Det går inte att få ner den i en vanlig byxficka utan att det blir problem när man sitter ner.

Skrivet av Don_W:

6+ är ju dessutom på tok för stor för att smidigt stoppas ner i de flestas fickor. Jag anser ändå att det är handhavande fel. Känner man att det är för tajt och stramar när man sätter sig kanske så bör man tänka om. Just av den faktorn dissade jag 6+ fastän jag gärna hade haft den bättre skärmupplösningen samt optisk zoom.

Jag har en Note 3 i framfickan heladagarna... fan heller att det är handhavande fel... en telefon ska klara att finnas i framfickan! eller ska man börja använda dem runt halsen nu också?

jag var skitsugen på en IP6 + övervägde att byta ut min Note3 mot den, men detta fick mig att tänka om... Helvete, telefonen böjs av knappt något tryck alls och folk försvarar detta? Fabrikation/designfel och få den reklamerad! hoppas det tar en titt på detta och löser det innan de släpper en ny modell.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Kolla in denna video så "lätt" iphone 6+ böjs!

http://youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Och detta har med att boka en iPhone 6 hur? Det finns redan en tråd om detta, håll den diskussionen där istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Och detta har med att boka en iPhone 6 hur? Det finns redan en tråd om detta, håll den diskussionen där istället!

Helt sant! Blev en liten sideshow! Är det någon mer än jag som ska hämta ut min bokade telefon på fredag?
Mellan 18.00-19.00 hämtas iphone 6 guld 64GB!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Du har både rätt och fel i det anser jag. Betalar man 6000+ för en sak så är man rädd om den. Man behandlar den inte som en sketen budget lur som är 3ggr så tjock och i ett annat material. Nu menar jag inte att Note 3 just skulle vara en budget lur. Men jag anser ändå att köper man något för mycket pengar så är man varsam med det. Konstruktions miss eller ej men rundande hörn i kombination med aluminum och förmodligen minimal förstärkning i "chassit" innanför gör ju att det inte finns mycket som tar emot. Men ändå kvartstår faktum att är något för stort för att få plats på en viss plats så är det helt enkelt inte en bra idé att forcera ner det där.

Så klart man ska vara varsam med sina dyra grejer. Men det är en telefon. Det är rätt naturligt att man har en telefon i fickan. I så fall får de kalla den något annat är i"Phone"

Och de kanske inte borde använda aluminium för plus modellen. Då det är ett väldigt dåligt genomtänkt material val för en så pass stor telefon.

Plast har ju fördelen av att det lättare återgår till sin original form än aluminium.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Helt sant! Blev en liten sideshow! Är det någon mer än jag som ska hämta ut min bokade telefon på fredag?
Mellan 18.00-19.00 hämtas iphone 6 guld 64GB!

Jag väntar tålmodigt på en grå/svart 64GB.

Finns fortfarande 16GB kvar i alla färger att boka ser jag. Undrar om det beror på att de fick så många fler av den eller om de flesta vill ha 64GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag väntar tålmodigt på en grå/svart 64GB.

Finns fortfarande 16GB kvar i alla färger att boka ser jag. Undrar om det beror på att de fick så många fler av den eller om de flesta vill ha 64GB.

Den kommer kanske in i lager under dagen imorgon, verkar som det varierar hela tiden vilka modeller som finns tillgängliga! Möjligt försäljningsknep kanske?

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag att tre håller vad dom lovat och levererar på fredag. Visserligen ingen ko på isen så länge den kommer inte nästa fredag för då blir det inte skoj om den inte kommit då porteras nämligen mitt nummer över till tre och mitt telia abonnemang stängs ner.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 