Permalänk

Nexus 6

Nexus 5 är en av dom bästa telefonerna någonsin. Nu har dess efterträdare annonserats. Den har en mycket större skärm, vilket är en besvikelse för många. skärmens upplösning är högre, fast vissa tycker att den är för hög, och onödig eftersom det bara drar energi. Batteriet är enormt och räcker länge, vilket är ett stort plus. Telefonen är inte speciellt tunn, om man jämför med dom andra telefonerna på marknaden, som iPhone 6. Nexus 6 kommer också ha ett nytt operativsystem, Android L.
Specs:

Display
5.96” 2560x1440 QHD AMOLED display (493 ppi)

Battery
3220 mAh

Camera
13MP rear-facing with optical image stabilization
2MP front-facing

Processor
CPU: Qualcomm SnapdragonTM 805 - Quad Core 2.7 GHz
GPU: Adreno 420
Memory: 32 GB, 64 GB
http://www.google.com/nexus/6/
https://www.youtube.com/watch?v=iTLp2F4dm4I Nexus 6 impressions (mkbhd)
https://www.youtube.com/watch?v=wspZXjeWWq4 Nexus 6 thoughts (mkbhd)
https://www.youtube.com/watch?v=y9ue7TNpxS0 Android L (mkbhd)

Vad tycker ni? Ge gärna förslag på om hur jag kan förbättra tråden!

Permalänk
Inaktiv

För stor för min smak. Då jag använder min surfplatta för video så är en liten telefon att föredra för mig. Däremot så tar jag mycket bilder och det ger inte så stort utbud när det kommer till små. Z1 Compact och iPhone 5S är de som ligger bäst till för tillfället. Z3 compact KANSKE... skärmen är för stor även på den.

Nexus 6 kan vara intressant för de som inte vill hantera två enheter men ändå vill kolla på mycket video.

Permalänk
Medlem

Kan nog bli intressant, men den är ganska mycket dyrare än föregående modeller. Tror eventuellt att Google skjuter sig själva lite i foten, då många kanske väljer en Google Edition av flaggskeppsmodeller som är lite mindre, istället för Nexus 6 som verkar väldigt stor eftersom den kostar så pass mycket.

Den är ju ganska like iPhone 6+ i storlek, men inte lika tunn. Undrar om det är en fördel eller en nackdel? Som du säger har den ju ett riktigt fett batteri, och dessutom snabbladdning. För min egen del tar jag nog hellre en lite tjockare telefon med längre batteritid, framför en väldigt tunn med sämre batteritid, men iPhone 6+ verkar ju ha rätt bra batteritid trots ganska litet batteri.

Blir intressant att se recensionerna när telefonen har kommit ut!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

håller med till 100% pazu

N6 ser ju fantastisk ut när det gäller hårdvara och säkert en jäkla grym mobil. Nexus för mig har alltid varit (haft alla modeller) extremt mycket (bra) telefon för pengarna. Här bryter google detta mönster. Priset är ca 300 dollar mer och en på tok för stor telefon för min del (verkar vara som en iphone 6+)

Använder just nu en iPhone %S som jobbtelefon och måste säga att formatet på denna är jäkla behaglig. Pendlar mellan den och min nuvaran N5. Blir det en ny mobil så är Z3 Compact den starkaste kandidaten.

Säkert en trend som kommer öka då merparten använder sin mobil som mediaenhet än telefon. Och för detta ändåmal lär det bli full pott.

//En som vill ha en lite mindre mobil efter alla stora enheter.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Avskyr designen, priset är mer mainstream och har gått ifrån extremt prisvärda som var just Nexus enheterna.

Blir absolut ingen N6a för mig personligen.

Permalänk
Medlem

Designen och storleken gillar jag inte. Allt annat är bra med telefonen. Blir ingen N6a för mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Avskyr designen, priset är mer mainstream och har gått ifrån extremt prisvärda som var just Nexus enheterna.

Blir absolut ingen N6a för mig personligen.

Skrivet av Cooling23:

Designen och storleken gillar jag inte. Allt annat är bra med telefonen. Blir ingen N6a för mig.

Jag håller med er. Jag tycker att det ser ut som att dom har tagit en Moto X och förvärrat och förstorat den. MEN jag faller för dom underbara specsen, den fina skärmen, operativsystemet och kvaliten.

Permalänk
Medlem

6 tums skärm! helt sjukt! fan 5 tums är redan för stor ju! total fail!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

För stor för min smak. Då jag använder min surfplatta för video så är en liten telefon att föredra för mig. Däremot så tar jag mycket bilder och det ger inte så stort utbud när det kommer till små. Z1 Compact och iPhone 5S är de som ligger bäst till för tillfället. Z3 compact KANSKE... skärmen är för stor även på den.

Nexus 6 kan vara intressant för de som inte vill hantera två enheter men ändå vill kolla på mycket video.

måtten på Z1 compact och z3 compact är samma fast dom har klämt in en större skärm i z3 , har för mig z3 är tunnare till och med. Men håller med dig. Har verkligen blivit helt sjukt. Vill ha en smidig telefon och behöver verkligen inte ha mer än 720p. Vill ha bra batteritid och inte överdriven upplösning på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swagger McJagger:

Jag är rädd att den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Den här gången har jag inte låst din tråd på grund av detta, men tänk på det i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

För högt pris, för klent batteri. Väntade med spänning på att den skulle lanseras men beställde direkt en OnePlus One istället när jag såg priset.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

För stor, för dyr.

Köper hellre en One Plus One och separat surfplatta istället.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bara Tele2 får in dem till sig till slut så kommer det att bli en där igenom för mitt abonnemangs bindningstid går ut vid nyår så jag kan binda upp mig nu redan om jag vill. Men utan Nexus 6 så vill jag inte!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Nexus 6 blir ju nästan en phablet...xD

Permalänk
Medlem

Jag får inte känslan av att det är en Nexus-telefon som tidigare år, vilket har gjort mig väldigt ointresserad av den. För mig är det bara en telefon som vilken annan och inte "Nexus-speciell". Mycket ligger nog i att det har blivit en alldeles för stor förändring gentemot tidigare generationer och sedan att designen är helt obefintlig, det är en förstorad kopia av Moto X 2014 rakt av. Den stora förändringen är kanske att vänta sig när man bytt tillverkare men detta tappade mitt intresse helt.

Permalänk

Ännu större telefoner kommer säkerligen bli mer mainstream, speciellt när även Apple hoppat på trenden. Håller med om att Google tagit ett lite för stort steg här, men vem vet? Skärmstorleken skrämmer dock inte mig, detta är en Nexus utan kompromisser! Blir Köp dagen som den kommer till svenska Play Store!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Som dem sa i fredagspanelen: "Fuck Google".

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

För högt pris, för klent batteri. Väntade med spänning på att den skulle lanseras men beställde direkt en OnePlus One istället när jag såg priset.

För klent batteri? Neuxs 6 har ett av dom bästa batterierna på marknaden. Den har också en ny turbocharging funktion, som gör att man kan klara sig i 6 timmar på en 15minutersladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swagger McJagger:

För klent batteri? Neuxs 6 har ett av dom bästa batterierna på marknaden. Den har också en ny turbocharging funktion, som gör att man kan klara sig i 6 timmar på en 15minutersladdning.

Den laddningen är såvitt jag vet Oppo först med. Men finns säkert någon tillverkare som var före där med. Så ny och ny vet jag inte.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A