Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Minsta portabla batteri

Permalänk
Medlem

Minsta portabla batteri

Någon som har ett tips på en riktigt liten portabelt batteri för att ladda mobilen med? Jag har en av okänt märke men skulle vilja ha en så liten som möjligt så man alltid kan ha en med sig. Kapacitet är inte viktgt i detta scenario för den ska endast vara för nödfall, inte för att ladda mobile fullt ut.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Någon som har ett tips på en riktigt liten portabelt batteri för att ladda mobilen med? Jag har en av okänt märke men skulle vilja ha en så liten som möjligt så man alltid kan ha en med sig. Kapacitet är inte viktgt i detta scenario för den ska endast vara för nödfall, inte för att ladda mobile fullt ut.

helt och hållet off topic. Men bör inte din e-penis sluta med ett "D" på slutet?

vet tyvärr inga portabla batterier så kan inte rekommendera :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

helt och hållet off topic. Men bör inte din e-penis sluta med ett "D" på slutet?

vet tyvärr inga portabla batterier så kan inte rekommendera :/

Han kanske inte har så mycket att skryta med

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat... ?

skulle själv köra på denna och sedan en längre usb kabel medans man har den liggande i jackfickan eller ryggsäcken.
http://www.kjell.com/sortiment/el/batterier/laddningsbara-bat...
5200 mah räcker gott och den verkar vara liten nog.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Har testat all möjlig skit där ute.
Och det jag först och främst måste säga är, köp inget skit på Groupon eller liknande.
Dom ser smidiga och små ut, men helvete vad dåliga dom är. Samtliga..

Det jag istället kan tipsa om är GP´s större modeller.
Det är dom enda som jag tycker är värt pengarna, speciellt för mig när jag är ute och fiskar etc.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2768449
Denna har jag och den älskar jag. Laddar min lur från 0 till 100% lite över 3 gånger, dvs 3 fulla laddningar och lite till, kanske 5-6% in på en fjärde.

Smidig att ha i en väska, kanske inte lika smidig att ha med sig i jackfickan t.ex.

Om du istället bara vill ha ett batteri ifall luren dör när du är ute och går eller liknande och bara vill ha batteri för att väcka luren så hade jag istället tipsat dig om dessa två lösningar:

1. Batteri i kortstorlek, får plats i plånboken. 1300 mAh
https://www.kickstarter.com/projects/354985816/travelcard-the...

2. Plånbok med inbyggt batteri. 3000mAh
http://www.firebox.com/product/6764/Mighty-Power-Wallet

Permalänk
Medlem

Sök på portronics charge one 5200mah. Världens minsta batteri pack och kostar ca 180 kr. Men svårt att få tag på och amazon.in säljer den. Även med tull+moms blir det billigt ändå. Finns Veho Smartstick som är lättare att få tag på.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Skulle kört på denna

5000 mAh
Platt och enkel att ha med sig. Inget som bulkar ut

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal olika batterier på 24.se
Där kanske finns nåt du söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

helt och hållet off topic. Men bör inte din e-penis sluta med ett "D" på slutet?

vet tyvärr inga portabla batterier så kan inte rekommendera :/

Den penisen är tyvärr allt jag har att erbjuda..

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Den penisen är tyvärr allt jag har att erbjuda..

du hade fått en del av min, men tyvärr så....

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Dessa externa laddare man tar med sig, laddar man sedan dem via datorn eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Figgeh:

Dessa externa laddare man tar med sig, laddar man sedan dem via datorn eller hur fungerar det?

Dessa portabla batterier laddar du med din originalladdare till telefonen om det inte följer med en till batteriet. Går ju att ladda från ett vanligt USB-utatag på datorn också, men då tar det längre tid, precis som när du laddar telefonen från datorn.