Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Budgetmobil 5"

Min svärmor behöver en ny telefon. Budget är 1500-2000kr och kraven är 5" skärm. Hon har kört på en Sony telefon så om gränssnittet är likt är det bra. Hon använder den till att ringa,facebook,instagram och kolla aftonbladet kanske ta nån bild ibland.
Vad har ni för tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Min svärmor behöver en ny telefon. Budget är 2000kr och kraven är 5" skärm. Hon har kört på en Sony telefon så om gränssnittet är likt är det bra. Hon använder den till att ringa,facebook,instagram och kolla aftonbladet kanske ta nån bild ibland.
Vad har ni för tips?

Skickades från m.sweclockers.com

one plus one

Permalänk
Medlem

Nexus 5

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av swe3633:

one plus one

Den är för stor och för dyr tyvärr. Har en själv och är supernöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Keeper of Traditions

Vi köpte en Huawei G740 och den verkar fungera bra för enklare behov (FM-radio har den också, vilket kanske uppskattas av den äldre publiken). Bra recensioner hade den fått också.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Moto G 2? Kostar väl strax under 2000kr om jag inte kommer ihåg fel.

Permalänk

LinusTechTips nämnde "Spectrum" i senaste WAN show, den kan du kika in:) kan vara intressant

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Medlem

Nexus är för dyr också. Moto g 2 är den jag kollat in tidigare och ser bäst ut hittills. Ska kolla in spectrum

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

LG G3 S för 995:-, halverad prislapp.

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/lg/lg-g3-s#gold

Permalänk
Medlem

Lumia 735 är en bra lur för pengarna, bra pris hos elgiganten just nu.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

LG G3s för 1000kr måste ju vara ett vansinnigt bra tips.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Ja, fast man måste ju teckna data för 49:- i månaden. Hur fort kan man säga upp det plus är telefonen låst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwecPKforum:

Ja, fast man måste ju teckna data för 49:- i månaden. Hur fort kan man säga upp det plus är telefonen låst?

Kan man inte välja "Inget abonnemang"?

Permalänk
Medlem

Lägger en röst på Moto G2

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Är det någon som vet om LG G3s från tele2 är olåst om man köper den utan abonnemang och om den kommer få lollipop?

Permalänk
Skrivet av foh668:

Kan man inte välja "Inget abonnemang"?

Hur då?
Endast befintliga kunder till Tele2 kan beställa hårdvara utan att samtidigt beställa abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwecPKforum:

Ja, fast man måste ju teckna data för 49:- i månaden. Hur fort kan man säga upp det plus är telefonen låst?

Finns ingen bindningstid.

"Utan bindningstid. Byt eller säg upp ditt abonnemang när du vill."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PierreB:

Min svärmor behöver en ny telefon. Budget är 1500-2000kr och kraven är 5" skärm. Hon har kört på en Sony telefon så om gränssnittet är likt är det bra. Hon använder den till att ringa,facebook,instagram och kolla aftonbladet kanske ta nån bild ibland.
Vad har ni för tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Sony m2 aqua

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwecPKforum:

Ja, fast man måste ju teckna data för 49:- i månaden. Hur fort kan man säga upp det plus är telefonen låst?

Du kan ju köpa den utan abonnemang.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Fast jag är inte kund hos Tele2 så för mig gäller det att teckna abbonemang. Sen kan man enligt uppgifter säga upp det direkt men det blir ju inte 995kr då utan lite mer.

Permalänk
Medlem

+49kr, är ju i princip inget.

Permalänk
Avstängd

Huawei G740 är en kanontelefon för priset den säljs för ibland. Köpte den i slutet av okt för 1190 (1339 inkl 32GB SD). Kostar oftast runt 1400 nu. Men den är riktigt bra för det priset. Själv supernöjd.

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Har den själv och är knappt nöjd . Den är slö, den har endast 4gb lagring, och endast 1gb ram. Kameran är inte direkt okej heller, och nu har skiten börjat knaka när man hanterar den. Skulle nog aldrig rekommendera den till någon jag inte vill illa, var nöjd kanske en eller två månader.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har den själv och är knappt nöjd . Den är slö, den har endast 4gb lagring, och endast 1gb ram. Kameran är inte direkt okej heller, och nu har skiten börjat knaka när man hanterar den. Skulle nog aldrig rekommendera den till någon jag inte vill illa, var nöjd kanske en eller två månader.

Du får exakt samma hårdvara om du lägger på en tusenlapp på priset, det finns med andra ord inget alternativ som kommer i närheten av det man får för 995 kr. Telefonen har minneskortsplats som man kan använda. Resterande punkter är att förvänta sig av en telefon som kostar runt 2000 kr eftersom att alla i den prisklassen har väldigt snarlika komponenter, men nu betalar man halva priset.

Permalänk
Medlem

Lutar åt LG telefonen. 1000kr var ju stor billigt. Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Du får exakt samma hårdvara om du lägger på en tusenlapp på priset, det finns med andra ord inget alternativ som kommer i närheten av det man får för 995 kr. Telefonen har minneskortsplats som man kan använda. Resterande punkter är att förvänta sig av en telefon som kostar runt 2000 kr eftersom att alla i den prisklassen har väldigt snarlika komponenter, men nu betalar man halva priset.

Jo fast skulle jag veta i förväg skulle jag aldrig köpt den. Ville bara varna. Dessutom kostade den 2700 när jag köpte den. Kanske därför jag förväntade mig lite mer.
Har du testat den själv?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Express 2 med telia kontantkort. 1795kr. Telia låser aldrig sina mobiler
https://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/samsun...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo fast skulle jag veta i förväg skulle jag aldrig köpt den. Ville bara varna. Dessutom kostade den 2700 när jag köpte den. Kanske därför jag förväntade mig lite mer.
Har du testat den själv?

För det priset som du fick betala kan jag fullt förstå dina förväntningar, jag hade känt mig lurad om jag gjort samma köp då en Moto G 2 med identisk hårdvara och bättre mjukvara fanns för nästan tusenlappen mindre.

Har tyvärr inte testat telefonen, bara andra modeller med väldigt liknande hårdvara och telefoner runt tusenlappen. Skillnaden mellan dem var rätt enorm.