Produkter kopplade till tråden
Produkt (14 st) Bästa pris Betyg
HTC 8S (Mobiltelefoner) 1190:- 5
HTC 8X (Mobiltelefoner) 1920:- 7.94
HTC Titan (Mobiltelefoner) 9.27
Huawei Ascend W1 (Mobiltelefoner) 1294:-
Nokia Lumia 520 (Mobiltelefoner) 899:- 9.17
Nokia Lumia 620 (Mobiltelefoner) 1619:- 8.33
Nokia Lumia 710 (Mobiltelefoner) 2005:- 7.56
Nokia Lumia 720 (Mobiltelefoner) 1816:- 6.63
Nokia Lumia 800 (Mobiltelefoner) 2900:- 8.54
Nokia Lumia 820 (Mobiltelefoner) 2880:- 8.42
Nokia Lumia 920 (Mobiltelefoner) 2614:- 8.86
Nokia Lumia 925 (Mobiltelefoner) 2889:- 8.62
Samsung Ativ S GT-i8750 16GB (Mobiltelefoner) 2999:- 8.71
Samsung Omnia W GT-i8350 (Mobiltelefoner) 1799:- 8
Sidan 163 av 163 « Första 63113153160161162 163

Verktyg Visningsval
2014-04-22, 23:42   #4861

miklon

Medlem

Plats: Strängnäs

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Telepati Visa inlägg
Android kan väl inte välja storlek på apparna? Färg på dem, om de ska vara transparenta? Android har mycket, men på samma sätt som IOS så är det väldigt många som är så lika.

Att sätta sin egna personliga prägel som man kan på en WP, kan man inte göra på något annat mobil-OS. Jag är inte som alla andra, är du?

En orange 930 med självvald startskärm, färgtema och bakgrundsbild, kommer göra att folk vet vilken lur på bordet som inte är deras.
Med Android kan man göra i stort sett vilka anpassningar som helst.

https://play.google.com/store/apps/d...m.lx.launcher8

Jag säger inte att Android är det bästa mobil-operativet, men det är meningslöst att hävda att WP är det mest anpassningsbara operativet.

Bara en sån sak som att det bara finns två bakgrundsfärger är ju löjligt.
miklon är inte uppkopplad
igår, 01:19   #4862

Petterk

Medlem

Plats: Flen

Registrerad: jul 2001

Vad fan snackar du om, widgets har man alltid kunnat ha olika storlekar på, färgval och teman finns det gott om, launchers finns det massor inklusive den Nokia kör på Nokia X-serien. Trots att Microsoft var tidiga ute med smarta telefoner och innan det PDAer så ja, det är fyra år sedan Mix 2010 och det har tagit fyra år för en omstart, och för att få exchangefeatures alla andra har haft i år. Även andra som börjat om. Det är ingen som tror på påhittad propaganda längre, det måste leva på sina egna meriter och där börjar det bättra sig, men ännu har de inte sålt någon 8.1-enhet. Det kanske är annorlunda med 5% av marknaden, men det är knappast den mest personliga och anpassningsbara plattformen.

Att ändra teman, skal, färgval, med mera var jättevanligt på Windows Mobiletiden då man var tvungen från varje tillverkare att komma med ett eget skal.
Petterk är uppkopplad nu
igår, 08:30   #4863

miklon

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Petterk Visa inlägg
Vad fan snackar du om, widgets har man alltid kunnat ha olika storlekar på, färgval och teman finns det gott om, launchers finns det massor inklusive den Nokia kör på Nokia X-serien. Trots att Microsoft var tidiga ute med smarta telefoner och innan det PDAer så ja, det är fyra år sedan Mix 2010 och det har tagit fyra år för en omstart, och för att få exchangefeatures alla andra har haft i år. Även andra som börjat om. Det är ingen som tror på påhittad propaganda längre, det måste leva på sina egna meriter och där börjar det bättra sig, men ännu har de inte sålt någon 8.1-enhet. Det kanske är annorlunda med 5% av marknaden, men det är knappast den mest personliga och anpassningsbara plattformen.

Att ändra teman, skal, färgval, med mera var jättevanligt på Windows Mobiletiden då man var tvungen från varje tillverkare att komma med ett eget skal.
Kan bara hålla med. Faktum är ju att en av grundförutsättningarna för WP är att tillverkarna i stor sett inte får göra några egna anpassningar alls, för att upplevelsen ska vara densamma mellan olika telefoner.

Så man kan säga mycket om WP, men inte att det är det mest anpassningsbara. Bättre än iOS, ja, men inte som Android. Om det sen är bra eller dåligt är ju individuellt.
igår, 10:45   #4864

NoNamesWayne

Medlem

NoNamesWaynes avatar

Plats: Sala

Registrerad: aug 2008

Bara att tanka hem för oss WP8.1 användare.

http://wmpoweruser.com/microsoft-rel...e-8-1-devices/
http://www.garaget.org/Nonameswayne
NoNamesWayne är uppkopplad nu
igår, 12:45   #4865

betan

Medlem

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne Visa inlägg
Bara att tanka hem för oss WP8.1 användare.

http://wmpoweruser.com/microsoft-rel...e-8-1-devices/
Och en direktlänk till Remote Desktop Preview i Store:
http://www.windowsphone.com/sv-se/st...e-c8d66c20b76b
betan är inte uppkopplad
igår, 12:47   #4866

valiant

Medlem

valiants avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: jan 2003

Min Lumia 1020 har ver 8.0 och när jag söker efter programuppdatering finns ingen att hämta säger den. Ska WP 8.1 finnas ute nu? Vad gör jag för fel i sådana fall?
valiant är inte uppkopplad Folding
igår, 12:53   #4867

Larre77

Medlem

Registrerad: dec 2011

8.1 är tillgänglig för utvecklare, och vem som helst kan anmäla sig som utvecklare utan kostnad, mer info här:
http://winsupersite.com/windows-phon...-soon-possible
Larre77 är inte uppkopplad
igår, 13:09   #4868

valiant

Medlem

valiants avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Larre77 Visa inlägg
8.1 är tillgänglig för utvecklare, och vem som helst kan anmäla sig som utvecklare utan kostnad, mer info här:
http://winsupersite.com/windows-phon...-soon-possible
Okej, tack. En liten fråga. Kan någon som kör med den verifiera om man med 8.1 kan använda en vanlig mus med hjälp av antingen en OTG-kabel eller via bluetooth?
På grund av ett rörelsehinder har jag svårt att peka på skärmen längre stunder, så för mig är tillgång till externa inmatningsenheter som mus och tangentbord som jag läst att 8.1 ska kunna hantera det som jag väntar mest på.

Och en fråga till. Om jag installerar utvecklarversionen, kommer den kunna uppgradera utan problem till den riktiga versionen sedan när den släpps?

Senast redigerad av valiant igår klockan 13:16.
valiant är inte uppkopplad Folding
igår, 13:14   #4869

Cable

Medlem

Cables avatar

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av satane Visa inlägg
Någon som har tips på en bra telefon med w8 i storleken med en Iphone 3?
Enda jag hittat är Nokia Lumia 620
Ta en titt på nykomlingen som kommer om lite över en månad, nämligen Lumia 630 eller 635 (som har plats för två SIM-kort).

En av de första Windows Phone 8.1-telefonerna. Kommer kosta några hundringar över tusenlappen beroende på modell.
igår, 17:45   #4870

Telepati

Medlem

Registrerad: jan 2013

Ingen nytt på Spotify-fronten, än så länge.

Jag lyckades pendla över från vanligt samtal till Skype, och man behöver inte köra video om man nu inte känner för det. Häftig funktion, som bara WP har.
Telepati är inte uppkopplad
igår, 19:11   #4871

jOnÄTÄn

Medlem

jOnÄTÄns avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cable Visa inlägg
Ta en titt på nykomlingen som kommer om lite över en månad, nämligen Lumia 630 eller 635 (som har plats för två SIM-kort).

En av de första Windows Phone 8.1-telefonerna. Kommer kosta några hundringar över tusenlappen beroende på modell.
630 är ju ingen höjdare om man kollar spec på prisjakt i alla fall. Den har ju inte ens blixt eller framåtvänd kamera och kostar 1500kr. Sen är den en bit större än iphone 3.
igår, 21:28   #4872

johnjensen

Medlem

johnjensens avatar

Plats: Borås

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av betan Visa inlägg
Och en direktlänk till Remote Desktop Preview i Store:
http://www.windowsphone.com/sv-se/st...e-c8d66c20b76b
Synd att det inte fungerar för officiella WP. Blev glad och tänkte att nu kan jag äntligen kolla ViaPlay och TV4 play med mobilen genom RD utan att installera tredjepartsmjukvara på datorn. Föresten dåligt av nämnda tjänster att inte ha en W8 app. Flash kommer aldrig att dö.

Finns http://www.windowsphone.com/sv-se/st...b-a8cc9ddcc38c men vad jag kom ihåg från iPad körs liknande betalprogram genom utlänsk proxy och blockeras av 5:an, 3:an och 4:an.
Ny på Windows Phone. Nokia Lumia 1520. Har en ordinär dator jag byggt själv. Ivy Bridge I7-K, Corsairs vattenkylning som jag anser är ett fuskbygge men relativt tyst, frånsett pump, och Corsair 720 W nätaggregat med medföljande coilwhine (hög frekvent nästan ohörbar ton). Dock nöjd med deras chassi. Grafikkortet ett gammalt GTX680 av Asus dyraste feta modell och tyst som attan.
johnjensen är inte uppkopplad
igår, 21:54   #4873

Pansardöden

Medlem

Registrerad: dec 2011

Har väldigt svårt att bestämma mig om jag ska lämna tillbaka min Lumia eller inte. Vill prova WP men när jag läser runt på nätet blir jag ju förskräckt. Ingenting verkar ju fungera ordentligt i 8.1 Dev preview (ingen fungerande musikspelare?), men ändå rekommenderar folk att uppgradera för att fördelarna överväger nackdelarna?
WP ligger så otroligt långt efter iOS och Android som det verkar, samtidigt som de är så otroligt långsamma på allt. Kommer de någonsin komma i kapp?
Apputbudet verkar ju vara katastrofalt uruselt (De flesta appar som jag använder ser dock ut att finnas på WP). Spotify verkar ju inte ens fungera?

Ni som kör WP, vad får er att stanna kvar?
Pansardöden är uppkopplad nu
igår, 22:03   #4874

miklon

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pansardöden Visa inlägg
Har väldigt svårt att bestämma mig om jag ska lämna tillbaka min Lumia eller inte. Vill prova WP men när jag läser runt på nätet blir jag ju förskräckt. Ingenting verkar ju fungera ordentligt i 8.1 Dev preview (ingen fungerande musikspelare?), men ändå rekommenderar folk att uppgradera för att fördelarna överväger nackdelarna?
WP ligger så otroligt långt efter iOS och Android som det verkar, samtidigt som de är så otroligt långsamma på allt. Kommer de någonsin komma i kapp?
Apputbudet verkar ju vara katastrofalt uruselt (De flesta appar som jag använder ser dock ut att finnas på WP). Spotify verkar ju inte ens fungera?

Så illa är det inte, det mesta man behöver göra fungerar utan större problem med WP. Spotify-appen är dålig, det är sant, men det finns appar för det allra mesta nuförtiden. Många WP-appar är dessutom extremt bra.

Mitt största problem med Windows Phone är nog egentligen det grafiska, många hyllar ju det, men jag tycker det är fruktansvärt trist.

Att jag stannar beror egentligen i huvudsak på två saker: Dels kör jag en Lumia 1020 som har helt sinnessjukt bra kamera, vilket är värt mycket för mig. Sen har jag min mobil via jobbet och där finns bara WP och iOS att välja på och då föredrog jag ändå WP och Nokia.
igår, 23:16   #4875

Christoffer1989

Medlem

Christoffer1989s avatar

Plats: Ödeshög

Registrerad: dec 2012

Citat:

Du behöver ju inte ladda ner 8.1 Dev preview så slipper du div "buggar" osv innan dom fixat alla appar osv. Musik o Videospelarna har ju delats upp i 2 olika appar så därför dom har lite buggar i sig.
Det finns många nya funktioner som är väldigt trevligt, därför många har uppdaterat.
WP ligger långt efter iOS o Android? Hur tänker du då?^^

Apputbudet är "dåligt" ja, men finns allt som man behöver förutom tex swedbank osv, men det är INTE MS's fel utan tex nu swedbank som inte orkar göra en app till ännu en plattform vilket är jävligt dåligt när dWP är så pass "stort" nu. Hade iOS haft lite större marknad hade väl appar bara utvecklats till det -.-'
Sen vill du ha MASSA random appar som du egentligen inte har nytta av är det android man ska ha.

Spotify behöver man ju inte använda, har en kompis som gått över till Xbox Musik då det är så mycket bättre integrerat i WP o Xbox + kostar 79.- i månaden istället. Han är helnöjd efter bytet, jag själv har inte testat det så kan inte säga något. Verkar vara bra utbud också, ungefär som spotify.
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod
Christoffer1989 är inte uppkopplad
idag, 01:04   #4876

Cable

Medlem

Cables avatar

Citat:
Spotify verkar ju inte ens fungera?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av miklon Visa inlägg
Spotify-appen är dålig, det är sant, men det finns appar för det allra mesta nuförtiden.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Christoffer1989 Visa inlägg
Spotify behöver man ju inte använda, har en kompis som gått över till Xbox Musik då det är så mycket bättre integrerat i WP o Xbox + kostar 79.- i månaden istället. Han är helnöjd efter bytet, jag själv har inte testat det så kan inte säga något. Verkar vara bra utbud också, ungefär som spotify.
Spotify kommer att släppa en helt ny app denna vår har de lovat - och det är väldigt snart - då våren håller på att ta slut.

Håll ut. Kommer nog snabbare än vad ni tror... kanske en tidig present? På tiden vill man tycka.

Källa: Spotify
idag, 10:46   #4877

usilusken

Medlem

usiluskens avatar

Registrerad: nov 2009

Nå som vet hur man fixar telefonen när den har "black screen of death"?

Lumia 925, 3 veckor gammal, hel och repfri aldrig ens tappad. OS verkar köras där under men skärmen är helt svart oavsett vad jag gör.
idag, 11:12   #4878

Cable

Medlem

Cables avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av usilusken Visa inlägg
Nå som vet hur man fixar telefonen när den har "black screen of death"?

Lumia 925, 3 veckor gammal, hel och repfri aldrig ens tappad. OS verkar köras där under men skärmen är helt svart oavsett vad jag gör.
Soft reset.

Håll i nedre volymknapp och powerknappen samtidigt så skall den startas om efter ett tiotal sekunder. En vibration borde också uppstå.

Skickades från m.sweclockers.com
idag, 11:25   #4879

usilusken

Medlem

usiluskens avatar

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cable Visa inlägg
Soft reset.

Håll i nedre volymknapp och powerknappen samtidigt så skall den startas om efter ett tiotal sekunder. En vibration borde också uppstå.

Skickades från m.sweclockers.com
Tack! Det fungerade. Jag har aldrig haft en telefon utan löstagbart batteri förut.

Jag ska erkänna att jag är skeptisk, men om den funkar nu (och den där soft reset fortsätter att fungera) så slipper telefonen åtminstone bli ritualmördad...

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb