Instabilitet i World of Tanks

Permalänk

Instabilitet i World of Tanks

Jag får snart spunk på detta spel, trots att jag älskar det.
Jag har återkommande krascher i olika varianter, frysning i 10 sekunder -krasch till skrivbordet, krasch till skrivbordet direkt. I båda fallen måste jag stänga spelet från kontroll panelen innan omstart. Händer i runda slängar minst 3-4gånger per session.
I ett försök att göra det stabilare har jag skruvat ned grafikinställningarna.

Sitter på i5-2500k, HD7990, 2 st SSD, P8Z68 MB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Om du inte har jättebråttom så håll ut till på onsdag när 9.1 kommer (var det senaste jag hörde iaf)- den ska visst fixa diverse stabilitetsproblem. Somliga har fått en bättre upplevelse genom att döpa om lite filer:
http://ftr.wot-news.com/2014/05/12/awesomium-screws-wot-up/

Permalänk

Är det bara detta spel som kraschar ? Temp ?

Permalänk
Skrivet av Swampglue:

Är det bara detta spel som kraschar ? Temp ?

Det rör bara WoT. Det är i o f s inte kodat för Crossfire (HD7990 dubbel GPU), men kan tycka att ett HD7970 (det som praktiskt kan nyttjas av spelet), borde man i dag med senaste drivrutinerna kunna vänta sig lite stabilare upplevelser.

Vad gäller tempen så fladdrar den runt 75-78 grader C, vilket inte skall vara ett problem för GPUn.
Det är framförallt ett GPU tungt spel (~93% på GPU 1), där CPUn ligger på ganska låga laster (~50-60%) för mig.

Suger oerhört då jag varit med sedan betastadiet på spelet.

Får se om sommarens uppgradering med Haswell R kan förbättra något. Funderar även då på att byta OS till Win 8.1, då jag idag kör Win 7 Ultimate.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag hade stora problem, crashes to desktop 4-5 ggr/match, ibland krävdes en fullständig systemomstart för att komma in... Skuvade ner inställningarna lite här och var, men inget hjälpte förrän jag tog bort "enhanced graphics" och ersatte det med "standard" (om jag inte missminner mig vad inställningarna hette...)

Efter det så är spelet mycket stabilt - inga krascher överhuvudtaget.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag hade stora problem, crashes to desktop 4-5 ggr/match, ibland krävdes en fullständig systemomstart för att komma in... Skuvade ner inställningarna lite här och var, men inget hjälpte förrän jag tog bort "enhanced graphics" och ersatte det med "standard" (om jag inte missminner mig vad inställningarna hette...)

Efter det så är spelet mycket stabilt - inga krascher överhuvudtaget.

Jag har redan skruvat ner en del inställningar, men samtidigt....vad faaan...jag har ett HD7990 och en i5-2500K, ingen kontorsdator (du förstår vad jag menar )

Får väl gå den bittra vägen och välja Standard och pröva...

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Om du inte har jättebråttom så håll ut till på onsdag när 9.1 kommer (var det senaste jag hörde iaf)- den ska visst fixa diverse stabilitetsproblem. Somliga har fått en bättre upplevelse genom att döpa om lite filer:
http://ftr.wot-news.com/2014/05/12/awesomium-screws-wot-up/

Skall kolla den filen...blir nog lite omdöpningar där tror jag.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag hade stora problem, crashes to desktop 4-5 ggr/match, ibland krävdes en fullständig systemomstart för att komma in... Skuvade ner inställningarna lite här och var, men inget hjälpte förrän jag tog bort "enhanced graphics" och ersatte det med "standard" (om jag inte missminner mig vad inställningarna hette...)

Efter det så är spelet mycket stabilt - inga krascher överhuvudtaget.

Prövade Standard inställning i går, men mina ögon blödde...för låga inställningar för att jag skulle kunna njuta. Vagnarna såg ut att "flyta" ovanpå marken. Inte vackert på 27" IPS skärm

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Prövade Standard inställning i går, men mina ögon blödde...för låga inställningar för att jag skulle kunna njuta. Vagnarna såg ut att "flyta" ovanpå marken. Inte vackert på 27" IPS skärm

Jag håller med dig - men hellre det än att spelet krashar hela tiden...

Sitter just nu och väntar på en större uppgradering, byter ut moderkort, CPU och RAM i min dator till en z97, en i7-4790K och 16GB 2400Mhz minne... allt för att få bra flyt i WoT... Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till om det inte ger effekt... Typ det enda spel jag spelar...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag håller med dig - men hellre det än att spelet krashar hela tiden...

Sitter just nu och väntar på en större uppgradering, byter ut moderkort, CPU och RAM i min dator till en z97, en i7-4790K och 16GB 2400Mhz minne... allt för att få bra flyt i WoT... Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till om det inte ger effekt... Typ det enda spel jag spelar...

Oooooh...ungefär vad jag planerar. Kan du inte när du gjort uppgraderingen meddela hur det funkat-kopplat mot WoT.
Tänker du behålla befintligt grafikkort?

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Du är förmodligen inte lika klantig som mig, men jag hade liknade problem som du beskriver för ett antal veckor sedan.Tills jag upptäckte att min version av XVM definitivt hade passerat bäst före datum.

Bytte till senaste XVM, min WoT har inte kraschat sedan dess...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Du är förmodligen inte lika klantig som mig, men jag hade liknade problem som du beskriver för ett antal veckor sedan.Tills jag upptäckte att min version av XVM definitivt hade passerat bäst före datum.

Bytte till senaste XVM, min WoT har inte kraschat sedan dess...

Kör inte med XVM, så det är inte det som flunkar upp det för mig. Prövade nyss med nya patchen 9.1.....:P
Same sh*t, different name...

Bättre ljud i o f s.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag håller med dig - men hellre det än att spelet krashar hela tiden...

Sitter just nu och väntar på en större uppgradering, byter ut moderkort, CPU och RAM i min dator till en z97, en i7-4790K och 16GB 2400Mhz minne... allt för att få bra flyt i WoT... Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till om det inte ger effekt... Typ det enda spel jag spelar...

WoT är ju väldigt dåligt optimerat och drar inte riktigt nytta av bättre hårdvara, så inte helt osannolikt att du får marginella förbättringar trots nyinvesteringarna...

Jag tröttnade också på allt lagg... och har typ dratt ner allt till lägsta och ligger runt 100fps... men vad hjälper det när "indikatorn" vid pingen blinkar rött hela tiden, trots låg ping (typ 30-40ms)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Oooooh...ungefär vad jag planerar. Kan du inte när du gjort uppgraderingen meddela hur det funkat-kopplat mot WoT.
Tänker du behålla befintligt grafikkort?

Ja, WoT är ju mer CPU-krävande än GPU om jag förstått det rätt. Låg innan "standard" på ca 80 fps med överklockad CPU, men med ständiga krascher som sagt. Nu ligger jag stadigt över 100, ingen fancy grafik men med väldigt bra flyt i spelet. Nästan aldrig problem med lagg heller... Min win-rate har sakta men säker börjat gå upp lite, delvis tack vara det bättre flytet i samband med sänkningen av grafiken och delvis tack vare min senaste tank...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

WoT är ju väldigt dåligt optimerat och drar inte riktigt nytta av bättre hårdvara, så inte helt osannolikt att du får marginella förbättringar trots nyinvesteringarna...

Jag tröttnade också på allt lagg... och har typ dratt ner allt till lägsta och ligger runt 100fps... men vad hjälper det när "indikatorn" vid pingen blinkar rött hela tiden, trots låg ping (typ 30-40ms)

Räknar inte med att få några jättelyft, men förväntar mig att kunna höja grafikinställningarna lite med bibehållen fps - alternativ kunna köra med större skärm/högre upplösning.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Ja, WoT är ju mer CPU-krävande än GPU om jag förstått det rätt. Låg innan "standard" på ca 80 fps med överklockad CPU, men med ständiga krascher som sagt. Nu ligger jag stadigt över 100, ingen fancy grafik men med väldigt bra flyt i spelet. Nästan aldrig problem med lagg heller... Min win-rate har sakta men säker börjat gå upp lite, delvis tack vara det bättre flytet i samband med sänkningen av grafiken och delvis tack vare min senaste tank...

Intressant att du tycker det är CPU-krävande, jag upplever tvärtom.
Jag sitter på en latemans(använt ASUS autoöverklock) överklockad i5-2500K, samt en basklockad HD7990.
CPUn ligger på ca 50-60% last i spel medans GPU1 ligger i ~93% (GPU2 märkligt nog i 99%). Genom att spelet inte stödjer Crossfire/SLI torde ditt ena GTX560 Ti få jobba en hel del.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Intressant att du tycker det är CPU-krävande, jag upplever tvärtom.
Jag sitter på en latemans(använt ASUS autoöverklock) överklockad i5-2500K, samt en basklockad HD7990.
CPUn ligger på ca 50-60% last i spel medans GPU1 ligger i ~93% (GPU2 märkligt nog i 99%). Genom att spelet inte stödjer Crossfire/SLI torde ditt ena GTX560 Ti få jobba en hel del.

Jag har inte gjort några egna mätningar, men när jag klockade min CPU (använde också ASUS autoöverklock) till 3,2 så gick fps upp markant. Detta tolkade jag som att det cpu-n var det som höll prestanda tillbaka. Den allmänna uppfattningen när jag läst tester och på forumet är att det är WoT är cpu-intensivt. Därmed inte sagt att GPUn är viktigt också - kan kanske ha att göra med att jag spelar på en liten skärm med låg upplösning (19").

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag har inte gjort några egna mätningar, men när jag klockade min CPU (använde också ASUS autoöverklock) till 3,2 så gick fps upp markant. Detta tolkade jag som att det cpu-n var det som höll prestanda tillbaka. Den allmänna uppfattningen när jag läst tester och på forumet är att det är WoT är cpu-intensivt. Därmed inte sagt att GPUn är viktigt också - kan kanske ha att göra med att jag spelar på en liten skärm med låg upplösning (19").

Beror nog också på vilka inställningar man kör på. Ju högre grafikinställningar man har desto mer får GPUn jobba. Jag har två 27" IPS paneler (1080p) kopplade, använder dock endast en för spel. Nu verkar det i a f som om min rigg fattat att WoT inte stödjer Crossfire i a f . Låg tidigare med att GPU nr 2 låg på 99% last vid spel, trots att den inte levererade till spelet. I helgen hände nåt (vete sjutton vad), men nu ligger den på 0% vid WoT (vilket den ska). Drabbas fortfarande dock av oförklarliga krascher av olika varianter. Grafikdrivrutinskrascher direkt till skrivbord (grafikdrivrutin upphört fungera), artefaktkrascher (låsning) eller bara pangbom till skrivbordet.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Kunde inte låta bli...köpte på mig ett nytt ASUS Z97-A med en i5-4690K (H100i kylare), samt 2*4GB Corsair Vengence Pro 2133MHz RAM. Installerade Win 8.1 som OS. Blev lite stabilare i WoT, men fortfarande en och annan krasch.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Jag har inte gjort några egna mätningar, men när jag klockade min CPU (använde också ASUS autoöverklock) till 3,2 så gick fps upp markant. Detta tolkade jag som att det cpu-n var det som höll prestanda tillbaka. Den allmänna uppfattningen när jag läst tester och på forumet är att det är WoT är cpu-intensivt. Därmed inte sagt att GPUn är viktigt också - kan kanske ha att göra med att jag spelar på en liten skärm med låg upplösning (19").

Skrivet av Surgubben:

Kunde inte låta bli...köpte på mig ett nytt ASUS Z97-A med en i5-4690K (H100i kylare), samt 2*4GB Corsair Vengence Pro 2133MHz RAM. Installerade Win 8.1 som OS. Blev lite stabilare i WoT, men fortfarande en och annan krasch.

är så att spelet än är kodad för en cpu kärna som går på 100%, men dom ska eller gjort (vart länge sen jag spela) ändra så flera kärnor belastas.

För min 2500k går en kärna på runt 90/100% får köra klock runt 4,4Ghz, för jag ska kunna köra high, över det är nästan omöjligt för cpu:n stoppar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

är så att spelet än är kodad för en cpu kärna som går på 100%, men dom ska eller gjort (vart länge sen jag spela) ändra så flera kärnor belastas.

För min 2500k går en kärna på runt 90/100% får köra klock runt 4,4Ghz, för jag ska kunna köra high, över det är nästan omöjligt för cpu:n stoppar.

Har min nya prolle klockad lite drygt 4,5GHz så det är kanske vad som gör skillnaden. Den gamla 2500K jag hade var tyvärr inte speciellt överklockningsvänlig.
Första gången jag hört om detta med en kärna faktiskt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har min nya prolle klockad lite drygt 4,5GHz så det är kanske vad som gör skillnaden. Den gamla 2500K jag hade var tyvärr inte speciellt överklockningsvänlig.
Första gången jag hört om detta med en kärna faktiskt.

Jo, klock gör mest. även min 2500k klockar inte så högt. Blir varm fort över 4,5Ghz, men lyckas nu mer bara kör den stabilt på 4,2Ghz (har inte orkat pilla så mycket med klocken), annars börjar nätverkskortet stänga av sig då och då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, klock gör mest. även min 2500k klockar inte så högt. Blir varm fort över 4,5Ghz, men lyckas nu mer bara kör den stabilt på 4,2Ghz (har inte orkat pilla så mycket med klocken), annars börjar nätverkskortet stänga av sig då och då.

Har man inte problem med överklockning så har man annat

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Har man inte problem med överklockning så har man annat

exakt riktigt jobbigt med såna buggar. Funderar på ett externt nätverkskort och klocka på

Synd att det kraschar för dig. Har fungerat rätt stabilt dom gånger jag kört spelet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Crossfire(7990)/sli brukar ofta strula i wot, prova stänga av en av gpuerna lr sätt grafiken på standard ist för improved

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Crossfire(7990)/sli brukar ofta strula i wot, prova stänga av en av gpuerna lr sätt grafiken på standard ist för improved

WoT stödjer ju inte Xfire/SLI, så det är avstängt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

yes va de ja mena, strular ofta ifall man har på det.
fått ordning på spelet då?

adda joelgbg btw om du/ni vill lira

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Funkar för mig utan problem. 100-144 fps 1080p.

Windows 8.1.

Köp 1 stark gpu än 2 tröttare i sli/xfire så funkar det kanske bättre.
O ja wot äter cpu så klocka så mycket ni vågar .

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Funkar för mig utan problem. 100-144 fps 1080p.

Windows 8.1.

Köp 1 stark gpu än 2 tröttare i sli/xfire så funkar det kanske bättre.
O ja wot äter cpu så klocka så mycket ni vågar .

Tro att jag har funderat på det, men nu la jag en redig slant på det övriga menageriet. HD7970 är fortfarande en ganska bra GPU (blir det när man stänger av det extra GPUn). Kan inte riktigt skak fram 3500:-/4000:- just nu på en R9 290(X).

Trots det har det blivit avsevärt bättre. Kan nu faktiskt spela ganska långa stunder utan krascher. Har bara haft en 4-5 stycken sedan det nya MB+CPU boade in sig i lådan i helgen :). Funderar lite på om om Win 8.1 också kanske gjorde sitt till för att göra det stabilare. Har i a f märkt det i BF4.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

yes va de ja mena, strular ofta ifall man har på det.
fått ordning på spelet då?

adda joelgbg btw om du/ni vill lira

Genikompafesen, dock kokar det på övervåningen där jag har min burk, så det får allt bli lite svalare först. Tror banne mig det är runt 40+ där uppe

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"