Sedan PlanetSide 1 nyligen släpptes helt fritt, är det någon som spelar det?

Permalänk
Medlem

Sedan PlanetSide 1 nyligen släpptes helt fritt, är det någon som spelar det?

Nu när det gamla goda Planetside är fullkomligt gratis och utan finansiella varianter sedan April 2014 (alltså, det ursprungliga Planetside från 2003), är det kanske några andra här på SweClockers som lirar det? Vad heter ni i så fall och är ni med i någon outfit? Finns det chans att skrapa ihop en bunt lirare härifrån forumet?

För den som missat det är det alltså föregångaren till Planetside 2. Tidigare kostade det en månadsavgift att spela, sedan plockade man ned spelets servrar och släppte Planetside 2 istället som många av oss de gamla fansen upplevde var ett helt annat spel. Jag blev själv väldigt besviken av Planetside 2. Grafiken i Planetside lämnar förstås mycket att önska, jämfört med den nyare varianten, men spelmekaniken är fantastisk. För dig som saknar de "riktiga" Cyssor, Ishundar, Solsar eller andra härliga kontinenterna och det unika gameplay som denna goda gamla titel lyckats leverera, eller för dig som bara är nyfiken på att spela originalet Planetside, tanka hem installern:

https://launch.soe.com/installer/PS_setup.exe

Ge det tålamod, det är en sjukt hög och lång inlärningskurva. Faktiskt. Och det tog mig hur många liv som helst innan jag började få in några poäng alls. Tänk också på att du kan klättra till åtminstone battlerank 4 bara genom att testa alla vapen, fordon och terminaler hemma i sanctuary. Gratiscerts med andra ord.

Jag heter själv 'Designator' och spelar huvudsakligen NC.

Ändrat rubrik för att betona det är ettan och inte den relativt nya uppföljaren som avses i tråden
Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Jag spelade Planetside för typ 1,5 år sedan och tyckte först att det verkade über-ballt, men när jag väl hoppade in i spelet så tyckte jag att det var alldeles för stort för min smak. Det tog helt enkelt för lång tid att ta sig fram genom terrängen. Kanske så spelade jag helt fel - men oavsett så tyckte jag inte om spelet något vidare. Kan hända att jag ger spelet en ny chans i framtiden!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition

Permalänk
Medlem

Och ja, just ja, utifall någon får problem med att installera och spela spelet:

När installationen är klar, (1) högerklicka LaunchPad.exe och välj under kompatibiltetsinställningar att köra programmet i kompatibilitetsläge för Windows XP samt (2) bocka i längst ned att filen ska köras som administratör. Verkställ dessa inställningar och spelet ska starta galant. Hoppas att ingen tappat tålamodet p.g.a. detta, utan att ni ger spelet en ärlig chans. Grafiken till trots är det ett sjukt bra spel och verkligen unikt alltså.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Jag tycker PS1 är roligare än tvåan.. nån som känner för att gejma?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag tycker PS1 är roligare än tvåan.. nån som känner för att gejma?

Vilken faktion spelar du för och vad heter du in game? Planetside (originalet) knäcker PlanetSide 2 (uppföljaren) tusenfallt. Jag kan inte förstå de olika val de gjort i att förändra ett så snyggt koncept som originalet levererade. Spridningen av PS2 tror jag har absolut ingenting att göra med att PS gått närmre att bli en framtidsversion av Battlefield, utan enbart för att det hypats hårt och gått free2play (fee2pay). Jag är övertygad om att ett spel som både till spelmekanism såväl mapdesign påminner mer om originalet hade fått ännu bättre genomslag.

För övrigt anser jag att Vanu Sovereignty borde förgöras.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB