Är Titanfall något att ha?

Permalänk
Medlem

Är Titanfall något att ha?

Hej har kört en del ESO nu men börjar lacka ur på allt lag och obalanserade klasser...sååå.. jag är på jakt efter en ny fix.

Gillar COD och BF serierna..arma..osv

Hörde en del bra om titanfall när det släpptes men skulle vilja veta vad folk tycker nu när smekmånaden är över. Så vad säger ni? Bra eller anus?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

Helt OK. Det är som med CoD, BF etc orkar spela det en vecka eller två sen är man trött på det.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

För mig gick det fort att gå vidare från titanfall.
Men en del kanske tycker det är roligt.

Visa signatur

ASUS G750JH-T4070H

i7 4700HQ (2.4 GHz TURBO 3.4 Ghz) GeForce GTX 780M SSD: 256 GB
HDD: 1 TB RAM:16 GB (DDR3L 1600MHz 4x4 GB) 17.3" TN

SteelSeries Rival SteelSeries QcK Mass Qpad QH-85

ASUS VS229H 21,5" IPS

Permalänk
Medlem

Är väl ett helt okej spel. Däremot som de andra säger så tröttnade jag på det oerhört fort.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Får du det billigt så tycker jag du ska testa det. Har 76h spelade själv. Dock är grafiken inte så bra om man jämför med den normala standarden, fps är låst vid 60 sen hackar det till kanske ett par gånger per minut för mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tröttnade jättefort. Men som sagt får du det billigt kan du slänga bort kanske 10-20 timmar i alla fall. Det är en häftig spelidé men någonting i känslan och/eller balansen får det inte att klicka för mig.

Permalänk
Medlem

Meh, det är ganska tråkigt. Köpte det för 130kr vid lansering och ångrar det! Det var 130kr jag kunde lagt på t.ex. 8+st chokladkakor eller något annat som varar längre än glädjen från detta spel..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hybris6:

Hej har kört en del ESO nu men börjar lacka ur på allt lag och obalanserade klasser...sååå.. jag är på jakt efter en ny fix.

Gillar COD och BF serierna..arma..osv

Hörde en del bra om titanfall när det släpptes men skulle vilja veta vad folk tycker nu när smekmånaden är över. Så vad säger ni? Bra eller anus?

Det finns ju bättre spel att köpa. Far Cry 4, Dragon Age: Inquisition, GTA V och Call of Duty: Advanced Warfare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

Hej har kört en del ESO nu men börjar lacka ur på allt lag och obalanserade klasser...sååå.. jag är på jakt efter en ny fix.

Gillar COD och BF serierna..arma..osv

Hörde en del bra om titanfall när det släpptes men skulle vilja veta vad folk tycker nu när smekmånaden är över. Så vad säger ni? Bra eller anus?

Spelade det ganska intensivt vid släpp, tyckte det var hur awesome som helst men sen tröttnade jag efter ca 30 timmar. Spelar fortfarande då och då och tänker varje gång: "det här är ju bra, va fan spelar jag inte detta för?". Tror det är bristen på variation som gör det, för få vapen/gadgets/Titans. Kartorna är dock bra nästan varenda en. Hittar du det för runt 150 kr när Origin har någon rea så tycker jag du ska slå till, inte så illa för kanske 40-50 timmars spelande iaf.

Skrivet av fantomsmurfen:

Får du det billigt så tycker jag du ska testa det. Har 76h spelade själv. Dock är grafiken inte så bra om man jämför med den normala standarden, fps är låst vid 60 sen hackar det till kanske ett par gånger per minut för mig.

What? rullar på fint i 144 fps på min burk. Måste vara att den låser till refresh rate vilket ju inte känns så PC-vänligt.
Tycker det ser helt ok ut med allt på max, spelar iofs BF4 med allt på lägsta trots mitt GTX 970

Permalänk
Medlem

ok tack, tror jag hoppar då..

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hybris6:

ok tack, tror jag hoppar då..

Tycker inte du borde hoppa det! Riktigt bra spel har upptäckt det på senare tid och de kostar ju inga pengar. Ligger på runt hundralappen på fast2play vilket är kaffepengar.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s