Assassins Creed: Unity, fungerar fortfarande inte?!

Permalänk
Medlem

Assassins Creed: Unity, fungerar fortfarande inte?!

Hejsan!

Som dom flesta här vet, så var ju inte Unity något att hänga i granen precis. Men nu har dom ju släppt ett par patcher på en sammanlagt 8 gb och sagt att nästan allt ska vara fixat. Allt ifrån buggar till fps problemen.

Men när jag idag patchade spelet med den över 5 gb stora patchen som slängdes upp på skärmen, så märkte jag ingen som helst skillnad i spelet. Jag har haft spelet sen launch, men har inte ens rört spelet sen dess, pga alla buggar och fps problem det hade. Men när jag nu såg att dom hade släppt en stor patch (utan att meddela oss om PC releasen för patchen), så blev jag väldigt glad.

Men när jag väl kommer in i spelet, så rycker skärmen hela tiden till åt alla möjliga håll när jag kollar eller ska springa åt något håll. Men det är inte allt. Utan när jag också ska ändra grafikinställningarna, så fryser också spelet så att jag blir tvungen att hard reseta datorn.

Saken är den att spelet inte direkt "laggar", eller att jag får väldigt dålig fps. Har testat att spela på high, medium och low. Får en stadig fps på alla settings, men problemet är alla ryckningar spelet gör. Blir helt ospelbart, precis som vid launch.

För ett tag sedan, tror det var i mitten av december, så skrev ubisoft på deras live updates sida att patch 4, som innehöll en massa bra fixar, skulle släppas till Xbox och PS först och sen till PC några dagar senare. Men jag såg aldrig att dom meddelade att PC releasen för patchen hade kommit ut. Men jag upptäckte i förrgår att dom hade släppt någon sorts patch. Vet inte ens om det var den patchen, men stor var den iaf. Någon annan som fortfarande inte kan spela spelet?

Permalänk
Medlem

Hade också sådana ryck i spelet. Helt plötsligt vände Arno och sprang åt andra hållet. Först när spelet kom ut och sen efter någon patch så försvann det. Men efter en till patch så kom de tillbaka. Och nu har det försvunnit igen. It make no sense.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

Hade också sådana ryck i spelet. Helt plötsligt vände Arno och sprang åt andra hållet. Först när spelet kom ut och sen efter någon patch så försvann det. Men efter en till patch så kom de tillbaka. Och nu har det försvunnit igen. It make no sense.

Förstår precis hur du menar. Jag har patchat 2 gånger, som jag kommer ihåg, med sammanlagt ca 8 gb med patchade filer.

Märker också hur spelet är väldigt dåligt optimerat när det kommer till grafikinställningarna. Min fps kan sänkas enormt helt plötsligt, på Low. Man tycker ju att ett MSI GeForce GTX760 2GB, en AMD FX-8320 3.5 ghz processor samt 8 gb RAM borde räcka för att åtminstonde kunna spela spelet på Low med bra fps..

Permalänk
Medlem

Spelet fungerade fint fint för mig dagen den släpptes hade inga problem alls .

Testat installerat om drivare å sådant?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Förstår precis hur du menar. Jag har patchat 2 gånger, som jag kommer ihåg, med sammanlagt ca 8 gb med patchade filer.

Märker också hur spelet är väldigt dåligt optimerat när det kommer till grafikinställningarna. Min fps kan sänkas enormt helt plötsligt, på Low. Man tycker ju att ett MSI GeForce GTX760 2GB, en AMD FX-8320 3.5 ghz processor samt 8 gb RAM borde räcka för att åtminstonde kunna spela spelet på Low med bra fps..

Notera att du inte upfyller minimikraven för spelet.

Citat:

MINIMUM:
OS: Windows 7 SP1, Windows 8/8.1 (64-bit operating system required)
Processor: Intel Core i5-2500K @ 3.3 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon HD 7970 (2 GB VRAM)
Hard Drive: 50 GB available space
Sound Card: DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Additional Notes: Windows-compatible keyboard and mouse required, optional controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bärrich:

Spelet fungerade fint fint för mig dagen den släpptes hade inga problem alls .

Testat installerat om drivare å sådant?

Fungerat bra sen release?! Då har du fanimej flyt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Fungerat bra sen release?! Då har du fanimej flyt!

Fungerar bra på mitt system med. Visst det är krävande men inget som jag stör mig på..har ej upplevt buggar eller andra problem. Lirat sen launch typ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag kommer ihåg att jag hade en del buggar med att spelet frös fast i någon minut och att Arno har fastnat och hänger fritt i luften och måste starta om spelet för att spela som vanligt. har inte spelet det på ett bra tag så får testa det denna veckan.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Notera att du inte upfyller minimikraven för spelet.

Minimumkraven känns lite för höga. Spelet borde ju inte direkt vara så krävande på low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Fungerat bra sen release?! Då har du fanimej flyt!

Absolut stötte aldrig på några problem med nå buggar.
Men dock så slutade spelet fungera 2ggr men det är helt acceptabelt för mig.

Skrivet av Diaxuzz:

Minimumkraven känns lite för höga. Spelet borde ju inte direkt vara så krävande på low.

Dom vill nog inte att det ska vara allt för låg grafik då får man ju inte hela spelupplevelsen.

Men som sagt byt lite delar så får du nog mer flyt i spelet.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Avstängd

Spelar igenom det för tredje gången nu...fortfarande inga buggar överhuvudtaget. Kör nu med win 10 preview och tycks ha fått minst ett par extra bildrutor i sekunden då jag nu ligger stadigt på 50-60fps (kör adaptive vsync i nvidia 3d settings, allt på ultra förutom MSAA x2 i 1080p) förut droppade det ner mot 45 i vissa fall.
2014 års bästa spel enligt mig med fc4 som god tvåa. Jo jag vet, inte många som håller med mig om dessa två AAA-titlar från allas vårat älskade ubisoft men det är min åsikt. De två spelen som jag har haft mest kul med sen de släpptes för ett bra tag sen nu. Inga nämnvärda buggar och det har flutit på riktigt bra med 970 och 4790k. Men framförallt har jag haft riktigt kul då jag spelat dem!

Permalänk
Medlem

För mig funkar det!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felek:

Hade också sådana ryck i spelet. Helt plötsligt vände Arno och sprang åt andra hållet. Först när spelet kom ut och sen efter någon patch så försvann det. Men efter en till patch så kom de tillbaka. Och nu har det försvunnit igen. It make no sense.

Hahaha det känner man igen! Jävlar va förbannad jag blev när han gjorde så..

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Minimumkraven känns lite för höga. Spelet borde ju inte direkt vara så krävande på low.

Jag kunde spela det på en FX-4100 klockad till 4.8GHz. Laggade när jag hade 2st GTX570 men när jag bytte till 2st 670 så gick det.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Spelar igenom det för tredje gången nu...fortfarande inga buggar överhuvudtaget. Kör nu med win 10 preview och tycks ha fått minst ett par extra bildrutor i sekunden då jag nu ligger stadigt på 50-60fps (kör adaptive vsync i nvidia 3d settings, allt på ultra förutom MSAA x2 i 1080p) förut droppade det ner mot 45 i vissa fall.
2014 års bästa spel enligt mig med fc4 som god tvåa. Jo jag vet, inte många som håller med mig om dessa två AAA-titlar från allas vårat älskade ubisoft men det är min åsikt. De två spelen som jag har haft mest kul med sen de släpptes för ett bra tag sen nu. Inga nämnvärda buggar och det har flutit på riktigt bra med 970 och 4790k. Men framförallt har jag haft riktigt kul då jag spelat dem!

Jag får nog ta och börja överklocka mitt shit för så bra flyter det inte här. Har överclockat mitt 970 med 200 MHz men trots att jag kör Unity på high så håller min FPS sig snarare runt 50 är mellan 50-60, ofta ner på 45.

Spelet är ganska dåligt optimerat men funkar iaf grafiskt OK på nyare datorer. Däremot tycker jag spelet känns generellt opolerat, haft situationer med ganska löjliga buggar, t ex att jag tog mig in i biktbåset på första riktiga lönnmördar mission i notre dame och snubben jag skulle döda kom aldrig... gick och kollade, han hade fastnat i sina vakter och bara fortsatte gå in i deras rygg hur länge som helst.

Fett klavertramp av Ubisoft, spelet hade sjuk potential. En sak ska sägas dock, fy satan vad de har grymmt folk där för level design, texturer osv. Spelet flyter inte super och är ganska tråkigt, men det ser helt fantastiskt ut.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5