Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Old Blood - Wolfenstein

Permalänk
Medlem

The Old Blood - Wolfenstein

The Old Bood - Wolfenstein.

på steam är den redan släppt idag men webhallen släpps 15/5.

steam som släppt förtidigt igen?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Livsnjutare 😎

Såg det med, verkar vara kopian på skiva som är den 15'e.
Digital redeem är 5'e (idag).

Vet ej om detta bara gäller pc eller även konsol.

Men jag la märke till samma ska när jag kollade pris på GMG vs cdon och spelbutiken

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Någon som hunnit prova ännu?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ghostfenix:

Någon som hunnit prova ännu?

Jag kunde inte hålla mig, köpte och spelade det inatt 02.00-03.30
Tog inte några screenshots eller så, men jävlar va bra det är

För den lilla summan det kostar (köpt på GMG -VIP- för 11,40£) är det lätt värt det!
Snyggt och lättdrivet med.

Spelade det "vanliga" Wolfenstein: The New Order på Xbox One, och tyckte att grafiken kunde varit bättre, men nu på PC är det kanon! Kör med en LG34UM95 34" UltraWide IPS 3440x1440, så inlevelsen är minst sagt grym.

Helt klart att rekommendera.
Skall strax ta lunch och lira lite, kan låta Fraps ligga igång i bakgrunden och knäppa lite highres okomprimerade screenshots för att hype'a er som går i köptankar

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Wolfenstein - The Old Bood

Detta är alltså en prequel till det kritikerrosade Wolfenstein: The New Order
"Wolfenstein®: The Old Blood is a standalone prequel to the critically acclaimed first-person action-adventure shooter, Wolfenstein®: The New Order. The adventure, which spans eight chapters and two interconnected stories, features the hallmarks of MachineGames. Thrilling action, Immersive story."

Eftersom det fungerar som ett fristående spel, men är en "lätt version" utav orginalet - kostar det ungefär en tredjedel. (~ 19€/14£)

Kör spelet med UltraWide skärmen LG 34UM95, i upplösningen 3440x1440. (man rycks med..!!)
Så om ni undrar varför bilderna är så breda... vet ni svaret.
Utöver det så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Klicka för att få den förstorade i nytt fönster.

Dold text

Edit;
Ändrade om bilderna från okomprimerade PNG34 till JPEG10 då varje bild tidigare tog ~7-9mb/styck.
Nu tar de 900kb-2mb/styck.

Lagt till spoilertags
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

kollar man på bilderna och zommar in så ser du hur dålig upplösning på texturerna det är. antar du kör ultra?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Netforce:

kollar man på bilderna och zommar in så ser du hur dålig upplösning på texturerna det är. antar du kör ultra?

Nej jag kör faktiskt bara High.
Ultrawide äter ganska mycket pixlar totalt sett och även om Titan Black är snabbt grafikkort, så är det inte SÅ snabbt.

Har faktiskt inte provat på Ultra, utan ställde in från "normal" till High rakt av och slängde på lite extra post-processing och AA.
Konstant 60fps och riktigt skönt flyt!

Att texturerna ser lågupplösta ut, är ingenting jag iaf märker in-game, eftersom det är ett relativt snabbt spel och man står inte riktigt och "njuter av omgivningarna"

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Tack för din input anders_dock! Det är ett solklart köp för mig då jag både är ett gammalt Wolfenstein-fan OCH gillade Wolfenstein: The New Order. Jag väntar dock till Steams sommarrea , har för mycket att spela redan samt för lite tid. Stämmer det förresten att det minst är 8 timmars speltid i The Old Blood?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av ghostfenix:

Tack för din input anders_dock! Det är ett solklart köp för mig då jag både är ett gammalt Wolfenstein-fan OCH gillade Wolfenstein: The New Order. Jag väntar dock till Steams sommarrea , har för mycket att spela redan samt för lite tid. Stämmer det förresten att det minst är 8 timmars speltid i The Old Blood?

Vi är nog ganska lika du och jag, även jag är ett gammalt Wolfenstein -fan, svårt att förklara varför, bara den där "känslan" som RTCW kan medföra/skapa
Jag tänkte väntat med, men blev sugen här igår och hade ändå lite tid över, så jag slog till!

Gällande speltiden vet jag faktiskt inte, bilderna ovan är från början utav kapitel 2, och kapitel 1 tog strax över 1h 30min för mig.
Åtta kapitel, och om man då antar att att alla ligger runt samma tid, eller strax över 1h, så siktar man på 8-10h kanske?

Jag är dock inte den som bara rushar igenom banor och spel, utan utforskar och tar mig tiden.
Så jag kommer säkerligen ha att göra i ~15-16h, om inte mer.

Klart värt pengarna!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om man väntat i 300 miljoner år på att nya Doom eller nytt Quake Arena ska släppas, kan detta då vara något ??

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Alpha77:

Om man väntat i 300 miljoner år på att nya Doom eller nytt Quake Arena ska släppas, kan detta då vara något ??

Inte Quake, men doom... Absolut
Det är inte något dåligt spel någonstans!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Det blev ett köp även här ikväll. Blir dock att starta det först imorgon kväll. The New Order gillades skarpt så rätt höga förväntningar inför denna.

Permalänk
Medlem

Jag har nästan spelat klart New Order men har inte vågat köra mer, den där jävla panzer hunden skrämmer skiten ur mig! Man har mött på den otaliga gånger och blivit jagad och skit, riktigt läskigt!!! Jag bara vet att det kommer en jävla bossfight med den :(((((

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Förbeställde till Xboxen så att den kommer till nytta #hype

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Alexander7938:

Jag har nästan spelat klart New Order men har inte vågat köra mer, den där jävla panzer hunden skrämmer skiten ur mig! Man har mött på den otaliga gånger och blivit jagad och skit, riktigt läskigt!!! Jag bara vet att det kommer en jävla bossfight med den :(((((

Haha, det var det gulligaste jag hört
Jag är rädd/skrämd/betydligt högre puls än normalt ibland med när jag spelar, sitter alltid med hörlurar och ofta nedsläckt (och tända ljus!, mysigt? ) och spelar man då skräckspel eller lite åt det hållet, som för 2-3 år sedan när jag satt och drog igenom Alan Wake på 360... fy fan.
Kalla kårar hela tiden, kunde inte spela mer än 45-60min åt gången innan jag fick ta en paus

Nu senast var det Alien: Isolation som gjorde samma sak med mig...

Men skulle ju kunna säga såhär: "Jamen om du tycker det är så jobbigt, varför ens spela sådana spel då?

Men det är för mig som force-feedback i en ratt, skak i handkontroller osv. men 100ggr bättre.
Kan ett spel påverka mig till den grad att jag utvecklar undermedvetna känslor såsom rädsla, skratt/humor etc ger detta en inlevelse utöver mycket annat.
En film ger mig exempelvis inte alls samma inlevelse och upplevelse som spel faktiskt gör.

Men för att få till detta riktigt bra, kräver det att man sitter bra, har en bra bild (skärm/tv) och påkostat ljud (hörlurar att föredra).

Så kortfattat, jag förstår dig.
Och "lider" med dig, det är lite det som är tjusningen.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gick och la mig relativt tidigt igår mot hur mina kvällar brukar se ut, så jag har spelat nu på morgonen sedan ~05.00 innan jag skall börja jobba.
Försökte få igång ShadowPlay, men det blev fel med snabbtangenterna för inspelningen så det sket sig :cry:

Och Fraps hade jag inte heller igång för att snäppa screenshots (har inaktiverat skärmdumpar i Steam, då kvaliteten på dessa är för låg enligt mig)
Men kunde inte låta bli att ta ett kort med telefonen på skärmen (det måste ju vara definitionen utav PrintScrren??) med detta flört från andra spel och studios i Zenimax emperium (ID Software, Bethesda med flera).

Finns flera utav dessa "ikoner" till föremål över hela spelet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Netforce:

kollar man på bilderna och zommar in så ser du hur dålig upplösning på texturerna det är. antar du kör ultra?

Skrivet av andreas_dock:

Nej jag kör faktiskt bara High.
Ultrawide äter ganska mycket pixlar totalt sett och även om Titan Black är snabbt grafikkort, så är det inte SÅ snabbt.

Har faktiskt inte provat på Ultra, utan ställde in från "normal" till High rakt av och slängde på lite extra post-processing och AA.
Konstant 60fps och riktigt skönt flyt!

Att texturerna ser lågupplösta ut, är ingenting jag iaf märker in-game, eftersom det är ett relativt snabbt spel och man står inte riktigt och "njuter av omgivningarna"

Vid en närmare titt på inställningarna (då jag tänkte köra Ultra eftersom High flöt...) så var det inte ens High.

Inställningarna som varit aktiva under screenshot'sen ovan är alltså MEDIUM och utan AA eller post-processing / snygga effekter/skuggor/lightning osv.

Anledningen var att när jag ändrade inställningarna glömde jag att trycka på "Apply", därmed föll inställningar tillbaka till Medium.
Förövrigt förstår jag inte varför spelet föredrar att sätta standard till min native-upplösning (3440x1440) och medium på grafiska inställningar, när mitt system klarar såpass mycket mer - men antar att detta är en default inställning och de kanske rent utav inte har en funktion för att känna av/läsa av resp system prestanda utan bara "default'ar" rakt av.

Så, kolla era settings innan ni börjar spela!
.. Och tryck APPLY.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Suveränt spel tycker jag, förbokade det på GMG och har inte ångrat det en sekund. Del 1 är starkare än del 2 enligt mitt tycke, men det är ett riktigt bra spel, och ändå överraskande långt med tanke på priset. Jag har spelat fullprisspel som varit betydligt kortare än detta, klarade exempelvis The Darkness 2 på 4:30.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Hm, detta spel skall testas på Wine för mig.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Alltså seriöst... han/hon som kom på idén till det här spelet... vad röktes?

Nästan lika illa som "Iron Sky"... där Nazisterna hade gömt sig på baksidan av månen för att sedan vänta på hämnd. xD

Ja, gud förbjude att man har lite fantasi i spelbranchen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

http://adock.se/users/upload/files/150506163133.jpg

Wolfenstein - The Old Bood

Detta är alltså en prequel till det kritikerrosade Wolfenstein: The New Order
"Wolfenstein®: The Old Blood is a standalone prequel to the critically acclaimed first-person action-adventure shooter, Wolfenstein®: The New Order. The adventure, which spans eight chapters and two interconnected stories, features the hallmarks of MachineGames. Thrilling action, Immersive story."

Eftersom det fungerar som ett fristående spel, men är en "lätt version" utav orginalet - kostar det ungefär en tredjedel. (~ 19€/14£)

Kör spelet med UltraWide skärmen LG 34UM95, i upplösningen 3440x1440. (man rycks med..!!)
Så om ni undrar varför bilderna är så breda... vet ni svaret.
Utöver det så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Riktigt snygga bilder! Inte hunnit spela något av spelen ännu. Vinner man något på att börja med prequel?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS P5Q PRO, Q9550, CORSAIR H50, EAH4850 CF, 4GB RAM, WDC GP 2TB, CORSAIR 650W, FD Define R2
 MacBook Pro 13" Early 2015,  MacBook Air 13" Mid 2011

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av GaMeR2K5:

Alltså seriöst... han/hon som kom på idén till det här spelet... vad röktes?

Nästan lika illa som "Iron Sky"... där Nazisterna hade gömt sig på baksidan av månen för att sedan vänta på hämnd. xD

Skrivet av MaxWarp:

Ja, gud förbjude att man har lite fantasi i spelbranchen.

Skrivet av GaMeR2K5:

Ja precis vad jag menade.

Förstår precis vad du menade dock

Lite som Innocent's Juice'er..
För er som inte förstår vad jag menar, om ni är hos någon som har dem, eller ser dem i affären - stanna en sekund i stressen och läs på baksidan & sidorna (ja, de är olika från modell till modell) - då blir man såhär..

"Haha, whaat the fuuuuck!?! Vad rökte, eller hur mycket, hade dessa killar/tjejer inte rökt på när de gjorde denna grafiska profilen.."

Kan bli dagens grav.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av GaMeR2K5:

Är det den utan trumpeter?

Haha, ja precis

Om du tyckte det skämtet var långsökt, vänta då tills du läser på flaskorna som sagt...

"Whatever they are drinking... i want the same"
Säger jag bara..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det går att ställa in så att man skjuter båda dual wield vapnerna med en musknapp (höger) istället för både vänster & höger?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mocka:

Nån som vet om det går att ställa in så att man skjuter båda dual wield vapnerna med en musknapp (höger) istället för både vänster & höger?

Tror inte det går in-game (jag kör med 360-dosa så det är ointressant för mig) men det går ju lätt att göra med ett script eller program innan uppstart utav spelet annars...

AutoHotKey vet jag fungerar för sådana saker.
Det är gratis och väldigt simpelt, dessutom har du profiler för olika scenarion

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Tror inte det går in-game (jag kör med 360-dosa så det är ointressant för mig) men det går ju lätt att göra med ett script eller program innan uppstart utav spelet annars...

AutoHotKey vet jag fungerar för sådana saker.
Det är gratis och väldigt simpelt, dessutom har du profiler för olika scenarion

Tackar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

En aningen Off-Topic men om ni tycker det här med kontrafaktisk historia är kul så rekommenderar jag filmen Fatherland (http://www.imdb.com/title/tt0109779/ )

Citat:

Fictional historical account of what might have happened if Adolf Hitler had won the Second World War. Germany has corralled all European countries into a single state called Germania , and continues fighting against the Soviet Union. It is now 1964 and Germany's war crimes against the Jews have so far been kept a secret. Germany believes that an alliance with the United States would finally beat the Soviet war machine. As his 75th birthday approaches, Hitler wants to talk peace with President Joseph Kennedy. An SS homicide detective and an American journalist stumble into a plot to destroy all evidence of the genocide; evidence that could destroy the peace process with America and evidence that Nazi and SS leaders will stop at nothing to keep hidden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jaha, då vaknade man tidigt idag, och det betyder prime-time gaming före kids och arbete
Har bytt skärm, ifrån den ultra-breda LG 34UM95 till en rätt så omtalad 4K -skärm, Philips BDM4065UC - en skärm som nyligen gick en runda med Thomas Ytterberg i Sweclockers testlabb.

Detta är alltså en 4K skärm och har en VA-panel som mäter smått imponerade 40" (!!)
Vad som dock är lite unikt är att detta inte är en TV, utan att det är en skärm.

Jag arbetar mestadels framför datorn då jag är utvecklare inom it-drift, och efterfrågar flerskärmslösningar... eller bara mycket skrivbordsyta - vilket jag nu får med råge. Dessutom att behöva skala

Men denna tråden handlar ju inte om skärmar?..
Neeeej, den handlar ju om Wolfenstein - The New Blood

Jag kommer lägga upp ett gäng nya screenshots lite senare idag, för de som är intresserade.

Sålänge får ni hålla tillgodo med denna, vilket Fraps tog i helt perfekt ögonblick med dialogen i fråga..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Spelet låst till 60 FPS?
Eller går det att få högre FPS - hur?
Kör ULTRA / 144hz / GTX 980 / 4790K / 16GB ram / SSd disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Spelet låst till 60 FPS?
Eller går det att få högre FPS - hur?
Kör ULTRA / 144hz / GTX 980 / 4790K / 16GB ram / SSd disk

Inte kört spelet själv men kan du inte testa att ändra refresh rate i Nvidia kontrollpanelen?