Permalänk

Pcw probem i 1.6

Hej alla
Om jag hyr en server och ska köra pcw så måste man skriva in rcon_password "lösenord"
rcon warmup rcon start för att få matchen att starta men det funkar inte. vad gör jag för fel?
Finns det nått annat som man kan skriva in för att få igång. Jag hyr servern från
http://www.gratiscs.se/

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Vad är det du har problem med?
funkar inte rcon start eller?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Vad är det du har problem med?
funkar inte rcon start eller?

Jaa precis matchen startar inte när jag har skrivit in det

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

fixa en config då med grejjerna för rcon start och rcon warmup etc.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

fixa en config då med grejjerna för rcon start och rcon warmup etc.

Hur gör man en config? xD

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

Om du hyr servern är det svårt att göra en start config, du får helt enkelt fråga dem vad deras start config heter om dom nu har en sådan.

Permalänk
Skrivet av fnarre:

Om du hyr servern är det svårt att göra en start config, du får helt enkelt fråga dem vad deras start config heter om dom nu har en sådan.

Det råkar inte finnas någon hemsida som du vet om som du vet vad configen är?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

annars kan man ju alltid skriva Rcon sv_restartround 1
och kanske ändra Rcon mp_freezetime 8
Rcon mp_startmoney 800
Rcon mp_friendlyfire 1

Permalänk
Skrivet av xmmm:

annars kan man ju alltid skriva Rcon sv_restartround 1

Ska prova

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av xmmm:

annars kan man ju alltid skriva Rcon sv_restartround 1

Fungerade inte.

Det står:

Rcon sv_restartround 1
Bad rcon_password.

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

ja då har du skrivit in fel rcon_password

Permalänk
Medlem

tänk på att det skiljer på stora och små bokstäver

Permalänk
Skrivet av xmmm:

tänk på att det skiljer på stora och små bokstäver

Men asså serri, det går inte xD

Först ska jag skriva

recon_321 ( lösen )

Men efter det vet inte om jag har fattat rätt, men vad ska jag skriva då?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk

Nu har jag inte lirat CS på några år, och framförallt inte matcher med server configs, men jag har sparat dom jag hade förut så laddat upp dom i en .zip fil så är det bara att du laddar ner den, packar upp och lägger in de 4 filerna i cstrike mappen.

http://dl.dropbox.com/u/22910977/cstrike%20server%20configs.z...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Om du har skrivit recon_321 som ditt lösen på hemsidan är det bara att skriva rcon_password recon_321 i consollen (när du är inne i servern). När du gjort det kan du skriva rcon start, rcon warmup, rcon sv_restartround 1 eller vad du nu skulle vilja göra.
Om du får bad rcon_password så har du skrivit fel på hemsidan eller i consollen...

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Nu har jag inte lirat CS på några år, och framförallt inte matcher med server configs, men jag har sparat dom jag hade förut så laddat upp dom i en .zip fil så är det bara att du laddar ner den, packar upp och lägger in de 4 filerna i cstrike mappen.

http://dl.dropbox.com/u/22910977/cstrike%20server%20configs.z...

Okej, tack vad behöver jag skriva in nu då för att det ska funka, finns ju 1000000 olika sätt. förlåt om jag är korkad xD

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Skrivet av Adammcintosh:

Okej, tack vad behöver jag skriva in nu då för att det ska funka, finns ju 1000000 olika sätt. förlåt om jag är korkad xD

Iofs så vet jag inte exakt hur det fungerar när servern hostas någon annanstans än lokalt på din dator, kanske man inte ska lägga in filerna där i cstrike mappen då... men öppna upp server.cfg så ser du kommandona högst upp. Om du öppnar upp de 4 .cfg filerna så bör du se ganska snabbt hur dom är uppbyggd och hur det fungerar

Någon som är mer hemma på området nu för tiden kan nog förklara bättre hur det ligger till, var som sagt några år sedan jag höll på med det där och man glömmer lätt bort det när man inte håller på längre

Men om allt fungerar, så skriver du in ditt rcon_password och sen kan du skriva i consollen: start, warmup eller 1on1 så startas respektive config.

Kan ju vara så att du på något sätt måste lägga in config filerna där själva servern hostas, som i ditt fall är gratisCS.se. Exakt hur man gör det vet jag inte

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Herregud grabbar detta är inte rocket-science.

Du connectar till servern du hyrt.
Öppnar consolen och skriver:
rcon_password recon_321
Inga jävla kaninöron ("")
rcon start
rcon warmup
eller vad du vill ha, säger den bad rcon så har du helt enkelt skrivit in fel rcon.

Svårare än så är det inte, alla sidor du hyr servrar ifrån nowdays har färdig configs med dessa commandon dock så har du möjligheten att lägga in din egen.