Nuforce NE-700X vs Klipsch Image S4?

Permalänk
Medlem

Nuforce NE-700X vs Klipsch Image S4?

Tjenare är ute efter nya In-Ear lurar då mina gamla Sony lurar gick sönder efter 2 års användande. Har kollat runt lite och dom det står mellan just nu är Nuforce NE-700X och Klipsch Image S4, har även kollat på Nuforce NE-770X som jag antar är en uppdaterad verison av NE-700X men kan inte hitta något svar på de. Min budget ligger på 500kr ( Får lite rabatt här och där med hjälp av CSN/Mecenat kortet )

Så om någon har någon erfarenhet av dessa så skulle jag uppskatta lite åsikter, kan även tänka mig andra In-Ear lurar bara dom ligger inom min budget.

Permalänk
Medlem

jag tror klipsch image s4 är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akkou:

jag tror klipsch image s4 är bättre

Okej, Du skulle inte kunna tänka dig o motivera varför?

Permalänk
Medlem

Du får NE-700X för 310kr hos dustinhome med studentrabatt

"Enligt mig; spelar åt det mer varma och avslappnade hållet, än kallt och krispigt. Alldeles lagom bas, varken för stark eller för svag men mer åt det djupare hållet."

Har ej hört s4, så kan tyvärr inte jämföra dessa.

Recension; http://www.head-fi.org/t/526258/first-impressions-nuforce-ne-...

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Du får NE-700X för 310kr hos dustinhome med studentrabatt

"Enligt mig; spelar åt det mer varma och avslappnade hållet, än kallt och krispigt. Alldeles lagom bas, varken för stark eller för svag men mer åt det djupare hållet."

Har ej hört s4, så kan tyvärr inte jämföra dessa.

Recension; http://www.head-fi.org/t/526258/first-impressions-nuforce-ne-...

Tackar så mycket! 310kr helt sinnes sjukt bra pris ska kolla över de lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Tackar så mycket! 310kr helt sinnes sjukt bra pris ska kolla över de lite

Mycket bra pris för vad man får(!). Kommer inte ihåg hur man reggar sig som student, men klicka runt lite på sidan så hittar du nog. Priserna blir "studentpriser" så fort du loggar in sedan.

Sedan råkar det vara kampanj på S4 hos dustinhome, 429kr Gällande valet så har jag inget mer att komma med då jag inte lyssnat på S4. Men gillar nuforce-lurarna i alla fall.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Mycket bra pris för vad man får(!). Kommer inte ihåg hur man reggar sig som student, men klicka runt lite på sidan så hittar du nog. Priserna blir "studentpriser" så fort du loggar in sedan.

Sedan råkar det vara kampanj på S4 hos dustinhome, 429kr Gällande valet så har jag inget mer att komma med då jag inte lyssnat på S4. Men gillar nuforce-lurarna i alla fall.

Okej aja generellet vad jag har sett på andra tester så verkar folk tycka om Nufroce mer en Klipsch lurarna och till de priset blir de perfekt tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Okej aja generellet vad jag har sett på andra tester så verkar folk tycka om Nufroce mer en Klipsch lurarna och till de priset blir de perfekt tror jag

Dåså Uppdatera gärna denna tråd när du fått lurarna och berätta vad du tycker om dem.

Ge dem ett par timmars inspelning, de kommer låta lite bättre efter runt 50h~ (då jag märkte lite skillnad). I början tyckte jag att de lät lite stelt och vasst, men efter ett tag så låter de mer behagligt, mer pondus i mellanregistret och helt enkelt varmare.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10