Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bang & olufsen

Så jag fick (Gratis) 4st beovox cx 50, 2st svart aluminium och 2st silvriga typ, Sedan fick jag beocenter 7007, Och till sist 2st Bang & Olufsen BeoVox s80.2, Men till de tråkiga alla måste omkonas, dom små är 4" och de andra 8" men nu till frågan, ska man försöka sälja allt som de är? elr spara och försöka fixa på nått sätt? snälla hjälp. Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wozzer:

Så jag fick (Gratis) 4st beovox cx 50, 2st svart aluminium och 2st silvriga typ, Sedan fick jag beocenter 7007, Och till sist 2st Bang & Olufsen BeoVox s80.2, Men till de tråkiga alla måste omkonas, dom små är 4" och de andra 8" men nu till frågan, ska man försöka sälja allt som de är? elr spara och försöka fixa på nått sätt? snälla hjälp. Mvh Johan

Du lär inte få några högre summor när de är trasiga. Givetvis tusenlappar, men du ska nog ta kontakt med en HiFi-butik (HiFi-Kit i Stockholm är bra på det mesta)

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wozzer:

Så jag fick (Gratis) 4st beovox cx 50, 2st svart aluminium och 2st silvriga typ, Sedan fick jag beocenter 7007, Och till sist 2st Bang & Olufsen BeoVox s80.2, Men till de tråkiga alla måste omkonas, dom små är 4" och de andra 8" men nu till frågan, ska man försöka sälja allt som de är? elr spara och försöka fixa på nått sätt? snälla hjälp. Mvh Johan

Tippen, finns inga pengar att tjäna i dem heller

Skrivet av EyeNEye:

Du lär inte få några högre summor när de är trasiga. Givetvis tusenlappar, men du ska nog ta kontakt med en HiFi-butik (HiFi-Kit i Stockholm är bra på det mesta)

Några tusenlappar lär han inte få, Beovox CX 50 kostar 1500kr/par när de är hela
http://www.beoshop.se/beovox-cx-50/92-0

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Rekordmedlem

Menar du omkoning eller räcker det med omkantning ? Det är knappast lönt att omkona, men omkantning är inte så dyrt om du gör det själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Menar du omkoning eller räcker det med omkantning ? Det är knappast lönt att omkona, men omkantning är inte så dyrt om du gör det själv.

ja de är la omkantning, själva ringen som gått sönder, men hittar inga svenska sidor, som har sådana kitt med lim o de,

Permalänk
Medlem

tackar för alla svar, nja trodde inte heller att de var dyra men tänkte de är ju typ 80 talet, härligt me äldre grejer

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av wozzer:

ja de är la omkantning, själva ringen som gått sönder, men hittar inga svenska sidor, som har sådana kitt med lim o de,

Det finns kanter att köpa hos hifihandlare och högtalarverkstäder, Hifikit och LN högtalarservice har kanter, men det är billigare att köpa på Ebay eller nån onlinebutik.
Sök på Foam Surround och storlek, du limmar med vattenbaserat kontaktlim, sedan behöver du en skalpell, klädnypor är bra att fixera kanten med mot korgen när det torkar och kanske en pensel, instruktioner finns på Youtube.

Parts express säljer kit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

http://www.speakerrepairshop.nl/index.php?action=article&aid=...
Från Holland, hur nära det är till orginal när det kommer till slaglängd vet jag dock inte.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

http://www.speakerrepairshop.nl/index.php?action=article&aid=...
Från Holland, hur nära det är till orginal när det kommer till slaglängd vet jag dock inte.

tackar. ska kolla runt lite o så

Permalänk
Medlem

en funkade att gummiringen hållit sig så länge, fattar inte hur men jäklar vilket ljud de är i de små omg, får rysningar haha