Permalänk

Rusty Bucket Steampunk/Dieselpunk mix

Jag har startat ett projekt några månader sedan, är att Fallout fan sedan länge tillbaka och jag tycker mycket om steampunk och sådant, Fallout är inte steampunk dock utan Diesel punk, och då kommer jag till mitt projekt, jag håller på att fixa en setup som är lite mix bland Sci-Fi, Steampunk och fallout.

Jag bygger med plywood, och det ska målas med Epoxy primer och spacklas sedan målas med samma primer igen, Sedan ska den målas att se ut som att den är gammal och rostig kommer att använda en silverfärg som bas, sedan lägga på svart och andra färger för att göra den åldrad. När allt är målat så ska jag installera grönt ljus I lådan för att få en lite radiation effekt.

Material lista
-Plywood 7mmX2mx1m
-Skruv 50x m2 träskruv längd 4mm
-250 x M5 bult längd 3cm
-Epoxy lim, primer och spackel
-Sprejfärg (grå primer, Silver och matt klarlack)
-Burkfärg (röd, gul och Svart)
-Liten skiva plexiglas
(tror det var allt)

Chassi:In-Win Dragon rider

Case Size: Full Tower Chassis

Material: 1.0~0.8mm SECC Steel

Dimension(HxWxD):556 x 239 x 578mm (21.9” x 9.4” x 22.8”)

Power Supply:
1. ATX 12V
2. PS? Size and EPS

I/O Expansion Slots:
PCI-E/PCI/AGP SlotX8

Thermal Solution:
1. Rear 12cm Fan x 1
2. Front:12cm Fan x 1
3. Top:12cm Fan x 1 (Maximum Supports 12cm Fan x 2)
4. Side:22cm LED Fan with switch x 1 (Maximum Supports 12cm Fan x 6)
5. Water-Cooling Hole Ready
6. 12cm LED Side Fan

M/B Form Factor:
1. E-ATX(12"X13")
2. ATX
3. Micro-ATX

Drive Bays:
1. External 5.25'' x 5
2. Includes FDD Cage x1(5.25'' converted into 3.5'')
3. Internal 3.5''x6
4. 2.5” x 1

Front I/O(Ports):
1. e-SATA×2
2. IEEE 1394A×1(FireWire)
3. USB 2.0 x 2
4. HD/AC’97 Audio
5. USB 3.0 x 2

Rusty Bucket Steampunk/Dieselpunk mix

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra! Ska bli väldigt intressant och se målningen med tanke på de sakerna man såg i bakgrunden. Absolut ett spännande projekt! Kommer följas

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Brutalt!

Mer bilder!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem

Jävlar vad bra det kommer bli! skojar inte älskar dödskallen och rören bakom.

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Medlem

Med enkla medel har du fått något mycket snyggt kanske inte min smak men det e mycket snyggt gjort! All heder 5p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men dra åt fan va snyggt!
Riktigt fett

Permalänk
Medlem

Skulle kanske vara en Idé att sätta en röd led i varje öga en som power-led och en som HDD-led, så får man den där gamla slitna "glappande lampan" effekten.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! 5p, definitivt!

Skrivet av swesen:

Skulle kanske vara en Idé att sätta en röd led i varje öga en som power-led och en som HDD-led, så får man den där gamla slitna "glappande lampan" effekten.

Det hade varit riktigt coolt!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk

Tack så mycket alla, gör mig glad att ni gillar mitt projekt! glad att ni har gett den så bra poäng också. Jag har mer bilder på gång,

Jo det är en bra ide det där med leds i ögonen, får se hur jag gör, Jag hade tänkt använd mig av 4 gröna leds en bit bakom döskallen så ögon, mun och så vidare lyser med ett jämt ljus, får se hur det blir, men gröna leds har jag bestämt mig för, fast rött är jo också skit snyggt, så man kanske skulle testa sig fram

Permalänk
Medlem

Jäääkligt kul att se sån här kreativitet! 5P!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jaha, då blir det att följa dig här nu i stället ^^
Eller kommer du posta i gammla tråden också om när galleriet är uppdaterat?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Jäääkligt kul att se sån här kreativitet! 5P!

Tackar!

Skrivet av RainesX:

Jaha, då blir det att följa dig här nu i stället ^^
Eller kommer du posta i gammla tråden också om när galleriet är uppdaterat?

jag tror jag vet hur det fungerar nu så jag kör nog på med galleriet istället, och låter den gammla tråden falla ner

Permalänk
Medlem

Satan vilket coolt mod-projekt!

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk

Sjukt bra gjord! 5p helt klart!!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Riktigt tufft

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Hjälpsam

Gott med ett galleri, skall bli spännande hur rörbiten funkar

Måste säga att det är väldigt unikt med att komma in till Swec som nyreggad och slänga upp denna modden som en blixt från klar himmel. Mycket imponerande.

Om det hade funnits någon nominering till månadens medlem och/eller omröstning hade jag absolut nominerat SimonSaysBaka!

PS, tipps SimonSaysBaka, för att svara på någons inlägg så de hittar tillbaks på den och blir informerad om att du har svarat, använd gärna "citera" funktionen. Då får den personen du citerat en notifikation om att något nytt har hänt

Kör på! Denna skall bli kul att följa.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Grymt! Älskar steampunk osv. 5p!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Du, detta måste jag säga, riktigt snyggt jobbat alltså

Permalänk

Hur vart slutresultatet? Kan man få ta del av bilderna+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Gott med ett galleri, skall bli spännande hur rörbiten funkar

Måste säga att det är väldigt unikt med att komma in till Swec som nyreggad och slänga upp denna modden som en blixt från klar himmel. Mycket imponerande.

Om det hade funnits någon nominering till månadens medlem och/eller omröstning hade jag absolut nominerat SimonSaysBaka!

PS, tipps SimonSaysBaka, för att svara på någons inlägg så de hittar tillbaks på den och blir informerad om att du har svarat, använd gärna "citera" funktionen. Då får den personen du citerat en notifikation om att något nytt har hänt

Kör på! Denna skall bli kul att följa.

Härlig uppmuntran och visst är citeringsfunktionen underbar!

TS: Kan inte annat än hålla med övriga, en mycket vacker skapelse. Ser fram emot att följa den till dess slut.

Keep it up!

Permalänk
Medlem

Första tanken när jag såg lilla bilden, vafan är det någon som har gjort något skitfult p12 chassi.
Så klicka jag in och såg att det var väldigt genomarbetat och snyggt! 5p

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Shit vad mycket jobb, men gör du det ordentligt kan det nog bli hur ballt som helst!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser ju sjukt bra ut det där! Tummen upp!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att bli bra det där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Detta var fan imponerande.

Du borde ha detta som ett extra knäck, om jag skulle välja färg på trär så hade det nog blivit brun färg den som är lik playwooden eller vitt.. hur som helst grymt fint jobb..

Permalänk

Mycket snyggt kommer följas!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Imponerande indeed! Synd att man själv är kreativ som en gråsten..

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Nu har jag fått massor av positiv feedback, vilket ger mig energi att fortsätta, så tack alla

Skrivet av Fluf:

Gott med ett galleri, skall bli spännande hur rörbiten funkar

Måste säga att det är väldigt unikt med att komma in till Swec som nyreggad och slänga upp denna modden som en blixt från klar himmel. Mycket imponerande.

Om det hade funnits någon nominering till månadens medlem och/eller omröstning hade jag absolut nominerat SimonSaysBaka!

PS, tipps SimonSaysBaka, för att svara på någons inlägg så de hittar tillbaks på den och blir informerad om att du har svarat, använd gärna "citera" funktionen. Då får den personen du citerat en notifikation om att något nytt har hänt

Kör på! Denna skall bli kul att följa.

Tackar, det inlägget värmer och ger mer energi till att göra klart detta bygge, blir glad att att alla här är så positiva, riktigt roligt faktiskt. Ok jag ska använda citera funktionen nu, lär mig fortfarande hur detta forum fungerar Jag gjorde en tråd för länge sedan på ett spel forum(Runic games) för att visa mina vänner där vad jag byggde, och då var det någon som frågade om jag hade lagt upp mitt bygge på Sweclockers, och det hade jag inte, så jag gjorde det

Skrivet av skotten01:

Hur vart slutresultatet? Kan man få ta del av bilderna+

De kommer mer bilder snart, det är ju som ett pågående projekt så jag är ju inte färdig än, men om en vecka eller två så ska jag nog ha börjat måla eller ha målat klart, måste bara in till stan och köpa lite Strong epoxy, så jag kan limma ihop några delar så det går att fortsätta

Skrivet av Zitoc:

Detta var fan imponerande.

Du borde ha detta som ett extra knäck, om jag skulle välja färg på trär så hade det nog blivit brun färg den som är lik playwooden eller vitt.. hur som helst grymt fint jobb..

Det blir av att måla den så det ser ut som gammal rostig metall, ska börja med en vit primer sen silver svart och rostfärg, kanske några andra färger också, Kanske målar kuggarna bronze men de slutar nog som rost de med he he