Permalänk
Medlem

ZXShoe's DATA

Lite DATA från mitt hörn av världen.. Mest retro då det är det jag kör för närvarande.

Besök galleriet här

Permalänk
Inaktiv

Ser mest hårdvara än mjukvara/data

Permalänk
Medlem

Jag älskar sådana här hörnor med diverse tekniksaker. Min tjej skulle dumpa mig och ersätta mig med en sten om jag ens föreslog en sån hörna i hemmet

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

1 Bild, 1 P.

Permalänk
Medlem

Har du ingenting som är up to date ? Du lär ju inte ens kunna gå in på utube om du har windows 95 ... :S

Visa signatur

StationärI7-4770k 3.5 @ 4.2, Msi z87 gaming g-45, Corsair Vegence 1600 mhz 16 gb 2x8, Evo 212, Corsair 850 w tx, Samsung 250 gb ssd Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Bärbar Macbook Operativsystem Windows 7 ultimate 64x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bajsmedel:

Har du ingenting som är up to date ? Du lär ju inte ens kunna gå in på utube om du har windows 95 ... :S

mac:en

Permalänk
Avstängd

härlig hörna !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejvlol:

1 Bild, 1 P.

Hade det varit 5 bilder hade jag givit 5 poäng!

Permalänk
Medlem

Ser mysigt ut men fler bilder.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

En fyra för morgontofflorna

Visa signatur

| ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | i5 2500K - 4.9 GHz| Corsair H100 PnP | Corsair SSD Drive 120G Force3 | 8 Gb Corsair 1600 MHz | EVGA GTX Titan + Geforce 210 + Triplehead2Go + 6 skärmar varav 5 touch | Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze | moddat ANTEC P280 |
http://www.sweclockers.com/galleri/9290-simpit-flygsim-och-ga...

Permalänk
Medlem

Fel forum att promota retro bland alla FPS-jägare märker jag Nåväl, jag har diverse modernare riggar också, men det är inte lika kul tycker jag. Man får byta grafikkort varannan månad om man skall hänga med i svängarna. Tacka vet jag C64, Spectrum och Amiga. Där vet man var begränsningarna finns, där krävs det _bra_ coders för att skriva vettiga spel (läs: demos idag). Inte kasta mer RAM och fler kärnor på grejerna för att lösa problemen ;p

*duckar*

@bajsmedel, har inte räknat på sista tiden men jag äger nog 20-25+ datorer och TV-spel av olika slag där hälften är någorlunda moderna PCs. Har ett par dubbla Xeon +3.0GHz som jag har klockat och har vattenkylning på också. Men som sagt, jag gillar utmaningen med äldre maskiner. Det är mer själ i en burk från sent 70-tal tidigt 80-tal än vad det är i en modern x86-maskin. Kör även flera servrar och hostar ett gäng webbsidor, etc.

Permalänk
Skrivet av shoe:

Fel forum att promota retro bland alla FPS-jägare märker jag Nåväl, jag har diverse modernare riggar också, men det är inte lika kul tycker jag. Man får byta grafikkort varannan månad om man skall hänga med i svängarna. Tacka vet jag C64, Spectrum och Amiga. Där vet man var begränsningarna finns, där krävs det _bra_ coders för att skriva vettiga spel (läs: demos idag). Inte kasta mer RAM och fler kärnor på grejerna för att lösa problemen ;p

*duckar*

@bajsmedel, har inte räknat på sista tiden men jag äger nog 20-25+ datorer och TV-spel av olika slag där hälften är någorlunda moderna PCs. Har ett par dubbla Xeon +3.0GHz som jag har klockat och har vattenkylning på också. Men som sagt, jag gillar utmaningen med äldre maskiner. Det är mer själ i en burk från sent 70-tal tidigt 80-tal än vad det är i en modern x86-maskin. Kör även flera servrar och hostar ett gäng webbsidor, etc.

Trevligt att se lite gammal mysig hårdvara och Vad jag förstår ett brinnande intresse för detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Trevligt att se lite gammal mysig hårdvara och Vad jag förstår ett brinnande intresse för detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Yes, jag får väl skylla mig själv lite som postar retro-bilder på ett forum som strävar efter att överklocka och banka metallen på det senaste som sagt Men jag fick en länk av en polare till några bilder och såg ett par sköna bilder på någon A1200 och A600 här i forumet och kunde inte hålla mig. Men av rösterna att dömma så förstår jag att det inte är så poppis. Men det är lugnt, man kan inte vinna jämt. Har ju kört en hel del moderna manicker själv och OC:at massor också.. Har ett par riggar ståendes som säkert drar på tok för mycket ström Iddlar lite här på forumet och missar inte ett avsnitt av Fredagspanelen.

Trevliga kommentarer iaf, det tackar jag för..

Om någon är intresserad av äldre hårdvara får ni gärna titta in på vårt nystartade forum för klassiska hemdatorer (jag hoppas att det är OK med moderatorerna här att göra reklam för andra forum, om inte ber jag om ursäkt och ni kan editera denna post(!)) ..:: www.cafe8bitar.se ::..
Vi pysslar med det mesta inom retro och old school, TV-spel, scenen, kodar, pixlar, musik eller bara snackar skit. Välkomna!

Permalänk
Skrivet av shoe:

Yes, jag får väl skylla mig själv lite som postar retro-bilder på ett forum som strävar efter att överklocka och banka metallen på det senaste som sagt Men jag fick en länk av en polare till några bilder och såg ett par sköna bilder på någon A1200 och A600 här i forumet och kunde inte hålla mig. Men av rösterna att dömma så förstår jag att det inte är så poppis. Men det är lugnt, man kan inte vinna jämt. Har ju kört en hel del moderna manicker själv och OC:at massor också.. Har ett par riggar ståendes som säkert drar på tok för mycket ström Iddlar lite här på forumet och missar inte ett avsnitt av Fredagspanelen.

Trevliga kommentarer iaf, det tackar jag för..

Om någon är intresserad av äldre hårdvara får ni gärna titta in på vårt nystartade forum för klassiska hemdatorer (jag hoppas att det är OK med moderatorerna här att göra reklam för andra forum, om inte ber jag om ursäkt och ni kan editera denna post(!)) ..:: www.cafe8bitar.se ::..
Vi pysslar med det mesta inom retro och old school, TV-spel, scenen, kodar, pixlar, musik eller bara snackar skit. Välkomna!

Ska lätt ta mig en titt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Nice hörna

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig hörna må jag säga :]

Permalänk
Medlem

the nööörd corner! me like rensade ut massa gammalt här för ett par år sen, hade du kunnat fått om jag visste att du fanns =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Angående sistnämnda vattenmärkningen, är det väl mest för att forumets galleridel inte skall användas som en bilduppladningstjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shoe:

Yes, jag får väl skylla mig själv lite som postar retro-bilder på ett forum som strävar efter att överklocka och banka metallen på det senaste som sagt Men jag fick en länk av en polare till några bilder och såg ett par sköna bilder på någon A1200 och A600 här i forumet och kunde inte hålla mig. Men av rösterna att dömma så förstår jag att det inte är så poppis. Men det är lugnt, man kan inte vinna jämt. Har ju kört en hel del moderna manicker själv och OC:at massor också.. Har ett par riggar ståendes som säkert drar på tok för mycket ström Iddlar lite här på forumet och missar inte ett avsnitt av Fredagspanelen.

Trevliga kommentarer iaf, det tackar jag för..

Om någon är intresserad av äldre hårdvara får ni gärna titta in på vårt nystartade forum för klassiska hemdatorer (jag hoppas att det är OK med moderatorerna här att göra reklam för andra forum, om inte ber jag om ursäkt och ni kan editera denna post(!)) ..:: www.cafe8bitar.se ::..
Vi pysslar med det mesta inom retro och old school, TV-spel, scenen, kodar, pixlar, musik eller bara snackar skit. Välkomna!

mig får du fem av allafall, jag tycker det är mycket roligare med annorlunda system än det gamla vanliga slöseriet med hårdvara för att nå högsta prestanda i det senaste dåligt portade FPS-spelet.

Visa signatur

mvh

Permalänk

Kul! Jag blir nästan sugen på att plocka fram min söndriga ZX81:a och löda lite.

Använder du datorerna till något praktiskt? Vore kul att skriva en superenkel Twitter- eller Facebookläsare med hjälp av POKE och PEEK

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk
Avstängd

Kul med retrogrejer!
Håller med om att de ofta var bättre på att lösa specifika uppgifter.
(Har nog en lastpall själv någonstans...)

Edit, jo, kretsarna också, älskar detdär stuket på dem av någon obskyr anledning, helst med keramkropp också.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

hmm, vet inte hur jag kom in här men såg datumet efter jag kollat igenom allt...

Hur ser det ut idag då?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Riktigt fint, sälj det aldrig

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem

Så nördigt att du får en fin femma av mig!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt fint. SGI-rack hemma är definitivt pluspoäng! Du har inte lust att ta ett par till bilder och skriva lite mer hur nätverket är uppbyggt och så vidare?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Skyller på Kr^PacMan som fick mig att klicka mig in här
Trevligt skåp, SGI är plus i kanten.

Trevligare än alla dem andra vanliga gallerierna

Permalänk

Trevligt! Ge mig allt och du får 3 nya datorer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

hmm, vet inte hur jag kom in här men såg datumet efter jag kollat igenom allt...

Hur ser det ut idag då?

Ber om ursäkt för mina sena svar här, får se om ni tycker att det är aktuellt fortfarande. Men jo, det har förändrats en hel del. Framförallt nätverk/infrastruktur har uppdaterats. Lägger upp en liten bild jag skissade ihop i våras, den stämmer inte särskilt bra just idag dock, men i grova drag så... Det är ju på hobbynivå trots allt Skrev en kort post på LinkedIn om hur jag monitorerar min datorstuga, finns här https://www.linkedin.com/pulse/monitoring-my-home-datacenter-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Riktigt fint. SGI-rack hemma är definitivt pluspoäng! Du har inte lust att ta ett par till bilder och skriva lite mer hur nätverket är uppbyggt och så vidare?

Jag kanske upprepar mig nu, men det finns nu en bild i gallerit på hur nätet ser ut. Och här https://www.youtube.com/watch?v=3meHMPixpBM finns en video på Q3 på Onyxen och 4:35 in i filmen visar jag lite kort hur racket ser ut på baksidan Det är datorporr på hög nivå.