Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Administrativ avgift

Corsair Tiger Red

Goddag alla på Sweclockers nu är det äntligen dags för mig att lägga upp bygget! Många som saknat ett galleri och jag hoppas de få bilderna uppskattas !

Hela Komponent listan:

Chassit : 350D
CPU: 4770k
Moderkort: Asus VI Gene
Ram: 4x4 Corsair Low profile
Lagring: 2xIntel 320 120GB
Sleeve: Corsair sleeve
PSU : AX860
GPU: Sapphire 290X

Vattenkylningen består av:

Nipplar: 13/19
Slang: 13/19 MasterKleer slang
Pump: D5 mer behöver väl inte sägas?
Radiatorer: Alphacool NexXxos UT60 + UT30 sen en EK 120mm 45mm'
Fläktar: Corsair 120mm SP

Jag vill såklart tacka Corsair som sponsrade bygget genom att dels skicka två chassin istället för ett med fönster, bara lite fel i kommunikationen tror jag?

http://www.corsair.com/se-fi ta er en titt här!

Intel som gett mig rabatt på SSDerna. -Jag rekommenderar alltid Intel till gaming.

Sen alla medlemmar som sålt sina delar till mig. Kallegh som skickade moderkortet väldigt snabbt och det funkar ypperligt (Förutom Asus fina ljudbuggar med alla sina drivrutiner typ). Mycket trevlig kille att ha att göra med dock lite glömsk kanske? Glömnde mpcie kombokortet som jag gärna skulle vilja haft men har pmat han om att få det skickat, han har sagt okej men inte svarat därefter.

Calathea som bistog mig med en 4770k den klockar prima 4.6Ghz på 1.35Volt 24/7 stabil. Kanske skall delida den senare? Vad tycker folket?. Han mötte upp mig på plats i linköping trevlig person att prata med hoppas jag ser mer av honom.

Sen saker kvar att göra: Backplates som aldrig funnits i lager o jag varken kunnat få kontakt med Arthur@coolingstuff, Delid om det blir av, fixa någon slags psu cover! men det lämnas till framtiden! Sedan kanske ta kort med systemkamera om jag får tag i en sådan? Även att försöka få tag i lite Dreamhack bilder som en viss KoSovar borde kunna fixa fram

Corsair Tiger Red

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Permalänk

Riktigt snygg burk! Pluspoäng för utebilder

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av hermanlange:

Tackar Tror nog det skulle ge större impression om jag hade en systemkamera

Skrivet av GreenSoap:

Riktigt snygg burk! Pluspoäng för utebilder

Utebilder var ett tvunget för att få vettiga bilder med telefonkameran tackar :)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av trisse23:

Tackar Tror nog det skulle ge större impression om jag hade en systemkamera

Utebilder var ett tvunget för att få vettiga bilder med telefonkameran tackar :)!

Ah, lite högre kvalité på bilderna hade vart ett plus!

Permalänk
Medlem

Räcker det där nätaggregatet för att driva två stycken r9 290x? Lär väl knappt finnas något rum alls för överklockning. Nice build i vilket fall mannen!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Miharbi:

Räcker det där nätaggregatet för att driva två stycken r9 290x? Lär väl knappt finnas något rum alls för överklockning. Nice build i vilket fall mannen!

Japp lite överklockning går såklart utan problem !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

välfyllt och snyggt, I likey like!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Marticus:

välfyllt och snyggt, I likey like!

Tackar :)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3