Permalänk
Medlem

Davvarns rum/hörna 2015!

Uppdaterar samma galleri, denna gång!
Efter väldigt många om och men, så tar jag mig själv i kragen och lägger upp lite bilder på mitt rum/datorhörna.

Datorspecifikationerna:
Chassi: Fractal Design R5 Black Pearl (utan fönster)
Moderkort: ASUS P8Z77-V Pro
Grafikkort: Gigabyte Windforce 3X GTX 670, 2GB
RAM: Corsair Vengence 16 GB, 1600 MHz
CPU: Intel Core i7 3770K @ 4.5 GHz
CPU-kylning: Corsair Hydro H80i GT
Nätagg: Antec HCG-620M - 620 Watt
Lagring:
* Primär(OS) - Samsung 840 Pro 256GB
* Nerladdade filer med mera: 1TB 3,5" HDD
* Program, Bilder med mera: 1TB 3,5" HDD

Bord:
Själva skrivbordet: Ikea Galant 160 cm x 80 cm
Alex, påbyggnadsdel i vit från Ikea (Inte ändrat på bilderna)

Kringutrustning:
Mus: Logitech G500
Mus-matta: Corsair Vengeance MM200 Extended Edition
Tangentbord: Corsair Vengeance K70, svart med röd belysning. Bruna switchar
Headset: Steelseries Siberia V2 USB
Headset/Hörlurs-hållare: Sennheiser HH-10
Primära skärm: BenQ GW2750, 27-tummare på 1080p
Sekundära skärm: Philips 190TW, 19-tummare TV-monitor.
Trådlös Xbox-kontroll

Laptop: HP Pavilion DV6-6C81EO - 15,6 tum

Vid frågor eller feedback, kommentera. Var lite schysst i kommenteringen!

Tack för att du tog dig din tid och var inne på mitt galleri, uppskattar även ifall du röstar på det.

Nyheter i rummet:
* Samsung Smart-TV 40" UE40H5204XXE
* Corsair Vengeance K70 med bruna switchar
* Bytt upp mig från CM Storm Scout 2 till Fractal Design R5 Black Pearl

Besök galleriet här

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

I'm Xzibit, Mr. X to the Z, and this is Pimp My Bed.

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Vad har du för ledbelysning till bordet samt sängen?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpkill:

Ser bra ut! Vad har du för ledbelysning till bordet samt sängen?

Tack så mycket!
Det är 2 stycken av dessa från Teknikproffset: LED-strip, RGB 5 meter Går att klippa av till en specifik längd.
Följer även med trådlös(IR)-fjärrkontroll. Smidigt att bara behöva 1 för både skrivbordet och sängen.
Men jag använder även den andra också som ligger på pallen jämte sängen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Inte värt att köpa några LED-lister i Sverige eftersom det säljs till överpris.

Jämför med hur billigt man får det ifrån Aliexpress, och det är lika bra kvalité på grejerna - ibland hittar man även samma märken där det skiljer 200-300kr mellan det svenska priset.

http://www.aliexpress.com/item/Hot-RGB-led-strip-3528-flexibl...

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk

Vet du vilka fötter du har för den lilla bänken för skärmarna? Skitsnyggt, enkelt och inte massa krångel. Me gusta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av metkrokej:

Vet du vilka fötter du har för den lilla bänken för skärmarna? Skitsnyggt, enkelt och inte massa krångel. Me gusta!

Tack så mycket!

Ja du, det enda jag vet om just dessa jag har är att de är från IKEA. (Hittar ingen märkning..) Det ska vara vill köksskåp, tror jag. Liknande ben finns som Capita. Dom är också 8 cm långa. Så att den lilla bänken hamnar med en höjd på 10 cm. Jag har fyra stycken monterade i varsitt hörn och det är riktigt stabilt.

Capita-benen i rostfritt utförande; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30244346/
Capita-benen i vitt utförande; http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40244341/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)