Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Clarity

Sedan InWin lanserade sin 901 har säkert många av oss drömt om att bygga en dator i det, och hur vi skulle vilja göra lådan till vår egen. Jag hade turen nog att få tag på en av dessa drömlådor.

Här är min version av InWin 901, och jakten på visionen av hur jag vill att den ska se ut.

Spec:
Hårdvara:
CPU: Intel i5 3570T
GPU: Palit GTX970 4GB
MB: AsRock H61M-DG3/USB3
RAM: Corsair Dominator Platinum 1600/8GB
PSU: BeQuiet SFX 350W
SND: Asus Xonar STX
SSD: Intel 520 120GB
CSE: InWin 901

Kylning:
PMP: Laing DDC 10W + AquaComputer Aquacover DDC
RAD: EK-CoolStream PE 120
RAD: EK-CoolStream PE 120
RES: AquaComputer Aquabox Professional 5.25" Black
GPU: EK-Thermosphere Nickel + Watercool Heatkiller GPU Backplate GTX 970
CPU: AquaComputer Cuplex Kryos Delrin

Tack vare uppladdningsgräns på 99 bilder blir detta en väldigt sammanfattad presentation, fulla byggloggar hittas på följande länkar;

OCN - http://www.overclock.net/t/1524804/laines-clarity-watercooled...

BitTech - http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=279662

Ett stort tack till;

Johan Nyman | C4B12 - som hjälpt mig något enormt med delar och stöd
Frida Bergendal | Zoyadog - för smakråd, hjälp och grafikkort
Komplett.se - för utställningsplats på DreamHack Winter 2014 via MinimalisticPC.com
Fredrik Bergkvist | Since, som snällt bidrog med SSD
Marcus | Marticus - räddare i nöden som körde iväg och köpte sista viktiga delarna till projektet timmar innan det behövde vara klart

Utan er hade det inte blivit någon dator!

Laine's Clarity

Permalänk
Inaktiv

Sjuk bra bygge +1!

Permalänk

Dör så snyggt! 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kvalité som vanligt

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i

Permalänk
Medlem

Har alltid diggat dina byggen och loggar! Stora tummar upp! (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Min favvomoddare, och även här är det ju omöjligt att ge annat än 5 poäng. Såg datorn på Dreamhack, kände igen stilen direkt! Två svulstiga tummar upp!

Permalänk
Medlem

Mumma!<3<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Proffsmoddare

Fantastiskt bygge och logg!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Hemslöjdade prylar är bäst. Punkt.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Grymt, snyggt! Vackraste bygget jag sätt på sweclockers på länge! Vad är det för mus förresten?

Permalänk

Wow! Supersnyggt och imponerande!

Väldigt snyggt foto också(!), själv skulle man ju vilja se en forumtråd till om hur du redigerar bilderna ;)...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 5820K MB: Asus X99-Pro RAM: Crucial DDR4 2133MHz 16GB SSD: Crucial MX100 256GB SSD: Crucial MX200 500GB GPU: GeForce GTX 960 Chassi: Fractal Define R5 Nätagg: EVGA SuperNova 850 G2 Kylare: Noctua NH-U14S OS:Windows 10

Permalänk
Medlem

Snajdigt!

Och ett par Lektor till det

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt passar perfa med Apple skärmen c:

Visa signatur

En dator

Permalänk

Blir 5/5 lutfiskar från mig. Riktigt smutt

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Snajdigt!

Och ett par Lektor till det

Fina burkar!

Permalänk
Medlem

Drivs det bara med 350W? Snacka om att energinivåerna har gått ned på sista tiden!

Supersnyggt!

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Helt galet snyggt!
Har länge väntat på att detta chassit ska moddas på riktigt! 5/5 såklart!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av TipRmp:

Sjuk bra bygge +1!

Tack så hemskt mycket!

Skrivet av kekkekillen:

Dör så snyggt! 😍

Haha, tackar! Roligt att du tycker om det!

Skrivet av prolle:

Kvalité som vanligt

Fantastiskt kul att du känner så!

Skrivet av Tandborste:

Har alltid diggat dina byggen och loggar! Stora tummar upp! (:

Tack så jättemycket! Vad roligt att se någon som följt med i ett par stycken.

Skrivet av jH0Ni:

Min favvomoddare, och även här är det ju omöjligt att ge annat än 5 poäng. Såg datorn på Dreamhack, kände igen stilen direkt! Två svulstiga tummar upp!

Tack! Haha vad häftigt! Verkar tyvärr vara ont om bilder på datorn därifrån, förståeligt kanske när jag hade chassisidan påmonterad hälften av tiden. Hoppas på en plats i sommar också, kan ge en guidad rundtur av ett bygge då isåfall.

Red Harbinger-datorn i mitten var inte dålig heller, man fick nästan stå och skämmas lite för hårdvaran i sin egen, haha!

Skrivet av Marticus:

Mumma!<3<3

Tack så hemskt mycket för all hjälp! :-3

Skrivet av sack:

Fantastiskt bygge och logg!

Tack så mycket, Hannes! Ditt 904 om något är fantastiskt.

Skrivet av Finurliig:

Hemslöjdade prylar är bäst. Punkt.

Jo, men nog är det så! Leveranstiden när man gör något själv är ju oslagbar iallafall.

Skrivet av VictorSkoglund:

Grymt, snyggt! Vackraste bygget jag sätt på sweclockers på länge! Vad är det för mus förresten?

Det är en Corsair M65 RGB om jag inte minns helt galet. Roligt att du tycker om bygget, tack så mycket!

Skrivet av Hissmusikern:

Wow! Supersnyggt och imponerande!

Väldigt snyggt foto också(!), själv skulle man ju vilja se en forumtråd till om hur du redigerar bilderna ;)...

Mycket roligt att du uppskattar både foto och bygge! Man får tacka så hemskt mycket för en så fin kommentar!

Vet inte om det finns intresse nog för en sådan tråd, finns så många otroligt duktiga fotografer här på SweClockers, fotoavdelningen besitter väldigt mycket kunskap.

I stort är det lite vinjettering och en 'split toning' där highlights går i orange-gul och shadows i blå-lila, det och mycket ljus i rummet.

Skrivet av Manneh:

Snajdigt!

Och ett par Lektor till det

Självklart ska grabben ha ett par Dali! Haha, nej men jag fastnade för karaktären hos Lektor. Ska egentligen inte stå vid datorn men skivspelaren är undangömd och vardagsrummet renoveras, då får man lyxa till det lite.

Lyckades bränna förstärkaren igår så det blir inte mycket musik innan jag klickat hem en röramp istället.

Skrivet av Daark:

Otroligt snyggt passar perfa med Apple skärmen c:

Tack! Den skärmen är min älskling, haha! Få saker har jag fastnat så totalt för som just den.

Skrivet av dysenteri:

Blir 5/5 lutfiskar från mig. Riktigt smutt

Roligt att det går hem!

Skrivet av Njure:

Drivs det bara med 350W? Snacka om att energinivåerna har gått ned på sista tiden!

Supersnyggt!

Grafikkortet (GTX970) har en TDP på ca. 145W, CPU'n är en T-modell med TDP på ca. 45W, så det mest hungriga i bygget drar inte mer än 190W tillsammans. När jag kollar på YouTube drar datorn inte mer än 58W från väggen, riktigt roligt att se.

Det hade nog inte varit dumt med ett 450W single-rail från Silverstone, men den här nätdelen fick jag för en hundralapp så det var svårt att säga nej!

Skrivet av NewandNeedhelp:

Helt galet snyggt!
Har länge väntat på att detta chassit ska moddas på riktigt! 5/5 såklart!

Tack så hemskt mycket! Jag vet inte varför, men det har inte dykt upp allt för många 901/904-gallerier var man än kollar. Det är tråkigt då lådan måste vara det bästa jag har sett i chassiväg när det kommer till massproducerat, långt bättre än TJ07 och Lian Li-lådor jag har ägt.

Det finns tre eller fyra andra byggen där folk har lyckats klämma in vattenkylning i 901, hoppas på många fler i framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Fina burkar!

Skrivet av JaZid:

Självklart ska grabben ha ett par Dali! Haha, nej men jag fastnade för karaktären hos Lektor. Ska egentligen inte stå vid datorn men skivspelaren är undangömd och vardagsrummet renoveras, då får man lyxa till det lite.

Lyckades bränna förstärkaren igår så det blir inte mycket musik innan jag klickat hem en röramp istället.

Sitter själv med ett par Lektor 2 och jag kan inte mer än säga att jag älskar dem!
Synd bara att de är så effekttörstiga, jag kan spela högt nog men man vill ju alltid kräma på lite mer

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt arbete!

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem

A master at work. Avgudar dina arbeten asså, riktigt snygga och professionella!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Brukar hata allt vad belysning heter, men på denna ser det ju riktigt bra ut.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ser förbannat bra ut, som vanligt.

Permalänk
Medlem

Usch vad snyggt! Den skärmen är fin den med, synd att prislappen är för stor för min del :/

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Det var bland det snyggaste jag sett och jag som tyckte min dator jag ska lägga upp snart blev snygg. Herrejöses 5 poäng!

Permalänk
Medlem

Riktigt jävla snyggt.

Permalänk
Proffsmoddare

Väldigt stilrent! Jag diggar verkligen led listen under backplaten, nice touch:)

Permalänk
Medlem

Holy f*cking christ.... Jävlar vilket snyggt bygge du gjorde. Störtkär i designen.

Permalänk

Moddning när den är som bäst. Stilrent och elegant.

Visa signatur

CPU: I7 4790K@4,8 Ghz | MB: ASUS Maximus ranger VII |RAM: Adata 16GB 1600 Mhz |GPU: 2X ASUS GTX 980Ti STRIX DirectCUIII SLI |PSU: Corsair AX1200i | Kylare: Corsair H100i | SSD: Samsung SSD 840 EVO 256GB | Tangentbord: Corsair K95 RGB | Razer Orbweaver keypad | Mus: Logitech MX Master | Hörlurar: Sony MDR-1RBT | Monitor: Acer XB280HK G-sync 3840x2160, Acer Predator X34 3440x1440
Mitt galleri: "The Pixel collider V1.5"

Permalänk
Medlem

Sjukt smutt, 5/5 pga alla schyssta egna lösningar! Gillar även att du körde på svart och "chrom" och inte vitt som är på modet för tillfället!

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240