Citat:
Ursprungligen inskrivet av
FeeSpray
Bara jag som blev besviken på Enhanced Edition?
Inget av det de lagt till eller ändrat är ju på något vis unikt för en overhaul-mod. Det finns ju redan mängder av moddar som lägger till storyarcs/nya karaktärer m.m.
Jag, som många av er andra, betalade för Baldur's Gate-sagan en gång i tiden, och jag ser inte varför jag ska pynta DLC-kostnad för något jag redan kan ordna med många andra simpla gratismoddar.
För guds skull - de har ju inte ens ändrat på paper dolls med ursäkten att de inte hade tillstånd. Vad är det för dynga?
Jag tror bestämt jag avvaktar och inväntar recensioner innan jag ger mig på BG:EE.
Jag förstår din synpunkt. Och skulle jag rangordna huvudnyheterna, utifrån möjligheten att det ska gå bra för dem, så blir det nog något sånt här:
1 Ipad / Android tablet-versioner
2 Uppdaterad infinity engine och buggfixar utan att behöva röra ett finger
3 Multiplayer mellan Windows/OSX/Ipad/Android
4 Lite extrainnehåll
Om man spelat BG både framlänges och baklänges så tror jag du har rätt, tveksamt om EE ger tillräckligt för att göra det riktigt intressant.
Däremot om man antingen inte spelat det alls och är nyfiken eller spelade det för ~10 år sedan och vill återuppleva det så tror jag nog egentligen just att det är polerat och "färdigmoddat" räcker för att det ska gå att sälja, även på Windows och OSX. Känns lite som att EE snarast innebär att de "fixat till det för en ny generation".
Men OM det alls finns någon egentlig guldgruva för deras del så tror jag (och jag vet inte vad jag egentligen tycker om det) nog hoppet står till Ipad/Android.
Om de får till tablet-versionerna så känns det som att de definitivt har slagläge där på enheter där det känns som att halv-turbaserat och kanske inte det mest grafiskt avancerade smälter in bättre, och detta på en marknad där det trots allt inte kryllar av RPGn med substans.