Exe has stopped working!

Permalänk
Medlem

Exe has stopped working!

Hej alla,

Jag har ett stort problem som håller på att göra mig galen. Det är nämligen så att jag under de senaste månaderna får "exe has stopped working" på nästan alla spel. Desto mer krävande spelen verkar vara desto snabbare verka detta uppstå. Detta fenomenet kan uppkomma exempelvis efter 20min eller efter 2h på samma spel. Jag undrar om ni vet vart och hur jag skall börja med försöka lösa detta problemet en gång för alla.

Mina specs:
OS: Win8.1 (har varit samma visa på 7 och 8)
GPU: Geforce MSI 780 (har varit likadant på 670-kortet jag hade tidigare)
CPU: Intel I5-2500k OC 4.2Ghz (Har testat det i 3.2Ghz och det blir ingen skillnad)
Memory: 8Gb minne
Mus: Logitech G400
Tangentbord: Ozone

/Tom

Permalänk
Skrivet av dino1980:

Hej alla,

Jag har ett stort problem som håller på att göra mig galen. Det är nämligen så att jag under de senaste månaderna får "exe has stopped working" på nästan alla spel. Desto mer krävande spelen verkar vara desto snabbare verka detta uppstå. Detta fenomenet kan uppkomma exempelvis efter 20min eller efter 2h på samma spel. Jag undrar om ni vet vart och hur jag skall börja med försöka lösa detta problemet en gång för alla.

Mina specs:
OS: Win8.1 (har varit samma visa på 7 och 8)
GPU: Geforce MSI 780 (har varit likadant på 670-kortet jag hade tidigare)
CPU: Intel I5-2500k OC 4.2Ghz (Har testat det i 3.2Ghz och det blir ingen skillnad)
Memory: 8Gb minne
Mus: Logitech G400
Tangentbord: Ozone

/Tom

Snacka om ett drygt problem... Så du har alltså gjort en helt ren installation av operativsystemet utan lycka?

Bisarrt problem som säkert har en bisarr lösning. Så det är bara när du spelar? Inga andra program? Kan vara någon joystick som spökar ;p

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Snacka om ett drygt problem... Så du har alltså gjort en helt ren installation av operativsystemet utan lycka?

Bisarrt problem som säkert har en bisarr lösning. Så det är bara när du spelar? Inga andra program? Kan vara någon joystick som spökar ;p

Hej,

Det är endast när jag spelar spel. Har aldrig fått att något program har slutat fungera av detta skälet. Tänkte se om det är musen som skapar detta problemet.