Permalänk
Medlem

Landmark tråden

Tjena

Tänkte starta denna tråd om spelet Landmark, då jag inte hittande en tråd om den. Sorry om den redan finns.

Spelet kommer att bli Free 2 play när de väl släpps med en in-game butik för cosmetics och så vidare.
Du är en class, Explorer, som har annorlunda fighting tekniker beroende på vapen, typ som Gw2.
Ett sandbox MMO helt enkelt, där du kan bygga din egen arena, dungeon osv. Vad jag förstod kommer djur osv bli framtida uppdateringar.

https://www.landmarkthegame.com/home

Du kan även förköpa spelet nu och supporta dem, få massa ingame items samt delta i betan direkt.
Finns även på Steam..

En streamer som berättar lite mer om spelet

Länka gärna lite saker ni skapat, ni som har spelat de

Permalänk

varför tror alla att spelet kommer heta Landmark.... Spelet är Everquest Next och det som är Landmark är bara en del av spelet som man bygger och det som byggs kommer va med in-game

Visa signatur

Corsair CX600M | ASRock Z77 Pro4 | Corsair DDR3 PC1600 8GB CL10 | Kingston SSD 60GB (OS) | ADATA Premier Pro SP900 256GB (Games) | WD 500 GB | Intel i7-3770K (inte overclock än)| Cooler Master Hyper 212 EVO | Sapphire R9 290 med Arctic Cooling Accelero Xtreme IV | 5st Cooler Master SickleFlow LED Blå, kör låg RPM | 2st Arctic Cooling F12 PWM | Aerocool Strike-X ONE ( billigt skit men bra med platser för luftflödet ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilightmancer:

varför tror alla att spelet kommer heta Landmark.... Spelet är Everquest Next och det som är Landmark är bara en del av spelet som man bygger och det som byggs kommer va med in-game

Så kommer man inte kunna bygga i Everquest Next då?

De är 2 separata spel.

Permalänk
Medlem

Har spanat in detta ett tag, på något sätt har det lyckats undgå mig att det är F2P.
Lite skeptiskt mot det kanske, ser för bra ut för att gå F2P-vägen, vilket magkänsla säger kommer göra spelet sämre (Fördomar, jag vet )

Sen, det jag funderat på, för jag tycker inte det framgår tydligt någonstans. Om man supportar dem nu och t.ex. betalar på Steam, kommer man få tillgång till Betan, eller bara fördelar när det släpps på riktigt?

Skrivet av Hagge:

Så kommer man inte kunna bygga i Everquest Next då?

De är 2 separata spel.

En mer korrekt tolkning skulle vara att Landmark är en Preview av vad som komma skall.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Har spanat in detta ett tag, på något sätt har det lyckats undgå mig att det är F2P.
Lite skeptiskt mot det kanske, ser för bra ut för att gå F2P-vägen, vilket magkänsla säger kommer göra spelet sämre (Fördomar, jag vet )

Sen, det jag funderat på, för jag tycker inte det framgår tydligt någonstans. Om man supportar dem nu och t.ex. betalar på Steam, kommer man få tillgång till Betan, eller bara fördelar när det släpps på riktigt?

En mer korrekt tolkning skulle vara att Landmark är en Preview av vad som komma skall.

Du får tillgång till betan direkt vad jag vet.. Vad jag hört. Om Landmark är en preview så kommer man kunna bygga när de riktiga Mmo:t kommer också..?

http://landmark.wikia.com/wiki/Thread:2141

De är 2 olika spel..

Permalänk
Avstängd

Det är 2 helt olika spel.
En som är själva sandbox spelet och den andra som är mmo:t

Permalänk
Medlem

Landmark är nu i stängd beta. Spelade lite nyligen innan jobb, men ska köra mer senare i eftermiddag när jag slutat. Det verkar iallafall roligt det lilla jag hann testa runt med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick ta och köpa det nyss!:D
Får se om det är nåt för mig!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar ni på då? Tänkte ifall någon ville skapa en Sweclockers by eller så? Finns ju bara 2 EU servrar vad jag kan se.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Vilken server lirar ni på då? Tänkte ifall någon ville skapa en Sweclockers by eller så? Finns ju bara 2 EU servrar vad jag kan se.

Vilken server du spelar på spelar eller har din claim spelar ingen roll, man kan transportera sig mellan servers och islands precis som man vill. Fördelen med att vara på en EU server är att man får lite lägre ping.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Så kommer man inte kunna bygga i Everquest Next då?

De är 2 separata spel.

De som byggs i Landmark så kommer de att vara med i Everquest Next, står ju på Everquest Next hemsida när man går ditt https://www.everquestnext.com/home

Visa signatur

Corsair CX600M | ASRock Z77 Pro4 | Corsair DDR3 PC1600 8GB CL10 | Kingston SSD 60GB (OS) | ADATA Premier Pro SP900 256GB (Games) | WD 500 GB | Intel i7-3770K (inte overclock än)| Cooler Master Hyper 212 EVO | Sapphire R9 290 med Arctic Cooling Accelero Xtreme IV | 5st Cooler Master SickleFlow LED Blå, kör låg RPM | 2st Arctic Cooling F12 PWM | Aerocool Strike-X ONE ( billigt skit men bra med platser för luftflödet ^^