Permalänk

Lagg med fraps!

Hej alla på Clockers! Jag har ett problem, när jag försöker recorda minecraft med fraps 3.5.99 så glitchar min mus sönder och går skitfort i spelet
Vad ska jag göra

//Gylldevik

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Du kan testa om felet kvarstår om du provar att spela in med andra programvaror t.ex. Bandicam/Dxtory eller grafikkortsberoende varianter som MSI Afterburner/GeForce Experience/Gaming Evolved.
Om det löser problemet kanske det kan vara en ide att byta inspelningsprogram.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Skrivet av eMannen:

Du kan testa om felet kvarstår om du provar att spela in med andra programvaror t.ex. Bandicam/Dxtory eller grafikkortsberoende varianter som MSI Afterburner/GeForce Experience/Gaming Evolved.
Om det löser problemet kanske det kan vara en ide att byta inspelningsprogram.

Jag glömde säga att jag har använt mig av geforce experience ett långt tag men mina renderingstider blir så långa i vegas när jag måste lägga på motion blur. Orsaken till varför de skulle bli snabbare är för att 120 fps finns med i Fraps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jag glömde säga att jag har använt mig av geforce experience ett långt tag men mina renderingstider blir så långa i vegas när jag måste lägga på motion blur. Orsaken till varför de skulle bli snabbare är för att 120 fps finns med i Fraps.

Skickades från m.sweclockers.com

Stödjer inte några av de andra mjukvarorna 120 fps? Sist jag testade kunde man i Bandicam välja om man ville låsa max fps (och till vilken fps) och då Dxtory är typ den mest flexibla mjukvaruinspelaren som finns borde den ha motsvarande funktioner. NVidias och AMDs alternativ har jag för mig tillåter max 60 fps, men det var ett tag sedan jag provade dem.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Skrivet av eMannen:

Stödjer inte några av de andra mjukvarorna 120 fps? Sist jag testade kunde man i Bandicam välja om man ville låsa max fps (och till vilken fps) och då Dxtory är typ den mest flexibla mjukvaruinspelaren som finns borde den ha motsvarande funktioner. NVidias och AMDs alternativ har jag för mig tillåter max 60 fps, men det var ett tag sedan jag provade dem.

Hej

Jag har ett gtx 760 som jag recordat med shadowplay med innan. Nu provade jag med dxtory och videorna var typ 5 bilder eller något..
Bandicam vill jag inte ha p.ga. andra saker.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

MSI afterburner är riktigt bra, är multitrådat till skillnad från Fraps. Bara att ställa in 120 FPS. Blir filerna för stora? Sänk kvaliten till ~70%.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jag glömde säga att jag har använt mig av geforce experience ett långt tag men mina renderingstider blir så långa i vegas när jag måste lägga på motion blur. Orsaken till varför de skulle bli snabbare är för att 120 fps finns med i Fraps.

Skickades från m.sweclockers.com

Huh? Whut?

Varför lägger du på motion blur?
+ rendering tar tid, men går att snabbas upp om du tex ställer in att den ska använda GPUn.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Dxtory>Allt>Fraps

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av Sony?:

Huh? Whut?

Varför lägger du på motion blur?
+ rendering tar tid, men går att snabbas upp om du tex ställer in att den ska använda GPUn.

Tycker det blir snyggare så xD
Cuda verkar inte funka i pro 13

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3