Övertyga mig om att köpa PS4 över Xbox One

Permalänk
Medlem

Övertyga mig om att köpa PS4 över Xbox One

Tjenare.

Har funderat ett tag på att införskaffa mig en ny spelkonsol och jäsa framför TVn med.

Har länge varit övertygad om att det är ett PS4 som gäller, men har på senare tid börjat undra varför jag blev så inne på just det. Har inte fastnat för något speciellt exklusivt spel till de diverse konsolerna tills att jag såg en XBOne bundle med Forza 5 (en spelserie jag gillar en del).

Vad jag har fattat det som här i forumet så verkar PS4 vara det som har mest att erbjuda, men efter jag fick höra att man behöver Playstation Plus (för att spela online) så vet jag inte riktigt vad jag vill ha längre. Tanken är jag mest ska casualspela och kanske blir online någon gång då och då.

Så nu undrar jag om ni kan övertyga mig om att köpa just PS4 över Xbox One?
(För övrigt har jag kört på Xbox dom två senaste generationerna då jag onekligen tycker att Xbox har dom skönaste handkontrollerna. Sen är Halo serien rätt skön dessutom när man är några grabbar som sitter och lirar)

Fanboys kommentarer undanbedes helst då jag är ute efter svar av någon som antingen äger båda konsolerna eller har erfarenhet av dom i helhet.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Big Lars:

Tjenare.

Har funderat ett tag på att införskaffa mig en ny spelkonsol och jäsa framför TVn med.

Har länge varit övertygad om att det är ett PS4 som gäller, men har på senare tid börjat undra varför jag blev så inne på just det. Har inte fastnat för något speciellt exklusivt spel till de diverse konsolerna tills att jag såg en XBOne bundle med Forza 5 (en spelserie jag gillar en del).

Vad jag har fattat det som här i forumet så verkar PS4 vara det som har mest att erbjuda, men efter jag fick höra att man behöver Playstation Plus så vet jag inte riktigt vad jag vill ha längre. Tanken är jag mest ska casualspela och kanske blir online någon gång då och då.

Så nu undrar jag om ni kan övertyga mig om att köpa just PS4 över Xbox One?
(För övrigt har jag kört på Xbox dom två senaste generationerna då jag onekligen tycker att Xbox har dom skönaste handkontrollerna. Sen är Halo serien rätt skön dessutom när man är några grabbar som sitter och lirar)

Fanboys kommentarer undanbedes helst då jag är ute efter svar av någon som antingen äger båda konsolerna eller har erfarenhet av dom i helhet.

Hej!

Det beror helt på vilka spel du vill spela, är det Xbox exklusiva spel (Halo, Forza osv) så är ju Xbox One konsolen för dig, annars så kan du ju välja den som har de spelen som tilltalar dig bäst (för att sedan köpa den andra konsolen vid ett senare tillfälle kanske?).

Och att du måste ha Playstation Plus är fel, du behöver inte det för att bara spela spel, köpa spel osv online. Men däremot för att spela online med dina vänner krävs Playstation Plus, vilket även ger dig spel varje månad att ladda ned, lagring av dina sparfiler online (backup), rabatter på spel i Playstation Store.

Slutligen så är PS4 den konsolen av nuvarande generation som är kraftfullast, om man kollar på vilka upplösningar/fps spelen drivs i mellan PS4 och Xbox One.

Så valet av konsol handlar mer om vilka spel du vill spela, vilken konsol dina vänner har och vilka spel ni kan tänka er att spela ihop.

Rent prismässigt så ligger de på samma pris (exempelvis så tar DustinHome 3799 kr för PS4/Xbox One "Nordic")

Jämförelse mellan PS4 / Xbox One och upplösningar / fps i spel om det är av intresse finns t.ex. på: http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Ska du spela mycket med kompisar online? Köp den konsolen som dina kompisar har.
Ska du inte spela online med dina kompisar så ta den med de spelen som passar dig bäst. Tänk inte bara som finns exakt just nu utan vad som kan tänkas komma i framtiden på plattformarna också, t.ex. GT till PS4 och GoW till X1 med tanke på livslängden på varje generation.

Lockar inga exklusiva spel så köp PS4 för den kommer antagligen ha bäst multiversioner.

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem

I princip alla mina vänner har PS4. Har haft Xbox de senate generationerna och älskar kontrollerna men har hört att PS4-kontrollen ska vara betydligt bättre än PS3-kontrollen, nästan så att gamla Xbox-folk tycker om den... Det var det enda som gjorde att jag bestämde mig för PS4 istället, att spela med vänner. Annars tycker jag mer om Forza, gränssnittet och kontrollerna som sagt. Känns lite vemodigt att lämna Xbox. Dessutom har PS4 bättre prestanda.

Permalänk

Angående handkontrollerna så tycker jag att PS4:ans handkontroll är skönare än XBOX One. Testade One i butik och den känns plastig och inte alls lika skön och rejäl som den absolut bästa 360-kontrollen. PS4-kontrollen går inte att jämföra med "barnkontrollerna" som finns till PS3, PS4 är riktigt sköna. Köper man dessutom till Orbs Thumbgrip till spakarna så har man en minst lika bra kontroll som 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krissmeister:

Angående handkontrollerna så tycker jag att PS4:ans handkontroll är skönare än XBOX One. Testade One i butik och den känns plastig och inte alls lika skön och rejäl som den absolut bästa 360-kontrollen. PS4-kontrollen går inte att jämföra med "barnkontrollerna" som finns till PS3, PS4 är riktigt sköna. Köper man dessutom till Orbs Thumbgrip till spakarna så har man en minst lika bra kontroll som 360.

Jag kunde knappt spela på den gamla Xbox 360 kontrollen då jag ofta fick kramp i fingrarna på grund utav hur batterierna var placerade.

Välj efter följande lista i prioritetsordning:
1. Vad har dina kompisar?
2. Vilka exklusiva spel verkar mest lockande?
3. Speciella funktioner i någon utav konsolerna?
4. Kan du fortfarande inte bestämma dig? Köp PS4. Kraftfullare hårdvara och äkta 1080p en längre tid fram över.

Tror den listan täcker det mesta men rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Svarar alla här istället för att svara en och en

Skrivet av SvenOslo:

Jag kunde knappt spela på den gamla Xbox 360 kontrollen då jag ofta fick kramp i fingrarna på grund utav hur batterierna var placerade.

Välj efter följande lista i prioritetsordning:
1. Vad har dina kompisar?
2. Vilka exklusiva spel verkar mest lockande?
3. Speciella funktioner i någon utav konsolerna?
4. Kan du fortfarande inte bestämma dig? Köp PS4. Kraftfullare hårdvara och äkta 1080p en längre tid fram över.

Tror den listan täcker det mesta men rätta mig om jag har fel

Jag förstår som ni skriver att det handlar väldigt mycket om just exklusiva spel och i dagsläget är det endast Forza och Halo som lockar(Vilket skulle betyda att Xbox One skulle passa bäst IDAG). Detta antagligen just för att jag inte är riktigt inne i Playstation världen och vet vad dom har för roliga och exklusiva titlar att erbjuda.

Mina kompisar kör oftast på dator och har mig veterligen inte köpt varken One eller PS4 så där spelar det ingen större roll. I dagsläget handlar det mest om bara för min del då jag inte blir speciellt beroende av vad mina kompisar spelar (som jag beskrev).

Speciella funktioner i One och PS4 har jag ingen direkt koll koll på heller förutom Kinect och PS4 motsvarighet. Inget utav dom verkar speciellt lockande just nu heller då jag varken har plats (För kinect. Talfunktionen är inget jag kommer sakna om jag köper utan Kinect) eller känner något sug för någon.

Playstation 4 känns ju som det man vill ha, men kan inte bli riktigt övertygad då jag faktiskt gillar Forza och Halo.
Som ni nämner så verkar det ju som att PS4 är kraftfullare och presterar bättre, men är det verkligen någon markant skillnad?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Entusiast

Inte för att vara alltför PCMasterRace här men varför inte vänta ett bra tag innan ett köp?

Varken Xbone eller PS4 har mycket att erbjuda just nu tycker jag och att köpa en hel konsol för 4000kr för att kunna spela 1 eller 2 exklusiva spel tycker ju i alla fall inte jag är rimligt.
Du kan ju faktiskt använda datorn till att jäsa framför TV'n med om du kör Steam Big Picture och använder en valfri handkontroll till datorn om det är så.

Forza 5 ser väl trevligt ut men om jag skulle spela racingspel så ser ju helt klart iRacing på PC mest intressant ut ärligt talat men det kanske jag bara är ensam om?
Skulle jag välja en konsol skulle det nog i alla fall vara PS4 om man tittar tillbaka på föregående generation då PS4 fick många riktigt bra exclusives under levnadstiden som The Last of Us, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Infamous etc.
På Xbox sida är det ju i stort sett bara Halo som lockar känner jag (Förutom kommande Destiny) och även om den ursprungliga Halo-trilogin förmodligen är mina favoritspel så känner jag att den nya Halo-serien inte riktigt har samma gnista.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Jag förstår som ni skriver att det handlar väldigt mycket om just exklusiva spel och i dagsläget är det endast Forza och Halo som lockar(Vilket skulle betyda att Xbox One skulle passa bäst IDAG). Detta antagligen just för att jag inte är riktigt inne i Playstation världen och vet vad dom har för roliga och exklusiva titlar att erbjuda.

Mina kompisar kör oftast på dator och har mig veterligen inte köpt varken One eller PS4 så där spelar det ingen större roll. I dagsläget handlar det mest om bara för min del då jag inte blir speciellt beroende av vad mina kompisar spelar (som jag beskrev).

Speciella funktioner i One och PS4 har jag ingen direkt koll koll på heller förutom Kinect och PS4 motsvarighet. Inget utav dom verkar speciellt lockande just nu heller då jag varken har plats (För kinect. Talfunktionen är inget jag kommer sakna om jag köper utan Kinect) eller känner något sug för någon.

Playstation 4 känns ju som det man vill ha, men kan inte bli riktigt övertygad då jag faktiskt gillar Forza och Halo.
Som ni nämner så verkar det ju som att PS4 är kraftfullare och presterar bättre, men är det verkligen någon markant skillnad?

I dagsläget så presterar de i princip identiskt. Dock har det släppts ett fåtal spel till XBONE som inte har flutit i 1080p utan istället skalats ner en aning. Det är väl snarare i framtiden som PS4ans extra kraft kommer vara till användning. Project Cars kommer till båda konsolerna, tycker det verkar oerhört lovande och kommer förmodligen skaffa det till PC själv. Kan vara ett alternativ till Forza. Sedan finns ju Gran Turismo exklusivt till Playstation också, om det nu kommer en PS4 version någon gång.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ha PSN+, och du behöver inte ha Xbox live gold för att spela...offline. Vilken konsol du än väljer måste du betala för att spela online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Du behöver inte ha PSN+, och du behöver inte ha Xbox live gold för att spela...offline. Vilken konsol du än väljer måste du betala för att spela online.

Hoppsan Kerstin, glömde lägga till "för att spela online" i texten. Detta förstod jag, tack ändå!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Har du inte tänkt spela online med kompisar hade jag tagit Xbox alla dagar i veckan. Speciellt den där bundlen med FIFA och Forza. De enda spelen jag hade spelat typ, så prestandan kommer inte ens vara märkbar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Har du inte tänkt spela online med kompisar hade jag tagit Xbox alla dagar i veckan. Speciellt den där bundlen med FIFA och Forza. De enda spelen jag hade spelat typ, så prestandan kommer inte ens vara märkbar...

Och om vi nu säger att jag har tänkt att spela online, är PS4 ett bättre val då? Motivera?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Jag har testat båda konsolerna. Syrran har Xbox One och hennes kille har PS4.
Min upplevelse är som så att när det gäller upplösning och framerate per second, så vinner PS4.
Men i helhetsupplevelsen, alltså.
Hur känns handkontrollen?
Vad kan den ena gentemot den andra?
Vilka funktioner har dom och hur upplevs konsolen överlag.
Så vinner Xbox One utan tvek för mig.
Och konsol är konsol. En sådan apparat köper inte dom flesta för benchmark och tävlan i styrka.
Så i ditt fall hade jag satsat på Xbox One.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har själv bokat Xbox One Day One med Fifa 15 och Forza 5. Jag tycker Xbox har mer exklusiva spel i min smak och jag älskar Gears of War, gillar Halo med (det lilla jag spelat på 360). Aldrig spelat något Forza men verkar vara ett mycket bra spel, kollat senaste tiden på massa youtubeklipp och så, så det ska bli kul att testa. Sen så tycker jag att detta med achievements är kul!

Ta det som lockar dig mest, och se inte bara på att PS4 är kraftfullare och måste ha den. Gällande online så är Xbox live helt klart det som varit bäst (PS3 vs Xbox 360), PS+ har jag ingen aning om. Sen har Xbox One så du kan spela in allt vad du gör i spel och dela på youtube och kolla tillbaka på vad du gjort för häftiga saker på spelen som du vill minnas. Vet inte om PS4 har nån sån liknande funktion. Kanske inget som lockar dig men en trevlig funktion tycker jag. Sen Xbox kontrollen är ju otroligt skön att spela med!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Och om vi nu säger att jag har tänkt att spela online, är PS4 ett bättre val då? Motivera?

Ska du spela online generellt har väl Xbox bättre servers? Jag hade kört Xbox om du inte har kompisar som spelar PS4. Har du inte tänkt spela med kompisar hade jag som sagt tagit Xbox alla dagar i veckan...

Permalänk
Skrivet av Apachi:

Ska du spela online generellt har väl Xbox bättre servers? Jag hade kört Xbox om du inte har kompisar som spelar PS4. Har du inte tänkt spela med kompisar hade jag som sagt tagit Xbox alla dagar i veckan...

Det där vettefan om det stämmer. När du spelar online så är det väl spelskaparna/utgivarna vars servrar du spelar på, så där är det nog ingen skillnad. Jag har dessutom hört att Xbox One-kontrollen ska vara sämre än PS4an. Där är det ju stor skillnad mot 360 och PS3 där 360 var den överlägset bästa kontrollen. PS4an har desstum bättre hårdvara.

Men i slutändan handlar det om vilken konsol ens kompisar har och vilka exclusives man är ute efter.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Hade inte insett att man behöver betala rullande för onlinespelande på PS4an. Surt tycker jag och samma saker gäller ju Xbox One (då återstår PC...). Var Live Gold-medlem i många år när jag var yngre och hade tid att spela flera gånger per vecka. En av anledningarna till att jag successivt gick över till att köpa å spela spel på PS3an var just att onlinespelandet var gratis. Förvisso kostade Live Gold inga stora summor, men ändå -- när det går flera månader utan onlinespelande överhuvudtaget känns det inte bra att bränna pengar på ingenting.

P.S. Ursäkta trådkap.

Permalänk
Medlem

Om du behöver bli övertygad om att köpa någontingöver huvud taget så tycker jag att du gott kan avstå helt och hållet, i alla fall just nu. Vänta och se kanske?

Men om pengarna bränner i fickan så svarar jag One pga spelen du redan nämnt i tråden samt mer användbara funktioner. Forza 5 (och, vågar jag påstå redan nu, kommande Forza Horizon 2) är ett fantastiskt spel. Och senare i höst kommer ju Master Chief Collection.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Köp annars kanske du får skörbjugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Om du behöver bli övertygad om att köpa någontingöver huvud taget så tycker jag att du gott kan avstå helt och hållet, i alla fall just nu. Vänta och se kanske?

Nja, fast tanken är ju att jag ska köpa någon av dom. Däremot kommer jag troligtvis vänta någon månad innan jag bestämmer mig, men ville höra lite av folks erfarenheter.

Just nu lutar det åt Xbox One, men har för mig hörde tiotals anledningar till varför det var bättre att välja PS4 i våras/vintras. (Bortsett från de exklusiva spelen)

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Nja, fast tanken är ju att jag ska köpa någon av dom. Däremot kommer jag troligtvis vänta någon månad innan jag bestämmer mig, men ville höra lite av folks erfarenheter.

Just nu lutar det åt Xbox One, men har för mig hörde tiotals anledningar till varför det var bättre att välja PS4 i våras/vintras. (Bortsett från de exklusiva spelen)

h

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk

Mitt råd är att gå till en spelbutik, där du kan pröva handkontrollerna på respektive konsol. Sen kan du kolla hur menyerna är uppbyggda. Men som sagt, man väljer konsol efter vilka spel man gillar. I ditt fall är det solklart med en Xbox One.

Själv har jag en PS4, därför att jag spelar bara BF4 och jag väntar in GT7. Jag har även PS3:an som jag mest spelar GT6 på. Jag har ett Playseat med ett monterat Thrustmaster T500 RS, fast med Ferrari add-on wheel på. Vad jag har sett, så fungerar bara 2 rattar o pedaler "JUST NU" till PS4:an. Dom är TH T80 RS och TH T500 RS.

Det jag gillar mest med PS4:an, är att man inte behöver vänta på olika downloads. Det sker i bakrunden och jag kan ha igång spelet och spela samtidigt. Dessutom kan jag ha webbläsaren uppe. Sen är det coolt att man med ett knapptryck, kan spela in direkt vad som händer i spelet.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Det jag gillar mest med PS4:an, är att man inte behöver vänta på olika downloads. Det sker i bakrunden och jag kan ha igång spelet och spela samtidigt. Dessutom kan jag ha webbläsaren uppe. Sen är det coolt att man med ett knapptryck, kan spela in direkt vad som händer i spelet.

/AP

Det är väl exakt samma sak på Xbox? Någon får rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Det jag gillar mest med PS4:an, är att man inte behöver vänta på olika downloads. Det sker i bakrunden och jag kan ha igång spelet och spela samtidigt. Dessutom kan jag ha webbläsaren uppe. Sen är det coolt att man med ett knapptryck, kan spela in direkt vad som händer i spelet.
/AP

Allt detta fungerar även på min Xbox One. Spela in kan man också, fast istället för ett knapptryck, säger man "Xbox record that", "Xbox broadcast", ska man klicka sig fram tar det dock något klick
Köpte själv One då jag har Halo kåta kompisar, så var inte direkt någon diskussion. Hade jag inte haft det så hade jag nog valt ps4, då jag kört 360 innan och ville i så fall prova något nytt. Egentligen inte så stor skillnad. Same shit helt enkelt, båda har sina fördelar.

Permalänk
Medlem

Xbox One är ful som stryk jämfört med PS4.
Där har du det, jag övertalade dig precis!

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Skrivet av antonlundin:

Det där vettefan om det stämmer. När du spelar online så är det väl spelskaparna/utgivarna vars servrar du spelar på, så där är det nog ingen skillnad. Jag har dessutom hört att Xbox One-kontrollen ska vara sämre än PS4an. Där är det ju stor skillnad mot 360 och PS3 där 360 var den överlägset bästa kontrollen. PS4an har desstum bättre hårdvara.

Men i slutändan handlar det om vilken konsol ens kompisar har och vilka exclusives man är ute efter.

Microsoft har ju sin molntjänst Azure, vilken de subventionerar till Xbox utvecklare. Så spel på Xboxen använder sig gärna av Azures dedikerade servrar då de är billigt för utvecklarna att använda sig av. Så generellt lär de vara mer troligt att Xbox spel använder sig av dedikerade servrar. Sen hur de ser ut för tillfället vet jag inte, håller mig till PC

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Entusiast

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-metro-r...

Kolla där, PS4 har helt klart bättre grafik, och det är uppfriskande att se en utvecklare tala sånt klarspråk.

Köper ändå One, då jag kommer avnjuta spel som Metro på min high-end PC som smiskar både PS4 och One, men får ett grymt pris när jag byter in mitt 360, samt att jag vill ha exklusiva spel som Halo hemma. Tjejen har PS4 så där kan jag spela The Last of Us mm.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Släng in ett R9 290 i datorn istället och njut av spel som de skall upplevas, med en handkontroll i soffan, fast med 60+ FPS OCH 1080p, du vet... samtidigt.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRS5:

Xbox One är ful som stryk jämfört med PS4.
Där har du det, jag övertalade dig precis!

Tycker ingen utav dom är en skönhet men nu skulle jag inte gå på det yttre i val av konsol utan mer vad dom har att erbjuda så blir nog en xbox för min del.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023