Tips på pusselspel/problemlösning till XBOX 360?

Permalänk
Medlem

Tips på pusselspel/problemlösning till XBOX 360?

Söker tips på bra pusselspel//problemlösning till XBOX 360 gärna med lite nytänk och inga tråka remakes på ex tetris eller liknande. Söker moderna spel! Spelet går gärna kombineras med action eller liknande, dvs det behöver inte vara ett renodlat pussel/problemlösning ska vara det väsentliga i spelet i spelet.

Spel jag gillat (alla versioner)
Portal - söker dock ingen ny portalklon eller variant på portal
Amnesia - Spelade det på PC men söker nu spel till XBOX 360.
From dust
The Room - spelade det på Android men söker nu spel till XBOX 360.
SAW - Var OK spel, lite enformigt
Dead space - bra spel men lite lite pussel
Starcraft 2 - Helt OK enligt mig då det egentligen inte är min typ av spel. Spelade det på PC men söker nu spel till XBOX 360.

Permalänk
Medlem

På rak arm The Testament of Sherlock Holmes och Sherlock Holmes Crimes & Punishments http://www.sherlockholmes-thegame.com/

Edit: Finns några äldre också till dator också.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

På rak arm The Testament of Sherlock Holmes och Sherlock Holmes Crimes & Punishments http://www.sherlockholmes-thegame.com/

Edit: Finns några äldre också till dator också.

Fått för mig att det är bara peka-klicka? Stämmer det? Blir inte det lite långtråkigt på konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Fått för mig att det är bara peka-klicka? Stämmer det? Blir inte det lite långtråkigt på konsol?

Det är inte peka och klicka om vi tolkar det på samma vis vet inte jag körde det på PC. Om du är osäker så kan du ju kolla lite på någon walkthrough och sän bestämma dig.

The Raven - Legacy of a Master Thief är typ också som Holms spelen fast lite sämre på alla fronter.

Myst finns också om 360 är bakåt kompatibel. Gammalt ja men lycka till med att försöka lösa det innan du blir galen

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tomb raider and the guardian of light, dock bör det spelas co-op.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Tomb raider and the guardian of light, dock bör det spelas co-op.

Så det är inget kul att spela själv?

Försöker introducera tjejen till att spela. Hon har svårt för spel som är för snabba och och moderna med massa knapptryckningar eftersom hon egentligen inte spelat sedan Mario och Zeldas stortid. Kan det fungera att spela med två handkontroller med henne?

Skickades från m.sweclockers.com