Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Minne playstation 3

Vill ha typ 160 gb extra i mitt playstation 3 vad ska jag köpa? Snälla säg till mig? Går det med usb eller vad? Kan inget av dessa. Vill köpa 160 gb eller om det finns lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyre:

Vill ha typ 160 gb extra i mitt Playstation 3 vad ska jag köpa? Snälla säg till mig? Går det med usb eller vad? Kan inget av dessa. Vill köpa 160 gb eller om det finns lite mer.

Det är väl bara att byta ut den inbyggda 12gb hdd:n på den och sätta in någon annan 2,5 tummare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av man4ed:

Det är väl bara att byta ut den inbyggda 12gb hdd:n på den och sätta in någon annan 2,5 tummare.

Jag har den äldre slim av PS3 och inte den nyare "superslim".
12GB versionen har flash baserad lagring, typ som en budget SSD. Har för mig det ska vara fastlött på moderkortet, så att man inte kan byta ut det.
Däremot ska det ändå gå att köpa till en 2.5" hårddisk och sätta in. Men i 12GB versionen så ingår inte den vaggan som hårddisken ska monteras i. Så då får man köpa till en sån också om man inte vill att hårddisken ska skramla runt i konsolen.

Det kan mycket väl vara så att PS3 12GB + vagga + hårddisk blir dyrare än att köpa 500GB versionen från början. Om man nu nöjer sig med 500GB.
(Har för mig att köpet av vagga åt upp eventuell vinst tidigare, men har inte kollat priserna på sistone).

Permalänk
Avstängd

Du kan ju köpa en extern disk.