Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

lite uppgradering

hej. vad tycker ni om dessa delar: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3142177/2013-03-23

ram, graffekort o hdds har jag redan som jag bara flyttar över.

ni får gärna byta delar o fixa lite om de är nått ni tycker var sämre.

tack

Permalänk
Medlem

Har du ngn SSD? Vad är det för GPUer du har som motiverar nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Har du ngn SSD? Vad är det för GPUer du har som motiverar nätagget?

nej har ingen ssd. vet inte varför men tycker inte de är så nödvändigt nu eftersom jag ändå bootar win 7 snabbt.
ja vill helst ha ett minst 750w nätagg. men har ett gtx 460 men ja kommer köpa nytt graffekort i sommar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av AgentDinozzo:

okej. men de är amd ja ska ha för ja har kollat på jätte många amd vs intel me dom nyaste o amd var bättre. samt tycker ja intel är dyrt ifall ja tex köper en nyare intel senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

nej har ingen ssd. vet inte varför men tycker inte de är så nödvändigt nu eftersom jag ändå bootar win 7 snabbt.
ja vill helst ha ett minst 750w nätagg. men har ett gtx 460 men ja kommer köpa nytt graffekort i sommar.

SSD påverkar inte bara boot-tiden. En SSD gör hela systemet mer responsivt.

För att behöva ens 750W så skulle du behöva flera stycken kraftiga grafikkort. Ett GTX460 drar inte särskilt mkt.

3570K är bättre än 8350 om det är spel du använder datorn till. Men den kostar ju också mer så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

SSD påverkar inte bara boot-tiden. En SSD gör hela systemet mer responsivt.

För att behöva ens 750W så skulle du behöva flera stycken kraftiga grafikkort. Ett GTX460 drar inte särskilt mkt.

3570K är bättre än 8350 om det är spel du använder datorn till. Men den kostar ju också mer så..

aha okej. men ja är en sån typ som gillar lite mer "biffiga" saker. så ja skulle vilja ha ett lite djupare o "lyxigare" nätagg.
o de me intel, ja tycker de är en smaksak mest. o ah ja gillar intel inte så ah

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

aha okej. men ja är en sån typ som gillar lite mer "biffiga" saker. så ja skulle vilja ha ett lite djupare o "lyxigare" nätagg.
o de me intel, ja tycker de är en smaksak mest. o ah ja gillar intel inte så ah

kör på AMD det är inga problem, ta nätagg som ligger runt 750watt, jag har 750 bronze och allt det jag kör står här nere i listan, datorn är tyst, sval och bra. så 1000 är bara ifall du ska köra typ 4 grafikkort osv..

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

kör på AMD det är inga problem, ta nätagg som ligger runt 750watt, jag har 750 bronze och allt det jag kör står här nere i listan, datorn är tyst, sval och bra. så 1000 är bara ifall du ska köra typ 4 grafikkort osv..

okej tack. men skulle du kunna hitta nått bra. o som sagt så vill ja helst ha lite "lyxigare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

aha okej. men ja är en sån typ som gillar lite mer "biffiga" saker. så ja skulle vilja ha ett lite djupare o "lyxigare" nätagg.
o de me intel, ja tycker de är en smaksak mest. o ah ja gillar intel inte så ah

Om du är dead set på att det ska vara AMD så för all del, det är ditt val. Men bättre för spel är det helt enkelt inte.

Vad som är det mest ekonomiska valet beror på vad du har för budget. Det är dumt att betala för en 3570K om en 8350 skulle räcka till den GPU som ryms i din budget.

Lyxigt nätagg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Om du är dead set på att det ska vara AMD så för all del, det är ditt val. Men bättre för spel är det helt enkelt inte.

Vad som är det mest ekonomiska valet beror på vad du har för budget. Det är dumt att betala för en 3570K om en 8350 skulle räcka till den GPU som ryms i din budget.

Lyxigt nätagg.

okej. haha glömde ju skriva min budget men den ligger på allra max 7k

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

okej. haha glömde ju skriva min budget men den ligger på allra max 7k

Detta borde vara hyfsat prisvärt och balanserat.

Permalänk
Medlem

som tidigare sagt så måste de vara amd. helst fx-8350

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

som tidigare sagt så måste de vara amd. helst fx-8350

Du vet uppenbarligen redan vad du vill ha. Inte mycket att fundera på där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Du vet uppenbarligen redan vad du vill ha. Inte mycket att fundera på där.

de enda ja vet att ja vill ha är ju processorn. resten har ja inte en aning om . om de finns bättre o billigare .

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

de enda ja vet att ja vill ha är ju processorn. resten har ja inte en aning om . om de finns bättre o billigare .

Att köpa en starkare GPU än typ GTX660 blir meningslöst eftersom systemet ändå kommer att begränsas av CPUn. Ditt val av nätagg styrs tydligen inte av behov. Så det som återstår är kylare och moderkort.

Generellt sätt så skulle jag säga att luftkylare är mer prisvärda än slutna vattensystem, såvida man inte bygger smått. När det gäller moderkort så beror det väldigt mkt på dina krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Att köpa en starkare GPU än typ GTX660 blir meningslöst eftersom systemet ändå kommer att begränsas av CPUn. Ditt val av nätagg styrs tydligen inte av behov. Så det som återstår är kylare och moderkort.

Generellt sätt så skulle jag säga att luftkylare är mer prisvärda än slutna vattensystem, såvida man inte bygger smått. När det gäller moderkort så beror det väldigt mkt på dina krav.

okej. men då får de kanske bli 2x sli 660ti i en snar framtid. men angående kylning så är vattenkylning bättre om man ska klocka o ja kommer klocka 8350n, så ja tycker de är mtk bättre me vattenkylning även oklockat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av specel:

okej tack. men skulle du kunna hitta nått bra. o som sagt så vill ja helst ha lite "lyxigare"

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3174073/2013-03-30

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!