Permalänk
Medlem

Speldator för max 10k

Hejsan, skulle vilja ha hjälp med en speldator för max 10k. Har kollat lite och fått ihop en kundvagn på inet. http://www.inet.se/kundvagn/visa/4005065/2013-10-14 Kommer denna funka bra och hålla sej några år? Kommer nätagget klara SLI i framtiden och en ssd? Ge gärna förslag!

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut. Nätaggregatet räcker nog till för SLI och en SSD drar väldigt lite ström.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ser inte dumt ut. Tre års garanti på moderkortet också, det och över tycker jag man ska sikta på. Du har k processorn, tillräckligt nätagg (vet inte om det räcker för 2/3 grafikkort i framtiden).

Det enda JAG känner att jag saknar är ju SSDn. Tycker jag alltid är värt pengarna. Du blir inte besviken. Men du har ju alltid möjligheten att slänga på en sån i framtiden. Blir ju kanske lite bökigt med att installera om OS.

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ser trevligt ut. Nätaggregatet räcker nog till för SLI och en SSD drar väldigt lite ström.

Härligt att höra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snogge:

Ser inte dumt ut. Tre års garanti på moderkortet också, det och över tycker jag man ska sikta på. Du har k processorn, tillräckligt nätagg (vet inte om det räcker för 2/3 grafikkort i framtiden).

Det enda JAG känner att jag saknar är ju SSDn. Tycker jag alltid är värt pengarna. Du blir inte besviken. Men du har ju alltid möjligheten att slänga på en sån i framtiden. Blir ju kanske lite bökigt med att installera om OS.

Det är sant men är det inte bättre att ta bättre grafikkort eller ett 760 t.ex och ssd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moopie37:

Det är sant men är det inte bättre att ta bättre grafikkort eller ett 760 t.ex och ssd?

Jo jag hade nog också satsat på grafikkortet och köpt till ssdn i efterhand om man ska välja mellan de två!

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"

Permalänk
Medlem

Sista kollen

Ska beställa snart och behöver hjälp av någon att titta igenom min korg, här är den: http://www.inet.se/kundvagn/visa/4060207/2013-10-26 har redan musmatta och mus. Är det en bra skärm och ett bra tangentbord eller har ni några andra förslag? Får kosta högst 3k skärm och tangentbord.

Permalänk

såvida du inte ska köra sli sen så skulle du kunna sänka nätagget 650w till ex corsair rm 650w

Permalänk
Medlem

Mja, det är ju ingen skärm jag skulle vilja kolla film på men visst duger den till gaming i 1080p.

Vad gäller tangentbordet så är det otroligt svårt att säga eftersom det i slutändan handlar om smak. Vissa gillar mekaniska brytare medan andra hatar dem. Mitt tips är att du provar tangentborder i affär först för att få en känsla av det och bestämmer dig då.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Hjälpsam

Bra paket men jag hade nog offrat det dyra keyboardet så länge o tagit ett GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

såvida du inte ska köra sli sen så skulle du kunna sänka nätagget 650w till ex corsair rm 650w

Kommer nog uppgradera till SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Mja, det är ju ingen skärm jag skulle vilja kolla film på men visst duger den till gaming i 1080p.

Vad gäller tangentbordet så är det otroligt svårt att säga eftersom det i slutändan handlar om smak. Vissa gillar mekaniska brytare medan andra hatar dem. Mitt tips är att du provar tangentborder i affär först för att få en känsla av det och bestämmer dig då.

Är denna skärm bättre?http://www.inet.se/produkt/2204974/asus-24-vn247h Vet du om man kan åka och prova tangentbord med mekaniska brytare på Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Bra paket men jag hade nog offrat det dyra keyboardet så länge o tagit ett GTX780

Samma här, eller en 144Hz-skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Bra paket men jag hade nog offrat det dyra keyboardet så länge o tagit ett GTX780

Vet dock inte om jag kan lägga så mycket mer på datorn än 10k.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Moopie37:

Vet dock inte om jag kan lägga så mycket mer på datorn än 10k.

Ok, men ett GTX780 kostar bara 800:- mer än det GTX770 du valt o ditt keyboard 1190:-

Så ett GTX780 o ett Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard skulle bli billigare totalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moopie37:

Är denna skärm bättre?http://www.inet.se/produkt/2204974/asus-24-vn247h Vet du om man kan åka och prova tangentbord med mekaniska brytare på Elgiganten?

För helt vanlig gaming så är den väl likvärdig skulle jag tro. Allt beror på vad man har för tänkta användningsområden. Jag hade personligen aldrig klarat mig med en skärm med TN-panel då jag använder mig av ICC-profiler för bildbehandling och behöver den färgåtergivningen som IPS ger. Men ska man bara spela och allmänt surfa på datorn så duger TN-panel. Dock är det kanske lämpligt att kolla på skärmar med högre HZ men sånt har jag aldrig förstått mig på.

Vad gäller din fråga om tangentbord så är svaret ja. Det beror väl kanske på vilket utbud din lokala affär har men jag ser ingen orsak till att man inte skulle kunna göra det.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ok, men ett GTX780 kostar bara 800:- mer än det GTX770 du valt o ditt keyboard 1190:-

Så ett GTX780 o ett Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard skulle bli billigare totalt

Vill helst ha ett tangentbord som har bra kvalitet och håller länge. Ska nog åka till Elgiganten och fråga om man får prova på mekaniska brytare. Men ser det första paketet bra ut om man tar bort skärm och tangentbord?

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har ett SideWinder x4 som hållt i 3 år och är förmodligen det bästa tangentbordet jag har haft.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

För helt vanlig gaming så är den väl likvärdig skulle jag tro. Allt beror på vad man har för tänkta användningsområden. Jag hade personligen aldrig klarat mig med en skärm med TN-panel då jag använder mig av ICC-profiler för bildbehandling och behöver den färgåtergivningen som IPS ger. Men ska man bara spela och allmänt surfa på datorn så duger TN-panel. Dock är det kanske lämpligt att kolla på skärmar med högre HZ men sånt har jag aldrig förstått mig på.

Vad gäller din fråga om tangentbord så är svaret ja. Det beror väl kanske på vilket utbud din lokala affär har men jag ser ingen orsak till att man inte skulle kunna göra det.

Tror inte jag kommer märka någon skillnad på HZ heller så det spelar väl knappt någon roll bara den är bra för att spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Kan tillägga att jag har ett SideWinder x4 som hållt i 3 år och är förmodligen det bästa tangentbordet jag har haft.

Har du haft något mekaniskt förut?

Permalänk

Om du måste ha ett mekaniskt så kolla in här.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...
700:- billigare. Dock så kommer det inte in på lager föränns 12november. Men kanske kan vara värt det?

Sen är sidewindern ett riktigt jävla grymt tangentbord. Men om man nu vill lägga sig på 1337 nivå så duger inget annat en ett mekaniskt... eller?

Visa signatur

✠ 4670K ✠ Asus Z87-A ✠ Intel 335 series 180gb ✠ Ballistix Sport 8gb ✠ Node 605 ✠ beQuiet 630 mod bronze ✠ Grafik pending ✠

Permalänk
Medlem

Om jag beställer datorn och en skärm och åker in till elgiganten och provar tangentbord så vilken skärm är bäst av benq skärmen och asus skärmen som jag länkat tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GunnarSvan:

Om du måste ha ett mekaniskt så kolla in här.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...
700:- billigare. Dock så kommer det inte in på lager föränns 12november. Men kanske kan vara värt det?

Sen är sidewindern ett riktigt jävla grymt tangentbord. Men om man nu vill lägga sig på 1337 nivå så duger inget annat en ett mekaniskt... eller?

Vet inte riktigt om jag gillar mekaniskt men kan ju åka och känna på det. Om inte så kan det väl bli ett sidewinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ok, men ett GTX780 kostar bara 800:- mer än det GTX770 du valt o ditt keyboard 1190:-

Så ett GTX780 o ett Microsoft SideWinder X4 Gaming Keyboard skulle bli billigare totalt

Vet inte ifall jag behöver ett 780 bara. Och menar du gigabyte versionen då?

Permalänk
Hedersmedlem

*** 2 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat två trådar om samma köpråd. Notera forumreglerna:

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Det handlar fortfarande om samma köpråd och krävs därför ingen ny tråd en extra kontroll. Du uppdaterar bara den befintliga. Det blir dessutom enklare för andra att följa utvecklingen och ge svar.

Mvh
/KimTjik

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp nu! Är det värt att köpa datorn och en skärm och medans grejorna skickas åka och prova tangentbord? Och isåfall vilken av asus och benq skärmarna? Om jag inte gillar mekaniskt kan jag köpa t.ex sidewinder och en ssd istället. Är detta en bra idé?

Permalänk
Hjälpsam

Jag skulle definitivt vilja testat tangentbordet innan köp.

Asus va Benq. . . .svårt val jag hade varit nöjd med båda, men Benq kanske

det sista låter som en bra idé

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Jag skulle definitivt vilja testat tangentbordet innan köp.

Asus va Benq. . . .svårt val jag hade varit nöjd med båda, men Benq kanske

det sista låter som en bra idé

Gött, tror det blir så då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Jag skulle definitivt vilja testat tangentbordet innan köp.

Asus va Benq. . . .svårt val jag hade varit nöjd med båda, men Benq kanske

det sista låter som en bra idé

Förresten.. Såg att nätagget inte var i lager men skulle ett http://www.inet.se/produkt/6911688/corsair-rm-750w-80-gold-modular funka bra också? Verkade som inte detta heller var i lager... annat förslag? Ska beställa nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Jag skulle definitivt vilja testat tangentbordet innan köp.

Asus va Benq. . . .svårt val jag hade varit nöjd med båda, men Benq kanske

det sista låter som en bra idé

Skrivet av Moopie37:

Gött, tror det blir så då!

Skrivet av GunnarSvan:

Om du måste ha ett mekaniskt så kolla in här.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-ta...
700:- billigare. Dock så kommer det inte in på lager föränns 12november. Men kanske kan vara värt det?

Sen är sidewindern ett riktigt jävla grymt tangentbord. Men om man nu vill lägga sig på 1337 nivå så duger inget annat en ett mekaniskt... eller?

Skrivet av nccish:

Kan tillägga att jag har ett SideWinder x4 som hållt i 3 år och är förmodligen det bästa tangentbordet jag har haft.

Skrivet av Patrik Stjärna:

Samma här, eller en 144Hz-skärm.

Skrivet av Moopie37:

Förresten.. Såg att nätagget inte var i lager men skulle ett http://www.inet.se/produkt/6911688/corsair-rm-750w-80-gold-modular funka bra också? Verkade som inte detta heller var i lager... annat förslag? Ska beställa nu...

Har beställt nu! Tack för all hjälp.