Permalänk
Medlem

Snabbkoll!

Hejsan, ska bygga en dator åt en polare och undrar om detta kommer funka? var ett tag sen

http://www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=178511q1,184760q...,

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Själv hade jog nog kört på något sådant här för runt den budgeten:

Webhallen varukorg

Permalänk
Medlem

Större chassi, sämre prolle? sen är egentligen 5k max =/

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Större chassi, sämre prolle? sen är egentligen 5k max =/

Men din budget har du inte mycket val. Grafikkortet är mycket bättre än det du valt. 4GB mer RAM. Bättre SSD.

Chassi kan du välja själv.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

med hans budget kan jag ju bara ta bort det grafikortet jag valt och lägga in 280x:et så är jag uppe i 5700 igen...? och flaskar inte G3258 280x:et?

Hursom så vill polarn ha en liten och tyst htpc liknande sak för så lite pengar som möjligt. Rätt taskig uppgift för mig men han är inte så haj på teknik.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

med hans budget kan jag ju bara ta bort det grafikortet jag valt och lägga in 280x:et så är jag uppe i 5700 igen...? och flaskar inte G3258 280x:et?

Hursom så vill polarn ha en liten och tyst htpc liknande sak för så lite pengar som möjligt. Rätt taskig uppgift för mig men han är inte så haj på teknik.

Du får fortfarande dubbelt med ram + en bättre SSD och överklockningsmöjligheter med moderkortet och kylaren.

Fattar inte riktigt vad du ska med i3:an till, känns väldigt onödigt att lägga så pass mycket mer pengar på en processor som endast är marginellt bättre, kanske till och med sämre om man jämför med en överklockad g3258.

Om det är för att du vill ha 4 kärnor för nyare spel så vet jag inte om hyperthreading gör någon större skillnad. Troligtvis inte någon alls.

P.S, klicka på citera när du svarar så ser folk att du svarat de

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrimur:

Du får fortfarande dubbelt med ram + en bättre SSD och överklockningsmöjligheter med moderkortet och kylaren.

Fattar inte riktigt vad du ska med i3:an till, känns väldigt onödigt att lägga så pass mycket mer pengar på en processor som endast är marginellt bättre, kanske till och med sämre om man jämför med en överklockad g3258.

Om det är för att du vill ha 4 kärnor för nyare spel så vet jag inte om hyperthreading gör någon större skillnad. Troligtvis inte någon alls.

P.S, klicka på citera när du svarar så ser folk att du svarat de

Ser din poäng, hittar ingen nice bundle med mITX lösning dock =/. Har inte full koll på dagens hårdvara, trodde g3258 var rätt mycket sämre. Kanske ska köra på den i vilket fall o spara lite att lägga på graffe. Ram tror jag inte han kommer vara i behov av och själv har jag 2 st kingston ssder i min burk och jag tycker de funkar prima. antar att ocz:n är snabbare men min polare kommer märka 0 skillnad.

Tack för funderaren ;)!

Edit: såg nu att moderkortet jag valt är m-atx och inte m-itx xD

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ser din poäng, hittar ingen nice bundle med mITX lösning dock =/. Har inte full koll på dagens hårdvara, trodde g3258 var rätt mycket sämre. Kanske ska köra på den i vilket fall o spara lite att lägga på graffe. Ram tror jag inte han kommer vara i behov av och själv har jag 2 st kingston ssder i min burk och jag tycker de funkar prima. antar att ocz:n är snabbare men min polare kommer märka 0 skillnad.

Tack för funderaren ;)!

Edit: såg nu att moderkortet jag valt är m-atx och inte m-itx xD

Jag tror de har ändrat minnesmodulerna i de nyare Kingston Ssd:erna vilket gör de väldigt mycket långsammare. Ram rekommenderar jag nästan alltid att skaffa 8GB av eftersom att det kommer fler och fler spel som kräver det för att spela på medium-high.

Skickades från m.sweclockers.com