Permalänk

Julklappstips 2014

Tänkte vi kunde starta en tråd med tips på lite roliga, "fyndiga", kul elelr udda julklappstips så här i stundande tider.
Anledningen är att jag har väldigt svårt att komma på bra julklappar att köpa i år.

Jag är lite less på att köpa en stekpanna, strumpor, whiskey etc.. Finns det inte några här på forumet som skulle kunna komma med lite tips på vad man kan köpa till sin nära och kära. Självklart är det svårt att säga till andra vad man ska köpa då de bästa julklapparna är personliga och beroende på vilken relation man har. Men med lite tips här så kan man få igång lite inspiration.

Länka gärna till tipsen så är det enklare att kolla upp dem.

Tipsen kan vara prylar, upplevelser eller egentligen vad som helst.

Permalänk

Mitt första tips är till någon som gillar öl.

Jag köpte detta förra året i julklapp till en familjemedlem som uppskattade väldigt mycket.

Tipset gäller ett startkit för ölbryggning:

Länk: http://www.koksbryggeriet.se/

Permalänk
Medlem

Skulle varit roligt med fler bidrag!

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Avmaskningsmedicin åt svärmor är ju kul, inköps på Unicef så förenar man nytta med nöje

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixer:

Mitt första tips är till någon som gillar öl.

Jag köpte detta förra året i julklapp till en familjemedlem som uppskattade väldigt mycket.

Tipset gäller ett startkit för ölbryggning:

Länk: http://www.koksbryggeriet.se/

Har börjat bli en tradition hos mig att köpa något av första tipsen i denna tråd i julklapp till mig själv.
Förra året blev det en Useless Box i år detta, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Yankee Canldle är ett tips, doftljus som räcker riktigt länge om man köper en stark doft. Luktar riktigt gott och bättre än alla andra billiga man köper i butik. Brukar inte köpa blommor och frukt dom luktar för mycket badrumstvål... Men kryddiga, jul doft mm är riktigt mys att tända under ledigheten.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Presentkort brukar ju kunna gå hem då fantasin sinar så här i jultidern ( ja annars med för den delen ).

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad köper man för max 100kr som passar till en man i vuxen ålder,vet att det finns en massa men det är megasvårt,det är inte till nån speciell utan det kan bli vem som helst.
Jag har mer pengar men det är bestämt inom släkten att det är max hundra kronor som gäller för klapparna och sen lottar vi ut dem.
Ge mig tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Vad köper man för max 100kr som passar till en man i vuxen ålder,vet att det finns en massa men det är megasvårt,det är inte till nån speciell utan det kan bli vem som helst.
Jag har mer pengar men det är bestämt inom släkten att det är max hundra kronor som gäller för klapparna och sen lottar vi ut dem.
Ge mig tips.

Skulle rekommendera en tvål i rostfritt stål, typ denna: http://www.lagerhaus.se/produkt/270/anti-lukt-tval-p1058

Fungerar sjukt bra faktiskt efter man har hanterat typ fisk osv som luktar en del och sätter sig på händerna och alla skulle behöva en

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370