För hög ljudnivå i iPod Classic

Permalänk
Medlem

För hög ljudnivå i iPod Classic

Hallå!

Jag har en iPod Classic. Mitt problem är att när jag skruvar ner till lägsta möjliga volym så är det fortfarande ganska högt. Jag brukar t.ex. somna till musik men det går inte för att ljudet är för högt. Detta händer med alla olika hörlurar jag har provat så det är uppenbarligen nåt skumt med volyminställningen på ipoden.

Hittade något i iTunes som hette Volymjustering men det hjälpte inte. Någon som vet hur jag kan fixa detta?

MVH Axel

Permalänk

Du har för bra hörsel, dra på lite konserter utan öronproppar så e det löst XD

Seriöst: Finns det ingen volymkontroll i själva ipoden?

Permalänk
Medlem

Min Ipod Touch så kunde man iaf stänga av volymenhelt.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Alltså volymen blir ju lägre när jag skruvar ner men den försvinner inte när jag skruvar ner till lägsta möjliga volym.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AxelHellstrom_92
Hallå!

Jag har en iPod Classic. Mitt problem är att när jag skruvar ner till lägsta möjliga volym så är det fortfarande ganska högt. Jag brukar t.ex. somna till musik men det går inte för att ljudet är för högt. Detta händer med alla olika hörlurar jag har provat så det är uppenbarligen nåt skumt med volyminställningen på ipoden.

Hittade något i iTunes som hette Volymjustering men det hjälpte inte. Någon som vet hur jag kan fixa detta?

MVH Axel

Oh shit, vill du tradea ipod med mig eller?
Min ipod är seriöst skitvek, spelar lägre än något annat jag någonsin ägt.

Men jag har faktiskt att konstruktivt svar till dig också
Ladda ner mp3gain och säng gainen på ditt mp3-bibliotek.
Sänker du all musik under 96db kommer du även märka att ipoden slutar dista när du använder equalizern

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″