Permalänk
Medlem

Det här ser ut som ett riktigt intressant bygge. Förstår inte riktigt varför folk
är sura över renderingen... Det är en bygglogg, så varför tjafsa om renderingen?

Hur som helst så ser det riktigt snyggt ut. Väntar med spänning på fler bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burbas
Det här ser ut som ett riktigt intressant bygge. Förstår inte riktigt varför folk
är sura över renderingen... Det är en bygglogg, så varför tjafsa om renderingen?

Hur som helst så ser det riktigt snyggt ut. Väntar med spänning på fler bilder.

Tack!, får ursäkta att det går långsamt men skolan får ju alltid gå före, men om några dagar så bör aluminumdelen + toppen och botten vara tillverkad, och då kommer bygget ta lite mer fart.

Permalänk

Kul att det inte bara vart ett renderings-projekt! Kommer att bli riktigt snyggt.
Ska föjas...

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Följer detta med spänning!

Vet inte varför, men tanken på att du ska ha guldpläterade spikes till fötter slog mig och jag tror det hade sett riktigt snyggt ut.
Om inte guldpläterat så något annat material som dock har ett ordentligt lyster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Följer detta med spänning!

Vet inte varför, men tanken på att du ska ha guldpläterade spikes till fötter slog mig och jag tror det hade sett riktigt snyggt ut.
Om inte guldpläterat så något annat material som dock har ett ordentligt lyster.

Tanken är ju att det ska få lite Hi-end HI-FI känsla, men några fötter kommer det nog inte bli överhuvudtaget, då fötterna redan är inbyggda i aluminumdelen... men men vi får se:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Inget har hänt på denna, så du får 1 poäng för att du verkar ha kunskaper i 3d-program. 0p för bygget (som inte existerar)

Skönt att han uptadera nudå Varför är SC fullt med bitterfitter?
"1p, inga bilder, jag bryr mig inte om albumet bara vart uppe i 1min" etc etc, whine whine whine

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur löste du tillverknings problemet?
Vad blev det för tillverkning i slut ändan?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vidstig
Hur löste du tillverknings problemet?
Vad blev det för tillverkning i slut ändan?

Vilket menar du?, det har varit många problem på vägen:), cassiet är tillverkat såhär:

en 3mm aluminum plåt är laserskuren och bockad 4 gånger och sen svetsad i skarven, fästena till top/botten är 10x10mm aluminium stavar som svetsats på insidan, även toppen och botten är laserskuren.

Permalänk
Medlem

Detta är i klass med Sleepstreamer och Wolverine utan de artistiska utsvävningarna, me like!
Väntar med betyg tills det är färdigt - men något säger mig att jag inte behöver vara orolig

Fortsätt så...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

vill ha ett sånt chassie ... fan va snyggt !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maqan
vill ha ett sånt chassie ... fan va snyggt !!!

Tack:)

Funderade innan på o tillverka några ex, men då tillverkaren inte riktigt levererade det jag ville så blev det inte så, men vi får väl se, man ska aldrig säga aldrig:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rythm
Tack:)

Funderade innan på o tillverka några ex, men då tillverkaren inte riktigt levererade det jag ville så blev det inte så, men vi får väl se, man ska aldrig säga aldrig:)

kan ju hoppas !!! har precis beställt ett http://www.inet.se/artikel/1901017/asus-at3iont-i-deluxe
så det kommet att bli en jättebrta htpc ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maqan
kan ju hoppas !!! har precis beställt ett http://www.inet.se/artikel/1901017/asus-at3iont-i-deluxe
så det kommet att bli en jättebrta htpc ....

Ja det såg ju grymt ut, lite avis på passiv kylning hehe, jag har lite problem med att få plats med fläktar i min låda...

Permalänk
Medlem

Lookin' good, Rythm! I en klass för sig!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaULF
Lookin' good, Rythm! I en klass för sig!

Tack:), hur går det med utbildning?, blir det PRD?;)

Permalänk
Medlem

dom där 40mm fläktarna kan du nog byta ut mot 60mm fläktar så kanske det blir tystare. väldigt snyggt! 4/5p

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Alltid lika inspirerande att besöka, och återbesöka, dina album.

Edit: Ang. utbildning så är planen att söka vid nästa tillfälle Måste dock kolla upp lite grejer innan jag söker, då man inte vill upprepa tidigare misstag.

Jag har en liten fråga;
Vilka vektyg ser du som måsten, och vad använder du dig av?

Tack.

Svara på tilltal
Visa signatur

The most ULF of them all.