Permalänk

Phys x kort, Bäst och billigast?

Hej!

Tänkt köpa ett phys x kort så man inte går miste om det nu när man har ati!
Undrar då vilket som är bäst att ha som phys x kort, Helst inte över 1000kr men antar att det finns något vettigt under tusenlappen!

Duger 8800gt som phys-x kort?
Har ett i min gamla dator som min morsa använder nu, kanske kan sno det och köpa något billigt till den!

Mvh Joacim

Permalänk

8800gt funkar utmärkt till Physx, är det inte krångligt att få igång med dubbla drivrutiner och så :)?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

måste bara fråga, vad gör phsyx ? har alltid haft ati kort så vet ju inte

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scoorch
måste bara fråga, vad gör phsyx ? har alltid haft ati kort så vet ju inte

Beräknar fysiken i spel, se PhysX faq
Skillnaderna i några olika spel, http://physxinfo.com/data/vreview.html

Permalänk
Avstängd

man behöver ju egentligen inget physx kort för att få den känslan. Istället så tar den kraft på cpu:n

Permalänk

undrar oxå om det är värt besväret då jag har ett helt fungerande GTS 250 liggandes, eller om man ska sälja det och köpa ett billigare PhsyX kort... i vilka spel blir det skillnad? säg vad jag får i positiv väg med ett PhsyX kort

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.

Permalänk
Medlem

Om du patchar Sacred 2 till PhysX stöd(Nvidias PhysX) får du fallande löv i spelet, utan PhysX inga fallande löv i spelet. Finns säkert fler saker i spelet som använder PhysX, kommer inte på vilka fler det är just nu.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Har för mig att Nvidia har blockert sina nyare drivrutiner(vet ej vilken version det gäller) så man kan inte använda ett ATI + 1 Nvidia(med PhysX) tillsammans.Bättre är att köpa ett 260GTX(med inbyggd PhysX krets) eller ett 275GTX(vet att korten är gamla men är bättre ett 8800) å använda ett kort istället.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Går om man har rätt kombination av ati grafikkort och nvida kort + att man måste ha moddade drivers och sedan är
det bara att hålla tummarna på att det fungerar. Som jag fattar det är det 50/50 om det fungerar eller ej.

För buggigt och för få spel som kör physX för att jag personligen skulle orka testa och modda.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Ska väl fungera vad jag vet om man kör med gamla drivisar (minns inte version). vet dock inte om det är värt besväret.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Men swec hade någon artikel för ganska längesedan att någon/några knäckt det, så man kunde köra physx med ett nvidia och ha ett ati som main graffe.
Hittar den dock inte

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle22
man behöver ju egentligen inget physx kort för att få den känslan. Istället så tar den kraft på cpu:n

Nästan, PhysX kräver rätt mycket om processorn ska göra det. Vissa physx spel blir ospelbara med ATI kort och inställningar på high.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida