Hur fraktar ni era datorer(chassin)

Permalänk
Medlem

Hur fraktar ni era datorer(chassin)

När jag funderar kring ett nytt chassi blir storleken och vikten av betydande vikt då jag studerar långt hemifrån och brukar ta med mig datorn hem under somrarna. Om det är någon som tar bilen åt samma håll som jag går det ju enkelt att ordna men annars har jag inte funnit någon smidig lösning. Har ni tänkt på något som jag inte har?

-Flyg föredrar jag då resan annars blir oerhört lång (är i Norrland), men tyvärr verkar det inte vara tillåtet att ta med elektronik i bagaget och chassit är för stort för att gå som handbagage.
-Buss+tåg: Lite trassligt släpa på en tung dator (brukar försöka få ner den resväskan men det går ju bara med ett litet chassi)

Permalänk

Mitt tips är att du lämnar datorn kvar..

Man ska ju ändå vara ute och "fiska" på sommardagarna

OnT: Har funderat och om du har råd så kan du ju kanske skicka med posten eller UPS eller liknande.

Posten: http://www.posten.se/c/postguideParcelDom

Permalänk
Avstängd

Annars kan man skicka med DHL eller med Bussgods. Posten med så klart men dom är lite dyrare.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

inte så farligt släpa på datorn, det går, åkte med tåg till Jönköping (Dreamhack) med min. satte bara i den i orginal lådan för chassit.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Tja, om du tar tåget så kan du skaffa en chassi väska. Antec Sonata borde få plats i de flesta väskor man kan hitta.

Visa signatur

| Ryzen 9 5900X | Noctua NH-D15 | 32Gb DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600MHz | 500GB Samsung 980 Pro NVMe M.2 | 1TB WD Black NVMe M.2 | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | MSI MEG X570 UNIFY | Fractal Design Define 7 Compact |

Permalänk
Avstängd

Du borde ha min dator i så fall. Liten och nätt men ändå kraftfull.

Permalänk

Lämna den hemma. Enda vettiga sättet är bil annars.

Permalänk
Medlem

Håller med. Lämna den där du pluggar under sommaren, slipper du fastna inne när det är sol. Ev köp en netbook eller nått.

Permalänk
Medlem

Att lämna den hemma eller köpa netbook är inget alternativ då jag är borta under många månader. Ni behöver inte oroa er över min solbränna.

Sven- vad är nackdelen med de där små chassina? Måste köpa dyra specialmoderkort och agg? Ljud? Värme?

Tips på bra affär som säljer chassiväskor eller vart jag kan läsa mer om dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Du borde ha min dator i så fall. Liten och nätt men ändå kraftfull.

http://pici.se/pictures/NCfLwjuVE.jpg

Wow, en sån nätt sak skulle man ha

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori