Bästa touchmobilen för max 3000kr

Permalänk

Bästa touchmobilen för max 3000kr

Som rubriken säger Vilken är den bästa touchmobilen?
P.s Jag har letat på google så ni behöver inte säga det!:)

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Beror på vad du är ute efter men jag köpte min HTC touch pro för 3000 från komplett.se

Permalänk
Medlem

Galaxy Spica ska jag köpa iaf

Permalänk
Medlem

Htc hero 3600kr eller nokia 5800 kostar 2400kr seb HTC Touch Diamond 2 dock aldrig provat diamonden 3400kr ca men verkar populär!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Galaxy Spica ska jag köpa iaf

+1 Den är den mest prisvärda i den här prisklassen, och det är bara bättre nu när Android 2.1 har släppts för den.

//Calle

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har ganska nyligen köpt en Galaxy spica, har haft den nu i kanske en vecka eller två. Jag är helnöjd med mitt köp. Superskönt med en kapacitiv skärm, android är grymt, det finns massor att säga!

Har uppdaterat programvaran till android 2.1 med hjälp av odin , finns guider om detta på swedroid.se, och det var busenkelt. batteritiden upplever jag förbättrad, kameran har fått mer inställningsmöjligheter och musikspelaren har fått EQ. och som sagt, kan försätta hur länge som helst säkert...

Är det något mer du undrar över om telefonen är det bara att fråga

Permalänk
Skrivet av klans:

Hej!

Jag har ganska nyligen köpt en Galaxy spica, har haft den nu i kanske en vecka eller två. Jag är helnöjd med mitt köp. Superskönt med en kapacitiv skärm, android är grymt, det finns massor att säga!

Har uppdaterat programvaran till android 2.1 med hjälp av odin , finns guider om detta på swedroid.se, och det var busenkelt. batteritiden upplever jag förbättrad, kameran har fått mer inställningsmöjligheter och musikspelaren har fått EQ. och som sagt, kan försätta hur länge som helst säkert...

Är det något mer du undrar över om telefonen är det bara att fråga

Det där lät ju galet bra - finns det inget du kan klaga lite på?

Permalänk
Medlem

Det som jag kan komma att tänka på är att telefonen inte alltid stänger ner program om kan kört. Till detta finns det flera bra appar som gör att man helt enkelt drar ner en widget till sin homescreen som "dödar" alla bakrundsapplikationer. Sen kan man välja att programmet låter bli att stänga ner vissa saker och så att den stänger av program när skärmen går i viloläge.

Lyssna heller inte på de som säger att det inte går att få Svensk layout vid sms. Det är bara att ladda ner via Android market!

Kanske är lite väl positivt inställd till min nuvarande telefon, men jag ser den som grym. Värt att tillägga är väl att jag bytte från första generationens Nokia n95..

Permalänk
Skrivet av klans:

Det som jag kan komma att tänka på är att telefonen inte alltid stänger ner program om kan kört. Till detta finns det flera bra appar som gör att man helt enkelt drar ner en widget till sin homescreen som "dödar" alla bakrundsapplikationer. Sen kan man välja att programmet låter bli att stänga ner vissa saker och så att den stänger av program när skärmen går i viloläge.

Lyssna heller inte på de som säger att det inte går att få Svensk layout vid sms. Det är bara att ladda ner via Android market!

Kanske är lite väl positivt inställd till min nuvarande telefon, men jag ser den som grym. Värt att tillägga är väl att jag bytte från första generationens Nokia n95..

Härligt! Stör det dig att den saknar multitouch?

Permalänk
Medlem

Nej det är inget som jag störs av direkt. Multitouch är helt klart en bra och smidig funktion. Men inget som jag saknar när jag använder telefonen. Vad jag gör med min telefon är att surfa (via wlan), smsa, lyssna på musik och spela lite roliga spel!

Permalänk
Skrivet av klans:

Nej det är inget som jag störs av direkt. Multitouch är helt klart en bra och smidig funktion. Men inget som jag saknar när jag använder telefonen. Vad jag gör med min telefon är att surfa (via wlan), smsa, lyssna på musik och spela lite roliga spel!

Aight, tack för svaren! Vissa klagar på ljudkvalitén, andra inte - vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Innan jag uppdaterade till version 2.1 så var det lite klent. Man kände att det fanns mer att ge. Nu är det helt klart bättre! Har inget jag kan jämföra med riktigt då det var längesen jag ägde en riktig mp3a, men jag är hyffsat kräsen när det gäller just ljud. och jag måste ge den godkänt på den punkten också. om det hjälper så kör jag med ett par Koss porta pro till!

Kom på en sak som jag märkt som störande. Det är att jag inte kan prata i telefonen om jag kopplat in mina hörlurar (koss alltså). Då det verkar som att man är tvungen att ha mic på sladden om man säger så. på min förra telefon kunde jag använda telefonens mic samtidigt som ljudet kom ur hörlurarna. Detta fungerar inte men spican!